واکنش به مشاهده نورهای عجیب در آسمان ایران
کد خبر: ۹۵۶۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 26    -    ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
معاون امنیتی وزارت کشور به نورهای عجیب در آسمان واکنش نشان داد.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که در روزهای ۲۹ آبان ماه و ۲۱ و ۳۰ آذرماه نور عجیبی در آسمان‌های ایلام، تبریز، شوشتر، مسجد سلیمان، گتوند و لالی با صداهایی عجیب توسط اهالی رویت و شنیده شده است، گفت: ما هم چنین موضوعاتی را در فضای مجازی دیدیم و در همین حد در جریان هستیم و هیچ گزارش رسمی در این باره نداشتیم. رده‌های نظامی و رده‌های پدافند هوایی هر کدام در حوزه‌های خودشان فعال هستند و اگر موضوع خاصی باشد به ما اعلام می‌کنند.

 از زمان وقوع زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری در مرز عراق و کرمانشاه - حوالی ازگله (کرمانشاه) که پس‌لرزه‌های آن به کشورهای مجاور هم رسید، تاکنون حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص ارتباط وقوع این زلزله و همچنین زلزله‌های پس از آن با «آزمایشات پروژه هارپ» مطرح شده که البته معاون امنیتی وزارت کشور ارتباط زلزله با پروژه هارپ را رد کرده و می‌گوید که هیچ مبنای علمی ندارد.

سردار محمدحسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ارتباط پروژه هارپ با زلزله‌های اخیر در ایران، اظهار داشت: ما در این زمینه نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم؛ چرا که هیچ گزارشی از هیچ مرجع علمی، نظامی و غیرنظامی به ما نرسیده است؛ من هم مثل شما شنیدم و اصلا مبنای علمی و تخصصی ندارد.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که در روزهای ۲۹ آبان ماه و ۲۱ و ۳۰ آذرماه نور عجیبی در آسمان‌های ایلام، تبریز، شوشتر، مسجد سلیمان، گتوند و لالی با صداهایی عجیب توسط اهالی رویت و شنیده شده است، گفت: ما هم چنین موضوعاتی را در فضای مجازی دیدیم و در همین حد در جریان هستیم و هیچ گزارش رسمی در این باره نداشتیم. رده‌های نظامی و رده‌های پدافند هوایی هر کدام در حوزه‌های خودشان فعال هستند و اگر موضوع خاصی باشد به ما اعلام می‌کنند.

گفتنی است؛ در دانشنامه عمومی ویکی پدیا در خصوص این پروژه نوشته است: برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا معروف به هارپ (HAARP)، یک پروژه پژوهشی است که در سال ۱۹۹۳ برای بررسی و پژوهش درباره لایه یونوسفر با استفاده از امواج رادیویی تأسیس شده‌است.

هارپ پروژه‌ای علمی است و از طریق آن دانشمندان با ایجاد تغییراتی در یونوسفر که دور‌ترین و ناشناخته‌ترین بخش جو زمین است امکان مطالعه در مورد آن را پیدا کرده و آن را به صورت یک آزمایشگاه طبیعی درمی‌آورند. هارپ این کار را با امواج رادیویی فرکانس بالا که توسط رادارهای خود منتشر می‌کند، انجام می‌دهد.

بخشی از این امواج در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین جذب شده و باعث افزایش شتاب الکترون‌ها در آن منطقه و در نتیجه گرم شدن یونوسفر می‌شوند. در حالت عادی لایه یونوسفر دارای دمایی معادل ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد است که در اثر این تحریک انرژی فراوانی در آن به وجود آمده و در نتیجه دما تا ۲۰درصد افزایش می‌یابد و این ناحیه به حالت انبساطی در می‌آید.  
ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
2
شاید هم دیده شدن دستی در اسمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
بنظر من جناب اسرافیل در حال آماده کردن شیپورشان برای روز قیامت می باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
همه جاي دنيا اين هنه زلزله شديد مياد گردباد مياد سيل مياد آتشفشان ميشه و هزار بلاي طبيعي با شدت بالا، اين همه شايعه و تئوري توطئه و خرافات وجود نداره. مردم ما نشون دادن كه هميشه به اينجور داستانهاي تخيلي علاقه مندند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار