طریقه تشخیص لوازم آرایشی بهداشتی اصل از تقلبی
کد خبر: ۹۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 25    -    ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۳۰ درصد لوازم آرایشی کشور به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، درخصوص تشخیص محصولات اصل از تقلبی توضیح داد.

مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص مبانی وارد شدن لوازم آرایشی قاچاق به کشور اظهار داشت:‌لوازم آرایشی که از طریق مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، تحت کنترل دقیق وزارت بهداشت قرار دارند، در مرحله اول ورود این محصولات به کشور ثبت منبع محصولاتی که در کشور خارجی در حال تولید است انجام شده و در مرحله بعدی محصول بر اساس استانداردهای بین‌المللی و انجام آزمایشات لازم همچنین تطبیق با استانداردهای بین‌المللی پروانه ورود به کشور برای آن صادر می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: محصولاتی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند هیچگونه نظارتی ندارند و ممکن است از مواد اولیه غیرمجاز تهیه شده باشند. همچنین شرایط نگهداری این محصولات از استانداردهای کافی برخوردار نیست و همانطور که مشاهده می‌کنید عموماً این محصولات آرایشی در مکان‌های عمومی و خصوصاً پیاده‌روها در حال توزیع هستند باید توجه داشته باشیم که فروش این محصولات در اماکن عمومی نیز به هیچ عنوان مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نظارت بر داروخانه‌هایی که پروانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برایشان صادر شده است بر عهده وزارت بهداشت همچنین اصناف و تعزیرات است که این بازرسی‌ها از طریق مراکز علوم پزشکی سراسر کشور اعمال می‌شود اما نظارت بر فروش لوازم آرایشی غیرمجاز در سطح شهر بر عهده شهرداری بوده که متأسفانه هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی،‌توضیح داد: محصولاتی که مجوز واردات گرفته‌اند برچسبی بر روی آنها نصب می‌شود که دارای یک کد 16 رقمی است و با خراشیدن برچسب می‌توان عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی برچسب پیامک کرد و از اصالت محصول اطلاع یافت.

وی عنوان کرد: پس از ارسال پیامک اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده محصول به خریدار ارائه می‌شود.

وی در پایان در خصوص آمار واردات لوازم آرایشی قاچاق به کشور،‌گفت: آمار دقیقی در زمینه واردات این محصولات به کشور وجود ندارد اما گزارش‌های سازمان‌های ناظر بیان‌کننده این موضوع هستند که حدود 30 الی 40 درصد این محصولات از مبادی غیررسمی و غیرمجاز وارد کشور می‌شوند.

 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
استفاده کنید پوستتون کنده شد تقلبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار