دریاچه ارواح در ایران +عکس
کد خبر: ۹۵۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 29    -    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
همه‌ی ما ایرانی‌ها سفر به شمال را به خاطر سرسبزی و دریا دوست داریم و خیلی‌ها حتی یک‌بار هم که شده در طول سال به شمال کشور سفر می‌کنند.ولی بااینکه کمی هیجان و اضطراب را هم چاشنی تفریحاتتان در شمال کنید موافقید؟می‌خواهیم شمارا با دریاچه‌ای در شمال کشور آشنا کنیم که به آن «تالاب ارواح» می‌گویند.

– در حدود ۱۲ کیلومتری شهر نوشهر، و ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر، دریاچه‌ای قرارگرفته که نام اصلی آن «ممرز» است، ولی بیشتر با نام «تالاب ارواح» شناخته می‌شود.

البته دلیل این نام‌گذاری هنوز کاملاً مشخص نیست.برخی می‌گویند این نام به خاطر درخت‌های خشکی که در وسط این تالاب قرار دارند و ظاهری خوفناک به آن داده‌اند انتخاب‌شده است.

برخی دیگر هم می‌گویند در حال حاضر که فعالیت و یا اتفاقی غیرعادی در این منطقه دیده نشده، ولی اهالی قدیمی این منطقه حتماً دلیلی برای انتخاب این نام داشته‌اند!

– دریاچه ممرز حدود ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد و در میان انبوهی از درختان پهن‌برگ منطقه قرارگرفته است.

البته این را هم بگوییم که برای رسیدن به دریاچه شاید چیزی در حدود ۱۰ کیلومتر را هم از میان این جنگل‌ها و درختان باید پیاده‌روی کنید.

– به‌هرحال اگر قصد بازدید از این منطقه را داشتید، حتماً حواستان به این نکته هم باشد که به خاطر اینکه این منطقه کاملاً بکر است، امکان روبرو شدن با حیات‌وحش منطقه هم وجود دارد.

بنابراین از این بابت هم مراقب باشید.

 

 
جام نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل
|
United States
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
تابناک مردم را تشویق به خطر نکن. گیریم برای مقابله با حیوانات وحشی با خود تفنگ ببریم، ولی برای مقابله با ارواح چکار کنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار