فوبیاهای عجیب و غریبی که افراد از آن رنج می‌برند+عکس
کد خبر: ۹۵۹۷۶
تاریخ انتشار: 2017 December 29    -    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
همه ما از حداقل از یک یا دو فوبیای خفیف رنج می‌بریم، اما زندگی برخی افراد به خاطر ترس هایشان تقریبا فلج شده است. در این مطلب چند مورد از عجیب‌ترین فوبیاهایی که امروزه افراد با آن دست به گریبان هستند را مشاهده می‌کنید.

آگیروفوبیا، ترس از عبور از خیابان

کسانی که این فوبیا را دارند از عبور از خیابان، بزرگراه و سایر خیابان‌ها می‌ترسند. هم چنین این فوبیا زندگی در شهر را بسیار دشوار می‌کند. این فوبیا چند دسته دارد، کسانی که از جاده‌های عریض به ویژه جاده یک طرفه برون شهری می‌ترسند، کسانی که از راه رفتن و عبور از هر نقطه خیابان حتی از تقاطع و خطوط عابریاده می‌ترسند. این فوبیا مستقل از ترس از اتومبیل است.
 
۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب 
 


فوبیای آشپزی

ترس عجیب از آشپزی ماگروکوفوبیا نامیده می‌شود. این اختلال می‌تواند ناتوان کننده باشد و اگر فرد تنها زندگی کند باعث خودن غذاهای ناسالم شود. کسانی که از این فوبیا رنج می‌برند می‌توانند از افراد ماهر در آشپزی بترسند و این ترس و احساس بی کفایتی احتمالا ریشه اختلال در بسیاری از افراد است.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب
 

 
پدیوفوبیا، ترس از عروسک
 
پدیوفوبیا ترس غیرمنطقی از عروسک هاست. نه فقط عروسک‌های ترسناک بلکه همه عروسک ها. این ترس وحشت از یک بازنمایی نادرست از موجودات خیالی است بنابراین معمولا شامل ربات‌ها و مانکن‌ها هم می‌شود و خرید کردن را برای فرد دشوار می کند. این فوبیا نباید با پدوفوبیا یا پدیافوبیا که ترس از کودکان است اشتباه گرفته شود. زیگموند فروید معتقد بود که این اختلال ممکن است از ترس زنده شدن عروسک‌ها نشات بگیرد و ماساهیرو موری این نظریه را بسط داده و معتقد است هرچه جنبه‌های شبه انسانی چیزی بیشتر شود، جنبه‌های غیرانسانی آن ترسناک‌تر می‌شوند.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب
 


دیپنوفوبیا، ترس از مکالمه سر شام
 
گفتگوی سر میز شام برای خیلی افراد ممکن است زشت به نظر برسد، اما برخی افراد آنقدر از این موضوع می‌ترسند که ترجیح می‌دهند سر میز شام حاضر نشوند. قبلا که قوانین سفت و سختی در خانه‌ها حاکم بود به چنین اشخاصی کمک می‌کرد که راحتتر شام بخورند، اما متاسفانه این آداب و رسوم فراموش شده است. در جوامع امروزی که قوانین و رسم و رسوم تقریبا کنار گذاشته شده، ممکن است کنترل بیشتر مهمانی‌های شام ریشه در این ترس و وحشت داشته باشد.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب 
 

 
آیسوپتروفوبیا، ترس از آینه
 
آیستروفوبیا، به طور عام آینه هراسی و به طور خاص ترس از ارتباط با دنیای ارواح از طریق آینه است. کسانی که از این فوبیا رنج می‌برند، اضطراب بی موردی را تجربه می‌کنند حتی اگر بدانند ترسشان غیرمنطقی است. از آنجا که ترس آن‌ها اغلب ریشه در خرافات دارد، ممکن است نگران شکسته شدن آینه و بدشانسی یا نگاه کردن به آینه و تماس با دنیای ماورایی درون شیشه باشند.

 ۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب
 

 
دمونوفوبیا، ترس از شیاطین
 
دمونوفوبیا یک ترس غیرعادی و مداوم از موجودات شیطانی ماورایی در کسانی است که فکر می‌کنند چنین موجوداتی وجود دارند و آزادانه پرسه می‌زنند تا به آن‌ها آسیب بزنند. کسانی که از این فوبیا رنج می‌برند متوجه می‌شوند که ترسشان بیش از حد یا غیرمنطقی است. با این وجود وقتی در مورد اجنه و شیاطین، پرسه زدن در جنگ یا خانه تاریک و ... بحث می‌شود، اضطراب شدید و ناخواسته‌ای وجودشان را می‌گیرد.

 ۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب
 

 
پنترافوبیا، ترس از مادر همسر
 
از بین همه فوبیاهایی که ذکر کردیم، این یکی از همه شایع‌تر است. مطمئنا بیشتر افراد متاهل، زمانی از این ترس وحشتناک رنج برده اند. این ترس آنقدر در بیشتر کشور‌ها شایع است که در فیلم‌ها هم به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد بیشتر افراد طلاق را برای درمان این ترس ذهنیشان انتخاب می‌کنند. یک ترس مرتبط نوورکا فوبیا یا ترس از نامادری است که مشهورترین کسی که از آن رنج می‌برده سیندرلا بوده است.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب 
 

 
اراکی بیوتیروفوبیا، ترس از چسبیدن کره بادام زمینی به سقف دهان
 
باید بگوییم که پیدا کردن اطلاعات درباره این اختلال بسیار سخت است و باعث می‌شود شک کنیم که شاید ساخته یک تخیل بیش فعال باشد، اما این اختلال واقعا عجیب و نسبتا شناخته شده است. به نظر می‌رسد این اختلال ترسی باشد که به راحتی می‌توان جلوی آن را گرفت کافیست کره بادام زمینی نخریم. اما کودکی که مجبور است هر روز کره بادام زمینی بخورد، می‌توانید تصور کنید که چطور باعث آسیب روحی شدید در زندگی آینده اش می‌شود. برخی از مبتلایان وقتی کره بادام زمینی می‌بینند به شدت عرق می‌کنند و بدنشان شروع به لرزیدن می‌کند. سقف دهانشان زبر می‌شود و خارش می‌گیرد و زندگی برایشان بسیار سخت می‌شود.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب 
 

 
کتیسوفوبیا، ترس از نشستن
 
کتیسوفوبیا به ترس از نشستن اطلاق می‌شود. این اختلال می‌تواند در نتیجه هموروئید باشد، اما در برخی موارد شدیدتر می‌تواند به خاطر آزارهای فیزیکی مربوط به نشستن روی اشیای تیز و دردناک باشد. گاهی ترس نشستن به علت تنبیه‌های روزهای مدرسه ایجاد می‌شود یا نشانه فوبیاهای دیگر مثل نشستن در کنار افراد نخبه و بانفوذ باشد. کتیسوفوبیا با عرق کردن، نفس‌های کوتاه یا سنگین و اضطراب شناخته می‌شود.

۱۰ فوبیاهای عجیب و غریب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار