طب سنتی: خواص مومیایی یا همان مومیا
کد خبر: ۹۶۲۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 01    -    ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
مومیا به طور سنتی در هند و تبت یافت می شود، هر چند که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دیگر نیز می توان آن را پیدا کرد. این ماده قرن هاست که در پزشکی سنتی هند استفاده شده است و ترکیبات آن در بسیاری از شرایط مفید است. در این مقاله، در مورد مزایا و عوارض احتمالی این ماده طبیعی آشنا خواهید شد.
طب سنتی: خواص مومیایی یا همان مومیابه گزارش «تابناک باتو»؛ مومیا نتیجه یک روند طولانی از تجزیه مواد گیاهی و مواد معدنی است. این ماده چسبناک، سیاه و قیر مانند است که از سنگ های موجود در دامنه های کوهستانی به دست می آید.

مومیا به طور سنتی در هند و تبت یافت می شود، هر چند که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دیگر نیز می توان آن را پیدا کرد.

این ماده قرن هاست که در پزشکی سنتی هند استفاده شده است و ترکیبات آن در بسیاری از شرایط مفید است. در این مقاله، در مورد مزایا و عوارض احتمالی این ماده طبیعی با هم صحبت خواهیم کرد.

طب سنتی: خواص مومیایی یا همان مومیا

۸ مورد از خواص مومیا:

مومیا زمانی که به درستی استفاده می شود می تواند مزایای زیادی برای بدن به همراه داشته باشد. این مزایا ممکن است به خاطر غلظت بالای اسید هومیک و اسید فولویک و سایر مواد معدنی موجود در آن باشد.

عملکرد مغز:

مومیا از تجزیه آلی ماده گیاهی شکل گرفته و به عنوان یک مکمل یا پودر در دسترس است.

ترکیبات متعدد موجود در مومیا ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد و حتی ممکن است به درمان آلزایمر نیز کمک کند.

یک مطالعه در مجله بین المللی بیماری آلزایمر نشان می دهد که مومیا به طور سنتی برای طول عمر و کندتر شدن فرآیند پیری استفاده می شود. ترکیبات آن ممکن است به کنترل اختلالات شناختی مانند آلزایمر کمک کند.

محققان انتظار دارند مومیا در جلوگیری از اختلالات شناختی تأثیر بگذارد، اما تحقیقات بیشتری برای کشف این قابلیت ها لازم است.

پیری:

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد که اسید فولویک، یکی از ترکیبات کلیدی در مومیا؛ به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عمل می کند. به همین خاطر، استفاده از این ماده ممکن است به کاهش رادیکال های آزاد و آسیب سلولی در بدن کمک کند که دو عامل کلیدی در پیری هستند.

مکمل روزانه مومیا ممکن است در بعضی افراد موجب افزایش طول عمر و کندتر شدن روند پیری زودرس شود.

کم خونی:

کم خونی زمانی ایجاد می شود که خون سلول های سالم یا هموگلوبین کافی نداشته باشد. علل زیادی برای کم خونی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کمبود آهن اشاره کرد.

کم خونی ناشی از کمبود آهن می تواند علائم متعددی را در بدن ایجاد کند، از جمله:

ضربان قلب نامنظم
خستگی و ضعف
دست ها و پاهای سرد
سردرد

مومیا حاوی مقادیر بالای اسید هومیک و آهن است که ممکن است در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن مفید باشد. با این وجود مهم است که قبل از مصرف مکمل، این گزینه را با یک پزشک بررسی کنید.

ضد ویروس:

طیف گسترده ای از مواد معدنی و ترکیبات موجود در مومیا نیز ممکن است به مبارزه با ویروس ها کمک کند. یک تحقیق در این زمینه نشان داد که مومیا می تواند بسیاری از ویروس های مختلف را در محیط های جداگانه، از جمله برخی از ویروس های هرپس را از بین ببرد.

محققان اظهار داشتند که اگر چه به نظر می رسد استفاده از این ماده موثر باشد اما مطالعات بیشتری برای تایید این ادعا نیاز است.

سرطان کبد:

مطالعات نشان می دهد مومیا می تواند با برخی از سرطان ها مبارزه کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد این ماده باعث تخریب سلول های سرطانی در کبد می شوند.

همچنین مومیا جلوی تکثیر سلول های سرطانی را می گیرد. محققان خاطر نشان کردند که نتایج آنها نشان می می دهد مومیا دارای اثر ضد سرطان است، اما مطالعات بیشتری برای تایید این موضوع لازم است.

سلامت قلب:

از آنجایی که مومیا می تواند فشار خون را پایین بیاورد، قادر است بیماری قلبی یا پرفشاری خون را کمتر کند. مومیا همچنین ممکن است از قلب محافظت کند و سلامت قلب را بهبود بخشد. مطالعات اخیر با استفاده از موش های صحرایی نشان داده است که مومیا اثر محافظتی بر روی قلب دارد.

مهم است که توجه داشته باشیم که مومیا ممکن است در برخی از موارد فشار خون را کاهش دهد و نباید توسط کسی که بیماری قلبی فعال دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

چاقی:

حمل وزن اضافی می تواند عضلات را از بین ببرد و بر استخوان ها فشار وارد نماید. یک مطالعه در مجله غذایی دارویی اشاره کرده است که افراد چاق به هنگام مصرف مکمل مومیا واکنش بهتری نسبت به سایر افراد به شرایط درمانی داشته اند.

محققان خاطر نشان کردند که مومیا به فعال شدن ژن ها در بدن کمک می کند. این ژن ها به عضلات اسکلتی کمک می کنند خود را به سرعت با تمرین جدید سازگار نمایند. این موضوع می تواند به معنای خستگی کمتر و قدرت بیشتری در طول زمان باشد.

باروری در مردان و تستوسترون:

مومیا برای افزایش باروری مردان نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه ۶۰ مرد نابارور مومیا را دو بار در روز به مدت ۹۰ روز مصرف کردند.

پس از دوره آزمایشی، تقریبا نیمی از مردان که درمان را انجام دادند، افزایش کل تعداد اسپرم و تحرک اسپرم را تجربه نمودند، یا اینکه تعداد حرکت اسپرم به سمت تخمک بهبود یافته بود.

مطالعه دیگری در مورد توانایی مومیا برای افزایش سطح تستوسترون در داوطلبان سالم انجام شد. مردان ۴۵ تا ۵۵ ساله به مدت ۹۰ روز با مومیا درمان شدند. در پایان این دوره، محققان افزایش قابل توجهی در میزان کل تستوسترون مشاهده کردند.

روش استفاده از مومیا:

پودر مومیا را می توان در آب یا شیر حل کرد.

مومیا به عنوان یک پودر یا به عنوان مکمل ای که می تواند در شیر یا آب حل شود، در دسترس است.

یک فرد می تواند بخشی از مومیا را در مایع جدا کند و آن را تا سه بار در روز، بسته به دستورالعمل های بسته، بنوشد.

دوز توصیه شده مومیا، ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم در روز است. با این حال، مهم است که یک فرد قبل از مصرف مکمل های طبیعی با پزشک صحبت کند.

عوارض جانبی مومیا:

تحقیقات نشان می دهد که مومیا برای استفاده طولانی مدت به عنوان یک مکمل غذایی مفید است. با این حال، این ماده نیز عوارض جانبی خود را دارد.

مومیا ممکن است فشار خون را کاهش دهد. این موضوع می تواند برای افرادی که از داروهای ضد فشار خون مصرف می کنند خطرناک باشد. افراد مبتلا به بیماری قلبی فعال یا با سابقه فشار خون پایین باید از مصرف مومیا خودداری کنند.

نظارت بر روی مکمل های طبیعی به مانند داروهای تایید شده نیست، بنابراین مهم است که این مکمل را از منبع معتبر دریافت کنید. مومیا با کیفیت پایین ممکن است در برخی موارد با فلزات سنگین، رادیکال های آزاد و حتی آرسنیک مسموم شود.

نتیجه گیری:

مومیا دارای مزایای متعددی برای سلامتی است و اگر به درستی استفاده شود می تواند ایمن و موثر باشد. همیشه بهتر است قبل از مصرف هر ماده مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

اینکار مانع از ایجاد عوارض جانبی در بدن می شود.

مجله سلامت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
2
فقط حیف در ایران اصلش نیست همش تقلبیه اگر نمیتونید تشخیص بدید نخرید
صادق کوشکی
|
Netherlands
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
2
5
در استان کرمان شهرستان بافت روستای گوشک مومیایی در چند دهانه کوه یافت می شود و بنده هر ساله در ایام عید حدود پنجاه گرم جمع آوری می کنم و خودم هم چند ماهی یکبار مصرف میکنم
پاسخ ها
سلام
| |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
عالیه
برام میفرستید
سلام
| |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
برام میفرستی
محمد مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
2
3
در خراسان هم ماده ای به نام مومیایی داریم که از دو منشا مختلف حیوانی و گیاهی به دست می آید: مومیایی آهو و گیاه وحشی زرشک. در درمان شکستگی ها، ضرب خوردگی های بدن و ضعف عمومی بدن معجره می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
5
سلام تو رو خدا تا مطمن نشدید نخورید بخصوص اگه بیمارتون غلضت خونی داره یا ناراحتی قلبی چون منجر به بستری و در نهایت مر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
حواستون باشه مومیایی یه مقدار زیاد مصرف شد کسی که بیماری فشار خون داشت سریع فشارش رسید به 22، بسیار احتیاط کنید، مویایی کاملا اصلی هم بود از کسی که استخراج میکنه خریده شده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار