خواب بهتر در فرودگاه در صورتی که حق انتخاب نداشته باشیم
کد خبر: ۹۵۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 30    -    ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
گاهی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا پروازمان تاخیر دارد یا آنکه در توقف بین دو پرواز هستیم و مجبوریم چندین ساعت در فرودگاه معطل بشویم یا شاید هم بر خلاف همیشه یکبار هم که شده خیلی خیلی زود به فرودگاه رسیده اید و چند ساعتی باید مهمان فرودگاه باشید. دلیل شما هر چه باشد گاهی ناگزیر هستیم که در فرودگاه بخوابیم و استراحت کنیم.
خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!به گزارش «تابناک باتو»؛ خوابیدن در فرودگاه موضوع خوشایندی نیست و اگر حق انتخابی وجود داشته باشد شاید هیچ کس دلش نخواهد در فرودگاه بخوابد. اما همیشه همه چیز دست ما نیست، و خوابیدن در فرودگاه هم از این مساله مستثنی نیست. 

گاهی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا پروازمان تاخیر دارد یا آنکه در توقف بین دو پرواز هستیم و مجبوریم چندین ساعت در فرودگاه معطل بشویم یا شاید هم بر خلاف همیشه یکبار هم که شده خیلی خیلی زود به فرودگاه رسیده اید و چند ساعتی باید مهمان فرودگاه باشید. دلیل شما هر چه باشد گاهی ناگزیر هستیم که در فرودگاه بخوابیم و استراحت کنیم.
 
در این مطلب می خواهیم ۸ نکته برای خوابیدن در فرودگاه به شما معرفی کنیم که حاصل تجربیات افرادی است که در امر خوابیدن در فرودگاه حرفه ای هستند! با خواندن این مطلب دفعه بعد که مجبور شوید چند ساعت در فرودگاه بمانید به خوبی می دانید که باید چه کار کنید.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!
 
در فرودگاه چطور سر خود را گرم کنیم؟

اگر زیاد اهل سفر و به خصوص پرواز با هواپیما باشید می دانید که بهترین کار این است که قبل از سفر در مورد گزینه های استراحت در فرودگاه مورد نظرتان تحقیق کنید. داشتن اطلاعات در سفر همیشه حرف اول را می زند و باعث می شود سفر بهتر و بی دردسرتری داشته باشید. بنابراین اگر فکر می کنید که ممکن است چند ساعتی در فرودگاه معطل شوید حتما قبل از سفر در مورد گزینه های خوابیدن و استراحت در فرودگاه مقصد تحقیق کنید. اما همانطور که همه می دانیم، همیشه این امکان وجود ندارد و گاهی به خاطر اتفاقی پیش بینی نشده مجبور هستیم در فرودگاه بمانیم. در این صورت چه کنیم؟ خوشبختانه در اکثر فرودگاه های بزرگ امکان دسترسی به ایترنت وای فای رایگان و همینطور شارژ موبایل و لپتاپ وجود دارد. با استفاده از گوشی یا لپتاپ می توانید در کمترین زمان امکانات رفاهی دور و برتان را ارزیابی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در بسیاری از فرودگاه ها امکاناتی مثل استفاده از حمام، سالن های استراحت ویژه، اتاق خواب، انبار چمدان و حتی استخر شنا هم وجود دارد. بنابراین اگر تحقیق کنید لازم نیست تمام طول شب را روی صندلی ناراحت فرودگاه چرت بزنید.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

در مکان های خلوت نخوابید

این نکته به ویژه برای افرادی که تنها سفر می کنند حائز اهمیت است. وقتی در سفر هستید همیشه بودن در جمع امن تر است. در برخی فرودگاه ها اتاق هایی برای نیایش وجود دارد که مکان خوبی برای یک چرت کوتاه است. اما مراقب باشید! چون گاهی این اتاق ها خلوت هستند یا اصلا کسی در آنجا نیست؛ در این صورت خوابیدن در آن ها پیشنهاد نمی شود. خوابیدن در سالن انتظار در کنار بقیه مسافرها امنیت بیشتری خواهد داشت.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

هتل ها و خوابگاه های فرودگاه را پیدا کنید

در بسیاری از فرودگاه های بین المللی و معتبر که محل عبور و توقف میلیون ها مسافر است هتل های خوبی در داخل فرودگاه وجود دارد. در برخی فرودگاه ها این هتل ها در محوطه یا نزدیکی فرودگاه قرار دارند و با کمی پیاده روی و بی آنکه زیاد از فرودگاه دور شویم می توانیم به این هتل ها برویم و یک خواب درست و حسابی داشته باشیم. اما در بعضی موارد این هتل ها واقعا در داخل فرودگاه و ساختمان ترمینال فرودگاه قرار گرفته اند. حتی هتل های زنجیره ای معروفی مثل هیلتون و شرایتون هم در برخی فرودگاه ها شعبه دارند. اگر قصد دارید ارزان سفر کنید و نمی خواهید پولی بابت هتل بپردازید در برخی فرودگاه ها خوابگاه ها یا اتاق هایی برای استراحت مسافران لحاظ شده است که گرچه به راحتی هتل نیستند، اما حداقل باعث صرفه جویی در هزینه هایتان می شود. اخیرا محصولی به نام کپسول خواب به بازار آمده که همانطور که اسمش مشخص است یک کپسول است که داخلش می روید و می خوابید! استفاده از این کپسول ها در فرودگاه های بین المللی در حال گسترش است و به دلیل هزینه کم و امنیت و آسایش خوبی که دارند به شدت مورد استقبال مسافران قرار گرفته اند.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

مراقب وسایلتان باشید

اگر گزینه های بالا در درسترس نبود و مجبور شدید در ترمینال فرودگاه بخوابید مراقب وسایلتان باشید. اگر وسایلتان بیش از یک چمدان یا کیف دستی است می توانید آن ها را به قسمت انبار چمدان فرودگاه تحویل دهید. تقریبا در تمام فرودگاه ها بخشی به این امر اختصاص پیدا کرده و مسافران می توانند با سپردن وسایل به این مراکز، دیگر نگران دزدیده شدن وسایلشان نباشند. پاسپورت، بلیت و مدارک شناسایی خود را همیشه همراهتان داشته باشید و آن ها را حتی الامکان در چمدان یا کیف نگذارید. وسایل قیمتی و باارزشتان مثل کیف پول و موبایل را نیز در کیف دستی که همیشه همراهتان است قرار دهید. کیفتان را نزدیک خود نگه دارید یا آن را بغل کنید و بخوابید تا اگر خدای نکرده کسی قصد دزدیدن آن را داشت متوجه شوید.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

آلارم تلفن همراهتان را تنظیم کنید

همیشه موقع خوابیدن در فرودگاه این نگرانی وجود دارد که از پرواز جا بمانید. این نگرانی و استرس گاهی باعث می شود اصلا خوابتان نبرد و نتوانید خوب استراحت کنید. پس بهتر است آلارم موبایل خود را روی ساعت مشخصی تنظیم کنید و بعد با خیال راحت بخوابید. البته قبل از خوابیدن چک کنید که گوشی به اندازه کافی شارژ داشته باشد.

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

محیطی آرام برای خوابیدن ایجاد کنید

اگر مجبور هستید در ترمینال و محوطه فرودگاه بخوابید می توانید با چند نکته فضا را برای خواب دلنشین تر و آرام تر کنید. مثلا با استفاده از چشم بند یا گوش گیر می توانید از شر سر و صدای مزاحم فرودگاه راحت شوید و در آرامش بخوابید. مسواک بزنید و در صورت امکان لباس هایی راحت تر بپوشید. حتما قبل از خواب یک پتو یا ژاکت روی خود بیاندازید، چون فرودگاه ها همیشه سرد هستند!

خواب بهتر در فرودگاه در صورت عدم حق انتخاب!

سالن استراحت فرودگاه

معمولا در فرودگاه ها سالن هایی مخصوص استراحت مسافران فرست کلاس وجود دارد. خبر خوشحال کننده این است که سالن های استراحت فرودگاه فقط مخصوص مسافران فرست کلاس نیست. معمولا مسافران پروازهای دیگر هم می توانند با پرداخت هزینه وارد این سالن ها شوند و از امکانات رفاهی آن ها مثل دوش آب گرم، پیژامه و پتو استفاده کنند.

الی گشت به نقل از travelchannel
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
1
برای خوب راحت هم باید اعصابت آرام باشه با این همه استرس که الان در جامعه ما هست کی میتونه خواب آرام داشته باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار