چند دلیل برای دل درد‌های پس از صرف غذا
کد خبر: ۹۶۴۲۵
تاریخ انتشار: 2018 January 04    -    ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
یکی از علائم سندرم روده تحریک پذیر یا همان IBS؛ درد معده، اسهال و یبوست است. اگر بعد از خوردن غذا دچار دل درد شدید و اگر با مشکل یبوست و اسھال روبرو ھستید باید این رو در نظر داشته باشید که شاید به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا ھستید.
چند دلیل برای دل درد‌های پس از صرف غذابه گزارش «تابناک باتو»؛ گاھی دل درد بعد از صرف غذا، دلایل دیگری غیر از مواردی مانند سوء هاضمه دارد که باید جدی گرفته شوند.

در اینجا به مهمترین دلایل که منجر به این مشکل می‌شوند، اشاره شده است:

ریفلاکس: این بیماری وقتی اتفاق می افتد که اسید معده، به لایه آستری مری آسیب وارد کرده و آن ناحیه رو حساس کند. در نتیجه فرد دچار احساس سوزش سر دل و درد در این قسمت، می‌شود. پرخوری یکی از دلایل ریفلاکس است.

چند دلیل برای دل درد‌های پس از صرف غذا

سندرم روده تحریک پذیر: یکی از علائم این سندرم، درد معده، اسهال و یبوست است. اگر بعد از خوردن غذا دچار دل درد شدید و اگر با مشکل یبوست و اسھال روبرو ھستید باید این رو در نظر داشته باشید که شاید به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا ھستید.

سلیاک: در این بیماری که با حساسیت به گلوتن رخ می‌دهد، درد شدید معده تجربه می‌شود. حتی اگر حساسیت شما به گلوتن، خفیف ھم باشد، باز ھم می‌تواند باعث ناراحتی معده شود اما این مورد با بیماری سلیاک تفاوت دارد. در سلیاک، روده کوچک فرد با خوردن گلوتن، آسیب می‌بیند. اما بدن فردی که کسی که به سلیاک مبتلا نبوده و فقط نسبت به گلوتن حساسیت دارد، پس از خوردن غذای حاوی گلوتن، به صورت اسھال یا گاز از خود واکنش نشان می دھد. برای تشخیص اینکه آیا به سلیاک مبتلا ھستید یا خیر باید به پزشک مراجعه کنید.

چند دلیل برای دل درد‌های پس از صرف غذا

زخم معده، زخم روده: اگر از درد دل بعد از صرف غذا رنج می‌برید، ممکن است دچار زخم مری یا زخم معده یا شاید ھم زخم روده شده باشید. زخم ھا در آستر مری، معده یا روده کوچک ایجاد شده و معمولاً با کمک داروھای کاھنده اسید، و آنتی بیوتیک ھا درمان می‌شوند.

سلامانه به نقل از prevention

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار