راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد!
کد خبر: ۹۵۹۱۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 29    -    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
یک متخصص مؤسسه فناوری «استیونس» که روی بمب‌های هسته‌ای کار می‌کند؛ اعتقاد دارد جام کستر مولن نشان داده چگونه به طور خیلی ساده‌ای می‌توان یک بمب هسته‌ای ساخت؛ بنابراین، اصلا جای تعجب ندارد که کشوری مانند کره شمالی یا هر کشور بسیار کوچک و ضعیف دیگری بتواند یک بمب هسته‌ای بسازد.
 راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد!
 
راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد!   به گزارش «تابناک باتو»؛ امسال کره شمالی در دل یک کوه بمب اتمی بزرگی منفجر کرد. گفته می‌شود این بمب ده‌ها بار قوی‌تر و مخرب‌تر از بمب‌هایی بوده که امریکا در اواخر جنگ جهانی دوم روی سر شهر هیروشیما ریخت. کره شمالی مدعی است این بمب‌های اتمی از یک طراحی ویژه و منحصربه‌فرد سود می‌برند.

برخی گزارش‌ها پیش از این آزمایش هسته‌ای کره شمالی؛ بیان می‌کرد این کشور به فناوری‌ها و تکنیک‌هایی رسیده است که با دستکاری و سفارشی‌سازی کلاه‌هک‌های هسته‌ای می‌تواند آن‌ها را روی هر موشکی سوار کند.

این پیشرفت کره شمالی در ساخت بمب‌های هسته‌ای باعث نگرانی در میان جوامع و به‌خصوص نیروهای نظامی امریکا شده است و آن‌ها را به تکاپو واداشت.

راننده کامیون اتمی
 
اما یک راننده کامیون ۷۱ ساله به نام «جان کستر مولن» John Coster-Mullen از این بمب‌های کره شمالی هیچ تعجب نکرده است. او اعتقاد دارد که ساختن چنین بمب‌های هسته‌ای اصلا سخت نیست و فناوری ساخت آن‌ها همانند فناوری ساخت یک لامپ است.

در واقع، جان مولن در صنعت بمب‌های هسته‌ای یک متخصص و پروفسور است اما هیچ‌گاه تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی نداشته و پیش از اینکه راننده کامیون شود؛ یک عکاس بوده است. کار وی این روزها جابه‌جایی بسته‌ها و محموله‌های بزرگ برای فروشگاه‌ها در طی شبانه‌روز است.
راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد! 
مولن در ۲۴ سال گذشته؛ تمام وقت و انرژی خود را روی مطالعه بمب‌های هسته‌ای امریکا در جنگ جهانی دوم و به‌خصوص بمب‌های استفاده شده برای نابودی دو شهر هیروشیما(بمب معروف به Little Boy) و ناکازاکی (بمب معروف به Fat Man) صرف کرده است.

او در این مدت برای مشاهده از نزدیک بمب‌های اتمی چه مدل‌های دانشگاهی و نمونه و چه مدل‌های واقعی و استفاده شده یا آزمایشگاهی به سراسر جهان سفر کرده است. تمام مطالعات‌اش و مشاهدات‌اش را در یک دفترچه جمع‌آوری کرده که اکنون به ۴۳۱ صفحه رسیده است و برخی اعتقاد دارند کامل‌ترین منبع و کتاب درباره بمب‌های هسته‌ای است.
 
راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد! 
در این دفترچه از تاریخچه انواع بمب‌ها تا جزیی‌ترین ریزه‌کاری‌های طراحی و ساخت بمب‌ها صحبت شده است. مولن در جای جای این دفترچه با طراحی‌هایی ساده نشان می‌دهد که چگونه یک بمب اتمی ساخته شده و باید قدرت و انرژی تخریب آن را بیشتر کرد.

علاقه مفرط او به ساخت بمب اتمی و سردرآوردن از نحوه کارشان باعث شده تا دانش و اطلاعاتی کمیاب درباره این بمب‌ها به دست بیاورد و بهتر از هر فیزیک‌دان یا استاد دانشگاهی درباره‌شان صحبت کند.
 
خیلی ساده بمب اتم بسازید!

دانشگاه‌های مختلف و برچسته امریکا از وی دعوت می‌کنند که برود و درباره بمب‌ها سخنرانی کند یا برخی مسایل پیچیده مربوط به این بمب‌ها را برای استادان و دانشجویان دوره‌های دکتری تشریح کند.

تا کنون چندین استاد تمام دانشگاه با وی روی پروژه‌های بزرگ تحقیقاتی‌شان همکاری کردند و اعتقاد دارند مولن بهتر از هر کسی بمب‌های هسته‌ای را می‌شناسد و از سازوکارشان سردرمی‌آورد.
 
راننده کامیونی که بمب هسته ای می سازد! 

مولن خودش را یک کمال‌گرا می‌داند. به همین‌خاطر وقتی در حال ساخت ماکت‌های کوچکی از بمب‌های امریکا در جنگ جهانی دوم بود؛ به خاطر یک طراحی ساده که سردرنمی‌آورد؛ ۱۱۰۰ مایل در امریکا سفر کرد تا به موزه آثار تاریخی امریکا و محل تولد و ساخت بمب‌های هسته‌ای آن زمان برود و از نزدیک درباره‌اش مطالعه کند.

البته، مولن در این راه سختی‌های بسیار زیادی متحمل شده و برای به دست آوردن برخی اطلاعات سری یا پیچیدگی‌های فناوری ماه‌ها و سال‌ها جست‌وجو کرده و به سراغ افراد و شرکت‌های مختلفی رفته است.

این راننده کامیون طراح بمب اتمی در مقطع‌های زیادی به بن‌بست برخورده و دست از کار کشیده و دوباره پس از چند ماه در ناامیدی کامل به یک کشف یا ایده جدید و همین‌طور سند محرمانه‌ای رسیده است.
 
طراحی‌های منحصربه‌فرد

یک متخصص مؤسسه فناوری «استیونس» که روی بمب‌های هسته‌ای کار می‌کند؛ اعتقاد دارد جام کستر مولن نشان داده چگونه به طور خیلی ساده‌ای می‌توان یک بمب هسته‌ای ساخت؛ بنابراین، اصلا جای تعجب ندارد که کشوری مانند کره شمالی یا هر کشور بسیار کوچک و ضعیف دیگری بتواند یک بمب هسته‌ای بسازد. مولن می‌گوید چالش واقعی در ساخت یک بمب هسته‌ای نه طراحی آن، بلکه تامین اورانیوم و پلوتونیوم مورد نیاز است.

مولن می‌گوید می‌تواند چندین مدل بمب اتمی را در کارگاه‌اش ساخته  به فروش برساند ولی هیچ‌گاه چنین کاری نکرده است.

مولن پدیده‌ای جذاب و نادر هم برای رسانه‌ها و هم برای جامعه دانشگاهی و متخصص است. گویی که یک راننده کامیون ۷۱ ساله بهترین متخصص بمب هسته‌ای در دنیاست!
یک پزشک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مموتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
3
38
من دختر 14 ساله ای را میشناسم در اشپزخونشون راکتور اتمی ساخته اینکه چیزی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
17
ن هم میشناسم دختری را که با قاپلمه غنی سازی کردن اون هم تو آشپزخانه
ابوالحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
15
در سالهای گذشته که شعار انرژی هسته ای بیشتر بود میگفتند فلان شخص در زیر زمین خانه اش غنی سازی انجام میدهد ولی اخر متوجه نشدیم چگونه
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
7
5
بمب اتمی اگر برای استفاده صلح امیز باشه اشکالی ندارد.
واقع بین
|
United States
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
3
10
قابل توجه دانشمندان داخلی که تا حالا هزاران میلیارد خرج کردن و چندین نفر کشته دادیم هنوزم اندرخم کوچه اولن..
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
حالا هر چي هر كي گفت باور نكن وگر نه تا حالا خيلي كشورها بمب داشتند پسر خوب!
مریخ
|
Germany
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
4
8
جناب دکتر صالحی ریس انرژی اتمی در یکی از صحبتهای خود در مورد ساخت تاسیسات اتمی گفتند برای تامین یکی از قطعات از خارج کشور بشدت دچار مشکل بودیم ایشان گفتند قطعه را به تراشکاریهای حومه کرج بردند و یک تراشکار در نهایت حیرت پرسنل مهندسی نیروگاه اتمی ان را باز طراحی و ساخت .
برخی افراد شاغل در نوع کاری که انجام میدهند با تجاربی که به دست میاورند و مطالعه ازاد در ان حرفه کارشناس بحساب میایند و نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند .
استیو جابز و بیل گیتس دو دانشمند بدون مدرک دانشگاهی بودند استیو جابز حتی برای درمان سرطان خود از پزشکان کمک نگرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
3
9
از قدیم گفتند که دروغ هر چه بزرگتر باشه مردم راحت تر باور میکنند.

مثل این جمله:
مولن می‌گوید می‌تواند چندین مدل بمب اتمی را در کارگاه‌اش ساخته به فروش برساند

حالا اینکه حدود یک تُن اورانیوم غنی شده با غنای زیاد یا پولوتونیوم حاصل از ضایعات هسته‌ای رو از کجا تهیه میکنه دیگر بماند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
نگفته بمب آماده انفجار !
دانشمند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
2
3
فایدش چیه؟
بمب اتمی شکم کیو سیر میکنه؟
چه نفعی جز مرگ برای بشر داره این بمب؟ :)
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
2
فکر نمی کنم این اقا واقعا توان ساخت چنین سلاحی را داشته باشد چون در این صورت برای دولتش یک تهدید است و سربه نیست خواهد شد.با بمب اتم می توان یک شهر را به خاکستر تبدیل کرد.بنده توان ساخت بمب را دارم ولی ساخت بمب اتم اسباب بازی نیست و یک کار با مخارج هنگفت و کار زیاد است.
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
1
اگر این داستان واقعی بوده باشد، جناب جان کستر مولن باید سخت مراقب خودش باشد تا او را ندزدند.
اسماعیل
|
United States
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
3
ساخت بمب هسته ای 3 مرحله است: 1) 60% مسیر مربوط به غنیسازی بالای 90% اورانیوم و یا تولید پلوتونیوم است، 2) 20% مسیر تبدیل پودر اورانیوم غنی شده به اورانیوم غنی شده فلزی است، 3) 20% آخر مربوط به ساختن چاشنی انفجار است. مرحله اول خیلی وقتگیر است.
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
من هم میتونم اورانیوم رو غنی سازی کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
1
واقعا هم تعجب نداره خودش می گه تهیه اورانیوم و پلوتونیم مشکل است ببینید فرآیند غنی سازی اورانیم و تبدیلش به پلوتونیم مشکل و سخت و پیچیده است وقتی اینها را در اختیار داشته باشی ساخت بمب دیگه تمام شده است مشکل همان پلوتونیم است نه تهیه بمب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار