ایران قطب جدید تولید برق جهان
کد خبر: ۹۵۹۹
تاریخ انتشار: 2015 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون ایران چهاردهمین شبکه بزرگ برق جهان را در اختیار دارد، گفت: با بهره برداری از اولین نیروگاه تلمبه و ذخیره‌ای می‌توان در کمتر از ۳۰ ثانیه برق تولید و یا توقف تولید داد.
 
حمید چیت چیان امروز در مراسم بهره برداری رسمی از اولین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور در سیاه بیشه با بیان اینکه ظرفیت اسمی نصب شده برق در کشور ۷۳۵۵۰ مگاوات است، گفت: ایران دارای چهاردهمین شبکه بزرگ برق دنیا است.

وزیر نیرو اظهار داشت: نیروگاه های بخار، سیکل ترکیبی، گازی، اتمی، آبی، بادی و ژنراتورها و واحدهای مختلف تولید برق در کشور داریم؛ با این وجود امکان ذخیره سازی برق به میزان بالا وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در بخش آب می توانیم آب ذخیره سازی کنیم، افزود: اما در تولید برق باید به میزان مصرف کشور، برق تولید شود. در حال حاضر شبکه کیفی برق افزایش یافته و سیزدهمین سالی است که شبکه برق کشور دچار مشکل خاموشی نشده است.

همچنین محمدرضا رضازاده نیز در اظهاراتی با بیان اینکه ایران هم اکنون با ساخت این سد و نیروگاه، ۳ درصد سهم نیروگاه های تلبمه ذخیره ای آسیا را دارد، گفت: این نیروگاه برق را در ساعات کم باری در مخازن مصرف و در ساعات پیک نیز با تولید، به شبکه کمک می کند.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: برای این سد و نیروگاه ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۴ واحد آن مجموعاً با ظرفیت ۱۰۴۰ مگاوات به بهره برداری کامل رسیده است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار