خشم اپل از تاسیس شرکتی به نام استیو جابز +عکس
کد خبر: ۹۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 31    -    ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
دو برادر بعد از سال ها درگیری حقوقی با اپل موفق به تاسیس شرکتی به نام استیو جابز موسس مرحوم این شرکت شده اند و این امر خشم شدید اپل را در پی داشته است.

به گزارش ورج، وینچنزو و جیاکومو بارباتو در نبرد با اپل سرانجام حرف خود را به کرسی نشاندند و استفاده از نام استیو جابز را برای شرکت خود قطعی کرده اند.

خشم اپل از تاسیس شرکتی به نام استیو جابز

درگیری میان دو طرف در این زمینه از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. در آن زمان این دو برادر ایتالیایی متوجه شدند که نام جابز به شکل یک عنوان تجاری ثبت نشده و لذا تصمیم گرفتند از نام استیو جابز برای شرکت نوپای پوشاک و لباسشان استفاده کنند.

همانطور که انتظار می رفت، مدیران اپل از این موضوع خشمگین شده و شکایتی را علیه این دو برادر تقدیم اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا کردند. اما دادگاه چنین تشخیص داد که نحوه استفاده آنها از این اسم و حتی شیوه طراحی حرف جی توسط آنها شباهتی به لوگوی اپل که یک سیب گاز زده است، ندارد و لذا اپل در دادگاه موفقیتی به دست نیاورد.

اپل مدعی است لوگوی این شرکت که متشکل از حرف جی با کمی خوردگی در سمت راست آن است، شباهت زیادی با لوگوی مشهور این شرکت دارد.

این دو برادر قصد دارند تولید انواع تی شرت، شلوار و دیگر انواع البسه را با استفاده از این لوگو ادامه دهند، اما در آینده به تولید محصولات الکترونیک نیز روی خواهند آورد. آنها می گویند گوشی تولیدی آنها روزی با آیفون های طراحی شده خود استیو جابز رقابت خواهد کرد.

 
مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
چقدر خوب هست که مملکتشون قانون داره. تو ایران که کپی‌رایت اصلا رعایت نمیشه، ولی اگر یک شرکت بزرگ و یا آدم قدرتمند با یک ضعیف دچار مشکل بشن و کارشون به دادگاه برسه به نظرتون اگر حق با طرف ضعیف باشه کی میبره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار