چه اسامی در عربستان ممنوع شد؟
کد خبر: ۹۵۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 28    -    ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
وزارت کشور عربستان سعودی فهرستی از نام‌های ممنوعه در این کشور را منتشر کرد.

به گزارش وبسایت «ولیو واک»، وزارت کشور عربستان فهرستی از 50 نام ممنوعه در این کشور را برای نامگذاری کودکان منتشر کرد که ظاهرا در تضاد با فرهنگ و آیین سعودی‌ها است.

پس از انتشار این فهرست، پدر و مادرها در عربستان سعودی اجازه ندارند هیچ یک از این نام های ممنوعه اعلام شده را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

به گفته اداره امور مدنی وزارت کشور عربستان برخی از نام های ممنوع شده در تضاد با باورهای دینی سعودی هاست و برخی نیز غیراسلامی و به نوعی توهین به مقدسات محسوب می شود. با این حال با نگاهی به این فهرست می توان دریافت برخی از نام های ممنوعه، مانند امیر و بنیامین، تضادی با باورهای اسلامی ندارند؛ چراکه بنیامین یکی از فرزندان یعقوب، از پیامبران الهی است.

برخی نام ها نیز تنها به این دلیل که ریشه غربی دارند و بیگانه محسوب می شوند ممنوع اعلام شده است. برخی نام های مرتبط با مناصب سلطنتی نیز به فهرست نام های ممنوعه در عربستان سعودی افزوده شده است.

با وجود مطرح شدن چنین دلایلی برای ممنوع اعلام کردن برخی از اسامی در عربستان، برای ممنوعیت بسیاری از نام های موجود در این فهرست هیچ توجیهی وجود ندارد و همین امر موجب مطرح شدن انتقادات بسیاری از سوی شهروندان سعودی شده است.

ملک، ملکه، بنیامین، امیر، جبرائیل، عبدالمصلح، عبدالناصر، عبدالنبی، عبدالرسول، عبدالمعین، یارا، لیندا، ایمان، ابرار، نبی، نبیه، آرام و بیان، از جمله نام‌های ممنوع شده در عربستان هستند.

به عقیده کارشناسان، این فهرست منتشر شده تضاد میان پادشاه عربستان با بدنه محافظه‌کار حکومت سعودی را بیش از پیش علنی می سازد. ولیعهد سعودی با آغاز برخی اصلاحات درصدد آزادی دادن بیشتر به شهروندان است. صدور مجوز رانندگی برای زنان و بازگشایی سینماها در عربستان از جمله این اصلاحات است. با این حال، این فهرست نشان داد زیرساخت های محافظه‌کار عربستان در برابر تغییر به شدت واکنش نشان می دهند و مقاومت می‌کنند.

 
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
کاش تو تیران هم اسم عربی ممنوع می شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار