مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷ +عکس
کد خبر: ۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: 2017 December 27    -    ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
در سال ۲۰۱۷ میلادی رویدادهای فضایی مختلفی روی داد. کشف امواج گرانشی، رصد نخستین شی میان ستاره ای در منظومه شمسی و پایان ماموریت ۱۳ ساله کاسینی از مهمترین آن هستند.

به گزارش آول، در سال ۲۰۱۷ میلادی رویدادهای آسمانی جالبی اتفاق افتاد از خورشید گرفتگی در آمریکا که توجه میلیون ها نفر را به خود جلب کرد تا پایان ماموریت ۲۰ ساله کاسینی. این رویدادها دانش انسان از فضا را بیشتر کرده و راه های تازه ای برای کشف ناشناخته های جهان فراهم می کنند.درهمین راستا به برخی از مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷ اشاره می کنیم:

 خورشید گرفتگی

 در ۲۱ آگوست سال جاری میلادی برای نخستین مرتبه در ۱۰۰ سال گذشته در آمریکا خورشید گرفتگی اتفاق افتاد و میلیون ها آمریکایی گذر ماه از مقابل خورشید را تماشا کردند.
 
 مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷



کشف ۱۰ سیاره هم انداز زمین

در ماه ژوئن ناسا اعلام کرد ۱۰ سیاره جدید کشف کرده و آنها بخشی از ۲۱۹ سیاره ای هستند که محققان با تحلیل اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر کشف کرده اند. به گفته آنان وجود آب مایع در سیاره های مشابه زمین عنصر مهمی است که به وجود حیات در فضا اشاره دارد.
 
 مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷
 


رصد نخستین برخورد دو ستاره نوترونی

در ۱۷ آگوست ستاره شناسان برای نخستین بار با کمک نور و امواج گرانشی برخورد دو ستاره نوترونی را تماشا کردند. رصدخانه LIGO این رویداد را در فاصله ۱۳۰ میلیون سال نوری زمین مشاهده کرده است. علاوه بر LIGO حدود ۷۰ رصد خانه در قاره های مختلف زمین شاهد برخورد دو ستاره نوترونی بودند.
 
 مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷
 


پایان ماموریت کاسینی

در ۱۵ سپتامبر فضاپیمای کاسینی ناسا ماموریت ۱۳ ساله خود را پایان داد. این فضاپیما با سفر به زحل اکتشافات متعددی درباره این سیاره و قمرهای آن انجام داد. همچنین بیش از ۳۰۰ هزار عکس از رویدادهای مختلف گرفت. ناسا به دلیل اتمام سوخت فضاپیما مجبور شد ماموریت آن را تمام کند.
 
 مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷
 


 رصد نخستین شی میان ستاره ای در منظومه شمسی

در  اکتبر محققان برای نخستین مرتبه شی را کشف کردند که از مکانی خارج منظومه شمسی بود. طبق گزارش ناسا راب ورریک نخستین بار  این شی را رصد کرد و A/2017 U1 نامید. از آنجا که دانشمندان هیچ گاه یک شهاب سنگ یا سیارک خارج از منظومه شمسی را مشاهده نکرده بودند، هم اکنون مشغول نامگذاری آن و بررسی راهنمایی برای رصد اشیای فضایی مشابه در آینده هستند.
 
 مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷
 


امواج گرانشی

 در اکتبر ۳ دانشمند آمریکایی برای ردیابی امواج گرانشی برنده جایزه نوبل فیزیک شدند. آلبرت انیشتین یک قرن قبل وجود امواجی در فضا و زمان را پیش بینی کرده بود. دانشمندان سال ۲۰۱۵ میلادی در رصد خانه LIGO این امواج را کشف کردند.
 
مهمترین رویدادهای فضایی ۲۰۱۷ 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار