چند توصیه برای خرید لباس کودکان
کد خبر: ۹۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کودکان به ویژه نوزادان گاهی بدون هیچ دلیل خاصی گریه سر می‌دهند و بدون اینکه متوجه شوید چرا، آن را قطع می‌کنند. در موارد بسیاری علت اصلی این گریه‌ها مشکلی است که با لباس و کفش خود دارند و بهترین راه حل برای آن اننخاب پوشاکی است که در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنند.
کودکان به ویژه نوزادان گاهی بدون هیچ دلیل خاصی گریه سر می‌دهند و بدون اینکه متوجه شوید چرا، آن را قطع می‌کنند. در موارد بسیاری علت اصلی این گریه‌ها مشکلی است که با لباس و کفش خود دارند و بهترین راه حل برای آن اننخاب پوشاکی است که در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

مشکل اصلی در انتخاب لباس برای نوزادان و کودکانی که توانایی حرف زدن ندارند، این است که نمی‌توانید پیش از خرید آن را امتحان کنید و از زبان خودشان دربارۀ راحتی لباس‌ها بشنوید! پس چطور می‌توان از راحتی لباس آنها مطمئن بود؟

چند توصیه برای خرید لباس کودکان


ما پنج نکتۀ ساده را به منظور یادآوری نکات و کمک به انتخاب یک لباس مناسب‌تر برای شما فهرست کرده‌ایم که امیدواریم برای‌تان کارایی داشته باشد. اما پیشنهادمان این است که مقاله‌های قبلی ما را درباره کودکان و نیز جنس انواع لباس و پارچه‌ها بخوانید.

درزهای لباس را بررسی کنید

درزهای داخل لباس کودک شما باید کاملاً تخت و بدون برآمدگی باشند. این موضوع شامل تمام درزهای کنار لباس، درزهای کنار زیپ و دوخت‌های دور تکه‌دوزی‌هایی می‌شود که در لباس نوزادان و کودکان بسیار مرسوم است.

شما می توانید با برگرداندن لباس به سمت داخل و نگاه کردن به آن و یا به سادگی با کشیدن دست خود به درزهای داخلی مطمئن شوید که هیچ چیز دست شما را نمی‌آزارد و برآمدگی خاصی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که زیپ‌های فلزی ممکن است به بدن آسیب برسانند و برآمدگی تکه‌دوزی‌ها و لوازم اضافۀ روی لباس برای کودک شما حساسیت ایجاد کنند.

لباس تنگ، ممنوع!

کشباف دور مچ دست، یقۀ چسبیده به دور گردن و دوخت دور مچ پا بر روی جریان خون نوزاد شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین دقت کنید که بیش از اندازه تنگ نباشد و به اندازۀ کافی کش بیاید.

هنگام خرید، کشسانی پارچه را در این ناحیه‌ها بین دو انگشت خود امتحان کنید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

اگر وزن کودک شما بیشتر از سن اوست، باید لباس سایز بالاتر را برای او انتخاب کنید، در غیر این صورت باز هم ممکن است، کشباف‌های لباس او را بیازارند چون این قسمت‌ها کاملاً بر اساس وزن کودک دوخته می‌شوند.

از محکم بودن اجزای تزئینی لباس مطمئن باشید

احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از مادران هر جسم کوچکی را از جلوی دست کودک و یا نوزادتان برمی‌دارید تا خطر بلعیدن آن وجود نداشته باشد. باید این حساسیت را بر روی لباس کودک خود نیز داشته باشید. لباس‌هایی که تزئیناتی مانند پولک و یا مروارید دارند و یا دکمه‌های کوچک در آنها به کار رفته است، انتخاب مناسبی برای کودکان در سن پایین نیست.

اگر نمی‌توانید در برابر جذابیت این لباس‌ها مقاومت کنید باید هر از گاهی لوازم روی لباس را چک کنید. پیشنهاد ما این است که بعد از هر بار شستشو و نیز پیش از پوشاندن آن به تن کودک از محکم بودن لوازم مطمئن شوید.

چند توصیه برای خرید لباس کودکان

به جنس پارچه توجه کنید

پیش از خرید، تمام برچسب‌ها را برای جنس پارچۀ لباس کودک بررسی کنید. به یاد داشته باشید که پارچۀ لباس یچه انواع مختلفی دارد و البته که پارچه‌های طبیعی همیشه بهترین انتخاب هستند.

هرچند که لباس‌های پنبه‌یی برای کودک همیشه توصیه می‌شوند اما خرید آنها در تمام موارد ممکن نیست. این پارچه‌ها معمولاً پس از شستشوی اول، ۱۰ درصد آب می‌روند اما اگر ترکیب معقولی با پلی‌استر داشته باشند، نازک‌تر و بادوام‌تر خواهند بود و همچنین کمتر چروک می‌شوند؛ موضوعی که در لباس کودکان بالاتر از سن نوزادی، مهم‌تر است.

بامیلو بلاگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
1
یک نکته مهم دیگر این است که در لباس نوزادان دکمه ها نباید در پشت لباس و روی کمر و در ناحیه پشت بدن قرار گیرند. چرا که نوزاد را در زمان خواب و استراحت، دچار ناراحتی می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار