تعیین و اعلام شایع‌ترین آلرژن‌های استنشاقی در تهران
کد خبر: ۹۶۰۹۱
تاریخ انتشار: 2017 December 31    -    ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
براساس پژوهش انجام شده در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علف شور(Russian thistle)، علف بره چمن زاری(Meadow Fescue) و درخت چنار شایع ترین آلرژن های استنشاقی در تهران هستند. این مطالعه شواهدی را از شیوع بالای علائم آلرژی در افراد بزرگسال در شهر تهران ارائه می کند.
تعیین و اعلام شایع‌ترین آلرژن‌های استنشاقی در تهرانبه گزارش «تابناک باتو»؛ مدیر اجرایی طرح شناسایی شایعترین آلرژن‌های استنشاقی تهران گفت: براساس پژوهش انجام شده در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علف شور (Russian thistle)، علف بره چمن زاری (Meadow Fescue) و درخت چنار شایع ترین آلرژن های استنشاقی در تهران هستند.

دکتر راهله شکوهی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مطالعه شواهدی را از شیوع بالای علائم آلرژی در افراد بزرگسال در شهر تهران ارائه می کند که براساس ان، شایع ترین بیماری آلرژیک، رینیت آلرژیک (حساسیت فصلی) است و با توجه به شیوع بالای آن به عنوان عامل خطر و بیماری همراه با آسم باید مورد توجه قرار گیرد.

تعیین و اعلام شایع‌ترین آلرژن‌های استنشاقی در تهران

وی بر ضرورت خودداری از کاشت گیاهان آلرژی زا و از بین بردن علف های هرز خصوصا موارد آلرژی زا تاکید و اظهار کرد: شناسایی گیاهان آلرژی زا راهنمای خوبی برای مراقبت بیماران مبتلا به آلرژی است.

شکوهی گفت: آلرژی در کلان شهرهایی مانند تهران از جهت های دیگر هم حائز اهمیت است به طوری که آلاینده های محیطی سبب افزایش بروز و شدت آلرژی می شود. لذا شناسایی عوامل و کنترل آنها همگام با کنترل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است. دوری از این عوامل و درمان صحیح آلرژی از عوارض بسیار این بیماری جلوگیری می کند.

تعیین و اعلام شایع‌ترین آلرژن‌های استنشاقی در تهران

وی، تعیین میزان شیوع بیماری های آلرژیک، ارزیابی شیوع حساسیت به آلرژن های استنشاقی در افراد بزرگسال مبتلا به آلرژی و بررسی شیوع مولکول های آلرژنیک در افراد آلرژیک در تهران را از مهمترین اهداف این بررسی علمی اعلام کرد.

شکوهی افزود: با توجه به روند رو به افزایش شیوع بیماری های آلرژیک در سال های گذشته به دلیل تغییرات عوامل محیطی، اقلیمی و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دنیا و نیز ایران، بررسی شیوع بیماری های آلرژیک و شناسایی و تعیین شیوع عوامل آلرژی زا خصوصا آلرژن های استنشاقی ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: مطالعه شناسایی شایعترین آلرژن های استنشاقی در شهر تهران در قالب یک پروژه مشترک بین المللی بین مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی و مرکز مولکولار آلرگولوژی (CAAM) شهر رم ، ایتالیا انجام شده است.

تعیین و اعلام شایع‌ترین آلرژن‌های استنشاقی در تهران

پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در خصوص روند انجام این تحقیق اظهار کرد: این مطالعه مقطعی در سال های 1392- 1396 در بین داوطلبین بزرگسال 18 تا 45 ساله شهر تهران انجام شد و از میان شرکت کنندگانی که علایم بیماری آلرژی را داشتند، 604 فرد آلرژیک به طور تصادفی انتخاب شدند که حساسیت علیه 20آلرژن استنشاقی در سرم این افراد توسط تست RIDA qline Allergy اندازه گیری شد؛ در نهایت تست تشخیص مولکولی آلرژن ها با روش میکرواری با همکاری دکتر آدریانو ماری از موسسه مولکولار آلرگولوژی CAAM در ایتالیا انجام شد.

شکوهی افزود: در این مطالعه بیش از 2500 نفر شرکت کردند که بیش از 35 درصد افراد دارای علایم آلرژیک بودند که بیماری رینیت آلرژیک (حساسیت فصلی) شایعترین بیماری در میان آنها بود.

وی گفت: حساسیت به حداقل یک آلرژن استنشاقی در افراد با علایم آلرژیک حدود 62 درصد بود و از میان علف های هرز، علف شور (Russian thistle) و از میان چمن ها، علف بره چمن زاری (Meadow Fescue) و از میان درختان، درخت چنار به عنوان شایع ترین آلرژن های استنشاقی در شهر تهران در این مطالعه شناسایی شدند.

سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار