این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید
کد خبر: ۹۵۹۴۶
تاریخ انتشار: 2017 December 29    -    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
اگر فضایی با لوازم دكوراسیونی پر شده باشد كه احساس عدم آرامش به وجود می‌آورد، یكی از راه‌های ایجاد تعادل در چنین محیطی با حفظ همان وسایل، رنگ‌آمیزی سطوح اصلی و یا تعویض پوشش‌های ثانویه مانند رومبلی‌ها و پرده‌ها و غیره به رنگ یكی از رنگ‌های خنثی است.
این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید
 
 
این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید  به گزارش «تابناک باتو»؛ با بهره‌گيري از نكات صحيح رنگ‌آميزي منزل مي‌توانيد بزرگي و كوچكي فضا، آرامش و حرارت خانه و ... را به دلخواه خود تغيير دهيد!
 
 پيوند رنگ با زندگي
 
رنگ آبی

رنگ آسمان و دریا و آرامش است. آبی روشن، جوان و پرانرژیست. رنگ نظافت و پاكیزگی است.

آبی در یك دكوراسیون احساس و آرامش و سردی و یك آبگیر خنك كوهستانی را تداعی می‌كند.

این رنگ محیط را بسیار آرامش‌بخش، صمیمی و خنك می‌كند. برای اینكه از سردی آن بكاهیم از یك تابلو یا كوسن‌ها و یا وسایل تزئینی دیگر كه رنگ كرم دارند استفاده می‌كنیم یا حتی مبلمان خود را می‌توان از مكمل این رنگ (نارنجی) انتخاب نمود.

آبی اگر كمی تیره شود كه به آن سرمه‌ای گویند، نشانه تفكر است. البته نورپردازی بر روی آن از طریق سقف و یا با لامپ‌های هالوژن آن را مجلل‌تر و زیباتر می‌كند و از سردی اتاق می‌كاهد.

رنگ سبز


رنگ سبز در یك فضا و دكوراسیون یك منزل بستگی به میزان درجه خلوص آن مفاهیم متفاوت دارد.

ولی در عین حال رنگ حیات، روستا، رنگ درختان و چمنزار است. سبز روشن بهار را تداعی می‌كند.

رنگ سبز رنگ سرزندگی و احساس ایمنی است. سبزهای روشن، آرامش و در عین حال شادی را برای اتاق‌های پذیرایی و نشیمن شما به ارمغان می‌آورند.

سبز سیر و نزدیك به یشمی سكوت عمیق یك جنگل انبوه كاج را تداعی می‌كند.
این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید 

رنگ بنفش


رنگ رازگونه است. اگر به آبی بگراید نشانه تقواست و اگر متمایل به قرمز باشد، نشانه عشق زمینی است.

اگر به میزانی با رنگ‌های كدر و مرده تركیب شود، نشانه اضطراب و بیماری‌ست. اما اگر رنگ بنفش به همراه یك رنگ سفید در یك اتاق خواب به كار رود، رویایی‌ست.

بنفش روشن رنگ رمانتیكی است. اگر بنفش را در دیوارهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی خود به كار ببرید حتما از بنفش‌های مختلف كه با سفید و آبی تركیب شده‌اند، استفاده كنید. (منظور از تركیب، مخلوط كردن رنگ‌ها نیست بلكه قرار گرفتن آنها در كنار هم است) حتما از رنگ‌های آبی مناسب استفاده كنید.

رنگ بنفش در كنار آبی، رمانتیك و رویائی‌ست. سعی كنید كوسن‌ها و مبل‌هایی با 2 درجه تیره‌تر و یا از رنگ‌های گرم و مكمل استفاده نمایید.

رنگ زرد

رنگ زرد به معنی روشنی، انعكاس، امیدواری، نور و آگاهی است. رنگ زرد جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شود.

افزودن رنگ زرد لیمویی بر دیوارهای اتاق، فضا را گرم‌تر و صمیمی‌تر می‌كند و آن را دوستانه‌تر جلوه می‌دهد.

همچنین زرد لیمویی در كنار سبز تداعی‌كننده منظره طلوع خورشید است. رنگ زرد، رنگ توجه و شادمانی، رنگ آفتاب و گل نرگس است اما درخشندگی بیش از حد آن در یك فضا موجب خستگی می‌شود.

اگر دیوار خانه خود را با رنگ زرد پررنگ یا خالص بپوشانید، فضایی بسیار سنگین به وجود خواهد ‌آمد كه باعث خستگی خواهد شد ولی اگر

50 درصد با سفید روشن كنید، لیمویی جذاب به دست می‌آورید كه روح‌بخش و صبح‌گونه است.

رنگ سفید


رنگ خلوص، بی‌گناهی، پاكی،‌‌‌‌ ‌آرامش و صلح است. القاءكننده آرامش و صفا است.

یكی از كاربردی‌ترین رنگ‌ها در طراحی دكوراسیون یك فضا است زیرا كه با همه رنگ‌ها قابل تركیب است. (منظور از تركیب، قرارگیری رنگ‌ها در كنار هم در یك كمپوزیسیون رنگی در فضاست).

به كارگیری رنگ سفید به خصوص برای پوشش‌های اصلی، آن مكان را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

بنابراین برای فضاهای كوچك و كم‌نور انتخاب ایده‌آلیست. سفید خالص هنگامی كه با نور طبیعی نورپردازی می‌شود، یك رنگ كرم ایجاد می‌كند ولی در زیر نورهای مصنوعی به نظر سرد می‌رسد.

در نتیجه با اضافه كردن نورهای زرد، قرمز، قهوه‌ای در كنار نور مصنوعی مانند فلورسنت و یا افزودن لوازمی به یك یا چند رنگ یادشده در محیط تغییر می‌كند.

این رنگ‌ها از كیفیت سفید نمی‌كاهد بلكه آن را گرم‌تر می‌كند. رنگ سفید برای فضاهایی با عناصر معماری قدیمی بسیار انتخاب ایده‌آلیست.

 این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید
رنگ‌های خنثی

رنگ‌هایی هستند كه از میزان زیادی سفید برخوردارند ولی به هیچ‌یك از رنگ‌های اولیه و ثانویه متمایل نیستند.

با این تعریف رنگ‌های كم‌مایه مانند صورتی كم‌رنگ، آبی آسمانی جزء رنگ‌های خنثی محسوب نمی‌شوند ولی رنگ كرم یكی از رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید.

خاكستری، نیز كه از سیاه نشأت گرفته است، جزء رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید. رنگ‌های خنثی در بسیاری از موارد طبیعی مثل سنگ‌ها، خاك، زمین، چوب، حصیر، شن و امثال اینها و یا در برخی از موارد مصنوعی مانند فلز، شیشه، سیمان و غیره دیده می‌شوند.

خنثی بودن یعنی می‌توانند به راحتی در كنار هر رنگ دیگری بدون احتمال وجود از دست دادن زیبایی‌های رنگ، تركیب متناسب در فضا ایجاد كنند.

1-‌ با توجه به اینكه این رنگ‌ها آرامبخش و ملایم هستند، می‌توانند پس‌زمینه خوبی برای نصف تابلو، نوارهای چوبی و كاغذی، پرده و به‌طور كلی دیواركوب‌ها باشند.

2-‌ هرگاه می‌خواهید قسمتی از فضا مانند یك دیوار، در و پنجره و یا حتی خرده‌ریزهایی مانند دستگیره چوب‌پرده و به‌طور كلی هر وسیله كه در محیط زندگی شما وجود دارد، نظر یك بیننده به محض ورود به خود جلب نكند حتما از یك رنگ خنثی استفاده كنید و آنجا را رنگ‌آمیزی نمایید.

از این خاصیت رنگ‌های خنثی برای رفع عیوب معماری و شكستگی‌ها و فرورفتگی‌ها می‌توان بهره زیادی كسب كرد.

3-‌ نصب یك تابلوی زرد در فضایی كه اغلب از رنگ‌های خنثی استفاده شده می‌تواند دارای دو هدف باشد:

1- جلب نظر بیننده به طرف اثر هنری تابلو كه با نورپردازی می‌توان تاكید بیشتری به روی آن كرد.

2-‌ تغییر فضای یكنواخت با عنصری با رنگ‌آمیزی گرم‌تر و انرژی‌دارتر.

رنگ‌های خنثی در پرده‌های مختلف از روشن تا تیره وجود دارند و به لحاظ سبك جزء تركیبات رنگی مورد استفاده شده در سبك كلاسیك می‌باشند.

چند خاصیت دیگر بكارگیری رنگ‌های خنثی در فضاهای داخلی
این نکات را در رنگ آمیزی منزل به کار ببرید 

1-‌ اگر فضایی با لوازم دكوراسیونی پر شده باشد كه احساس عدم آرامش به وجود می‌آورد، یكی از راه‌های ایجاد تعادل در چنین محیطی با حفظ همان وسایل، رنگ‌آمیزی سطوح اصلی و یا تعویض پوشش‌های ثانویه مانند رومبلی‌ها و پرده‌ها و غیره به رنگ یكی از رنگ‌های خنثی است.

2-‌ رنگ‌های خنثی بر روی سطوح بافت‌دار مانند دیوارهای سنگی و سیمانی، حس روستایی را در یك فضا القا می‌كنند.

3- در فضایی كه با رنگ‌های خنثی طراحی شده است می‌توان با استفاده از رنگ‌های زنده و متنوع فضا را گرم‌تر و شادتر نمود.

4-‌ با رنگ‌آمیزی اتاق كوچك خود به رنگ‌های خنثی، احساس بزرگ‌تر، گرم‌تر و روشن‌تر بودن را به فضا القا نمایید.

5-‌ هرگز از رنگ‌های متمایل به آبی یا خاكستری در فضاهای سرد استفاده نكنید. برای چنین محیطی از رنگ‌هی خنثی گرم مانند بژ و كرم استفاده نمایید.
برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار