کاهش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سه روز آینده
کد خبر: ۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: 2018 January 01    -    ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره کاهش محسوس دما در نیمه غربی، مرکزی، شرق و شمال شرق کشور در ساعات آتی گفت: دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ تا ۱۰ درجه در نقاط مختلف کاهش می‌یابد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه نیز تداوم پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا آخر وقت در شهرهای صنعتی همانند تهران، کرج، اصفهان و اراک باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز وارد کشور شده و در ساعات آتی بخشهای عمده‌ای از کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: با ورود این سامانه بارشی از شدت غبار و آلودگی هوا در 24 ساعت آینده در شهرهای صنعتی و تهران کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف در ساعات آتی است .

وظیفه ادامه داد: طی روز سه‌شنبه گستره بارشها مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق مرکزی، دامنه‌ها‌ی جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه بارشی روز چهارشنبه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفته رفته در اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه دمای هوا در نیمه غربی و مرکزی کشور 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

وظیفه اضافه کرد: افت 6 تا 10 درجه‌ای دما طی روز چهارشنبه بخشهایی از شمال شرق و شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی، شهرکرد با 9 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 16 درجه بالای صفر رسید که در ساعات آتی شاهد کاهش دما، افزایش ابر و بارش باران در نقاط مختلف پایتخت هستیم.

 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار