آغاز بارشها از اواخر روز دوشنبه در برخی نقاط کشور
کد خبر: ۹۶۰۹۴
تاریخ انتشار: 2017 December 30    -    ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پدیده آلودگی هوای کلانشهرها تا اواخر وقت روز دوشنبه گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت ‌دوشنبه وارد کشور می‌شود که بخشهایی از غرب، شمال و مرکز کشور را با بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما مواجه می‌کند.
امین‌حسین نقشینه وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و کلانشهرها را در پی دارد.
وی ادامه داد: طی ساعات آتی و تا روز سه‌شنبه ساکنان شهرهای تهران، البرز، اصفهان، اراک، تبریز، مشهد و اصفهان با کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم روبه‌رو می‌شوند.
این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی شمال غرب و به‌ تدریج غرب کشور و نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیامد آن افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات این مناطق است.
نقشینه تصریح کرد: هچنین در روز دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب کشور باد وگردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه تهران نیز روز سه‌شنبه بارانی خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی موجب کاهش سه تا 6 درجه‌ای دما در نقاط ذکر شده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌شود. 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار