مرده ها در این شهر زندگی می‌کنند+عکس
کد خبر: ۹۵۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 29    -    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
 با شنیدن اسم شهر مردگان یاد چه چیزی می‌افتید؟ به نظرتان چنین شهری وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم بله! در شمال روسیه روستایی به اسم درگوس (dargavs) هست که قبرستانی اسرارآمیز با ۱۴ قرن قدمت و قبرهای باستانی و عجیب دارد. قبرستانی که قبرهایش مثل دیگر قبرستان‌ها در دل زمین حفر نشده بلکه مرده‌ها در درون دخمه‌هایی سفیدرنگ قرار دارند. این منطقه را شهر مردگان می‌نامند.

مرده ها در این شهر زندگی می‌کنند

مردم شهر بااینکه خودشان بر روی کوه زندگی می‌کردند اما مجبور بودند که مردگان خود را در اینجا که در وسط یک دره هم هست خاک کنند، چون زمین اطراف محل زندگی آن‌ها خیلی گران بود. مردم مرده‌ها را به همراه لباس و وسایلشان دفن می‌کردند و چون معتقد بودند که مرده‌ها بعد از مرگ باید از رودخانه‌ای عریض رد شوند در داخل دخمه‌ها در کنار مرده‌ها یک قایق چوبی هم قرار می‌دادند.

 وقتی به این شهر می‌روید خانه‌های سفیدرنگ کوچکی را در مقابلتان می‌بینید که درواقع دخمه‌های سنگی هستند. دخمه‌ها، سقفی پله‌ای دارند که نوک آن‌ها تیز است و بر روی دیواره‌ها شیاری مربعی شکل قرار دارد که مرده‌ها را در داخل آن می‌گذاشتند. درواقع هر خانواده‌ای در اینجا یک دخمه داشته و هر چه ارتفاع این دخمه بیشتر بود یعنی این‌که آن خانواده پرجمعیت‌تر بودند.

مرده ها در این شهر زندگی می‌کنند!  +عکس

بر اساس یکی از روایات، در قرن ۱۸ این شهر دچار طاعون شد و ۹۰ درصد ساکنانش مردند و وقتی کل خانواده در اثر این بیماری می‌مردند نفر آخر که کسی نبود تا او را دفن کند به این دخمه‌ها می‌رفت و منتظر می‌ماند تا مرگش فرابرسد!
الی گشت
برچسب ها: روسیه ، طاعون ، مرگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
تابناک, میون این اوضاع و احوال مطلب گیر آوردی , فرداشنبه است و هزار کار و گرفتاری جورواجور , دخمه, منتظر مرگ, طاعون, چیز قشنگ تری نیست بگی, تلوزیون داره محمد مایلی کهن نشون میده خوب تو هم از چگونگی کشت زمستانه در باغچه حیات یا یه چیزی تو این مایه ها وزین کن سایت را. شب خوش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
جالبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار