عکسی از ال کلاسیکو که در تاریخ ماندگار شد
کد خبر: ۹۵۳۸۸
تاریخ انتشار: 2017 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
رئال مادرید در سال 1960 پس از پنج قهرمانی در اروپا از این رقابت ها حذف شد. این اتفاق در دیدار برابر بارسلونا و در مرحله یک هشتم نهایی رخ داد. بازی رفت که در سانتیاگو برنابئو برگزار شد با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. در دیدار برگشت بارسا در نوکمپ دو بر یک پیروز شد. عکسی که از دومین گل گرفته شده بود در اغلب روزنامه های جهان منتشر شد. در این تصویر ویسنته دروازه بان کاتالانی رئال مادرید از سمت چپ به سمت راست جهش کرده بود و اورایستو، مهاجم برزیلی بارسلونا از سمت چپ به راست پریده بود، در وسط عکس توپ سفید و درخشان دیده می شد و نشان می داد که اواریستو پیش از ویسنته به آن رسیده و با سر به توپ ضربه زده است. توپ در مسیر دروازه قرار داشت. این تصویر پایان حکمرانی مادرید در یک دیدار جنجالی بود.

 

یک روز پس از ال کلاسیکو روزنامه اکیپ مطلبی را منتشر کرد و نوشت: تلویزیون همه چیز را نشان داد. اشتباهات داوری در نتیجه دیدار بارسلونا و رئال مادرید تاثیر گذار بود. داور بازی رفت الیس نام داشت. او به شدت سفیدپوشان را عصبانی کرد چون پنالتی که به نفع بارسلونا اعلام کرد صحیح نبود و خطا روی کاسیچ بیرون از محوطه جریمه رخ داده بود. علاوه بر این کاسیچ در موقعیت آفساید قرار داشت. در بازی برگشت داور چهار گل مادرید را مردود اعلام کرد. گل پاچین به درستی مردود اعلام شد چون در موقعیت آفساید به ثمر رسید. پس از بازپخش تصاویر تلویزیونی و چند روز بعد با پرداختن به لحظات بحث برانگیز بازی مشخص شد سه گل دیگر به اشتباه مورد قبول واقع نشدند. داور بازی برگشت لیفه نام داشت که مانند دیدار رفت انگلیسی بود.

بازیکنان مادرید احساس بدی داشتند. آن ها پنج سال پیاپی توانسته بودند همه حریفان خود را شکست دهند که به 20 برد پیاپی در مراحل حذفی یا فینال ها می‌رسید. برخی از این تیم ها را بیش از یک بار شکست دادند که میلان و استادو رمیس (قهرمان بزرگ فرانسه در آن دوران) جزوشان بودند. بارسا یک حریف قدرتمند محسوب می شد اما بر اساس اعلام نشریه بین المللی در آن مرحله با کمک داور توانست رئال مادرید را شکست دهد.

به نظر نمی رسید بارسلونا در این قضیه مقصر باشد و به احتمال فراوان یوفا در حذف مادرید نقش داشت چون سفیدپوشان همه عناوین را از آن خود کرده بودند و این تکرار برای رقابت های اروپایی خوب نبود. الیس و لیفه دو داور خوشنام در آن دوران بودند و از اعتماد کامل یوفا بهره می بردند. آن ها می دانستند در کدام بازی اشتباه کنند.

چند روز بعد مادرید در لالیگا توانست پنج بر یک بارسا را شکست دهد. از طرفی آبی اناری ها به فینال رسیدند و در برن برابر بنفیکا قرار گرفتند اما سه بر دو مغلوب حریف پرتغالی شان شدند. در این روز تیم بارسا بدشانس بود و چهار ضربه اش به تیرک برخورد کرد. همچنین رمایاتس، دروازه بان آبی اناری ها در این بازی خیلی بدشانس بود 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار