گسل ماهدشت همچنان فعال است
کد خبر: ۹۵۴۸۳
تاریخ انتشار: 2017 December 24    -    ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
محمد شکرچی زاده­ درباره جلسه مشترک این مرکز با سازمان زمین شناسی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله و با حضور صاحبنظران و همچنین نمایندگانی از استان تهران و البرز، گفت: با توجه به اطلاعاتی که از دستگاه‌های شتاب نگار و لرزه نگار موجود است به نظر می‌رسد هنوز گسل ماهدشت فعال است و منطقه زلزله زده هنوز لرزه خیز بوده و به ثبات نرسیده است.

وی تصریح کرد: توصیه ما به شهروندان استان‌های البرز و تهران این است که کماکان هوشیاری خود را حفظ کنند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که هوشیاری مردم در حال حاضر، بهترین کاری است که باید آن را جدی گرفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم به کمک مردم بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم تا روز‌های پرخطر بعد از زلزله سپری شوند.

شکرچی زاده اظهارنظر کلی در مورد اینکه آیا وقوع زلزله‌ای در پیش است یا خیر، را به نتایج حاصل از دستگاه‌های شتاب نگار برای ثبت پس لرزه‌های احتمالی آتی در روز‌های آینده موکول کرد و گفت: با توجه به سابقه تاریخی زلزله‌هایی که در منطقه البرز و تهران در سالیان گذشته رخ داده برداشت کلی این است که روز‌های انتظار و سپری کردن بحران حاصل از زلزله احتمالی ممکن است طولانی شود. به همین دلیل باید صبور باشیم و ارایه نتیجه نهایی را به برداشت‌هایی که در روز‌ها و هفته آتی از دستگاه‌های شتاب نگار می‌گیریم، موکول کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: به طور مستمر، پایش داده‌ها و برداشت‌ها انجام می‌شوند و نتیجه حاصل از برداشت‌ها در روز‌های آتی حتما به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.
 
فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار