دوچرخه سواری عضو شورای شهر با کت و شلوار +عکس
کد خبر: ۹۶۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 01    -    ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
به تازگی تصویری از دوچرخه سواری عضو شورای شهر بابل در فضای مجازی منتشر شد. این عکس که در مدت زمانی کوتاه جواد بیژنی را از داخل و خارج کشور با موجی از تشویق و همراهی رو به کرد، شاید سرآغازی باشد برای پیوستن سایر اعضای شورای شهر بابل به کمپین سه شنبه های بدون خودرو. کسی چه می داند شاید همین عکس، اعضای شورای شهر سایر شهرها را هم ترغیب کند تا به جای نشستن روی صندلی های مترو و ژست حمایت از هوای پاک، پا به رکاب شوند.

 در همین رابطه، جواد بیژنی عضو شورای شهر بابل، با اشاره به تجربه دوچرخه سواری خود پیش از ورود به شورای شهر می گوید: «به طور معمول، ترددهای روزانه ام را با دوچرخه انجام می دادم. از زمانی که از سوی مردم به عنوان عضو شورا انتخاب شدم مایل بودم تا به صورت رسمی به کمپین سه شنبه های بدون خودرو به عنوان یک پویش مردمی بپیوندم.»

سه شنبه ها روز ملاقات مردمی شهروندان با اعضای شورای شهر است و تقارن آن با سه شنبه های بدون خودرو کار را کمی دشوار کرد: «برای اینکه با کت و شلوار سوار دوچرخه شوم و به شورا بروم کمی مردد بودم. در نهایت، تصمیم گرفتم بدون توجه به حواشی سوار دوچرخه شوم و به جلسه ملاقات مردمی بروم. »

پس از انتشار عکس در صفحه مجازی بیژنی، تصویر به سرعت در گروه های مختلف کار شد و اتفاقاً طی چند روز گذشته از داخل و خارج کشور موج حمایت مردم از طریق فضای مجازی و تلفن روانه این عضو شورا شد: «واکنش مردم به این موضوع در روزهای اخیر آن قدر خوب بوده است که می ترسم اگر در رروزهای معمول، غیر از سه شنبه از خودروی شخصی استفاده کنم و مردم عکس بگیرند، چگونه باید به این موضوع واکنش نشان دهم. البته، از طرف دیگر، بازخوردهای مردمی موجب شد تا از این پس اگر بحث تعجیل نباشد به طور کلی از دوچرخه برای تردد استفاده کنم و سایر اعضای شورای شهر را هم به این پویش دعوت کنم.»

بیژنی در ادامه به صبغه دوچرخه سواری در بابل اشاره می کند و می گوید تا همین چند سال پیش بیشتر ترددهای مردم با دوچرخه انجام می شد: «امروز تا صحبت از دوچرخه سواری می شود، اغلب گلایه می کنند که زمینه برای این کار فراهم نیست و در این شرایط دوچرخه سواری اصلاً خطرناک است. اما به اعتقاد من اگر صبر کنیم تا همه چیز به شرایط ایده آل برسد، هیچ وقت این اتفاق نمی افتد.»

وی چاره مشکل ترافیک بسیاری از شهرهای کوچک مانند شهرهای شمالی که رد پایی از آلودگی هوا در آن ها نیست را استفاده از دوچرخه می داند و تاکید می کند: تلاش ما این است تا در یک فضای مفرح مردم را به دوچرخه سواری تشویق کنیم. در همین رابطه هر جمعه از پیرمردهای شهر دعوت می کنیم تا با دوچرخه های 128 قدیمی مسافت مشخصی را طی کنند و در نهایت شهرداری به قید قرعه به یکی از شرکت کنندگان دوچرخه اهدا می کند. در هر صورت، در شرایط فعلی ترافیک، تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بهترین راه حل موجود است و امیدوارم در آینده با حمایت مسئولان به وضعیت امیدوار کننده ای برسیم. 
 
 
 
 
جام جم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
کارشان بسیار قابل تحسین است. ولی ایکاش ایشان با استفاده از کلاه ایمنی برای دوچرخه سواران الگو شوند. دو چرخه سواری بدون استفاده از کلاه ایمنی با توجه به بی انضباطی های رانندگی ،که بسیار شاهد آن هستیم ، می تواند بسیار خطرناک باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار