معرفی رسمی مرسدس بنز C63 AMG کوپه+ عکس
کد خبر: ۹۵۳۵
تاریخ انتشار: 2015 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
ارزان‌ترین مدل کوپه مرسدس، محصولی اخمو و عصبانی به نظر می‌رسد. مخصوصاً وقتی حاصل کار مشترک مرسدس با AMG باشد، به‌سختی می‌تواند خشم خود را پنهان سازد.

شاید قسمتی از این عصبانیت به دلیل رنج ناشی از محدودیت‌هایی باشد که آن را از نمایش تمام قابلیت‌های خود محروم کرده است.

اتومبیلی که برای سرعت ساخته شده اما سرعت آن به صورت الکترونیکی محدود می‌گردد بنابراین بهتر است که هر چند وقت یک بار با این اتومبیل به یک مسابقه رفت.

سَلف این مدل نیز یکی از اتومبیل های مورد علاقه بود. چرا که پیشرانه دیوانه کننده 8 سیلندر 6.2 لیتری را در زیر کاپوت کلاس سی قرار داده بودند.

این بار پیشرانه، کمتر عجیب و غریب می‌نماید. پیشرانه معروف V8 با حجم 4.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو برگرفته از مدل GT، نیروگاهی است که 469 اسب بخار را در مدل پایه و 503 اسب بخار را در مدل S به چرخ‌های عقب گسیل می‌کند.

چنین نیرویی باعث می‌شود تا مدل معمولی در کمتر از 4.0 ثانیه به سرعت 96 دست یابد و مدل S هم برای چنین شتاب‌گیری به کمتر از 3.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

بیشینه سرعت مدل معمولی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده ولی مدل S دیوار محدودیت را با سرعت 290 کیلومتر بر ساعت می‌شکند.

هرچند این اتومبیل را باید یک اتومبیل سرعتی برای بزرگراه‌ها دانست اما تأکید ویژه‌ای برای دینامیک فعال آن در پیچ‌های جاده صورت گرفته و به همین منظور، سیستم تعلیق چند اتصالی آن مجدداً طراحی شده است. محور عقب نیز طراحی مخصوصی دارد و روتورهای جلوی کربن سرامیکی و چرخ‌های آلیاژی نیز به کاهش وزن آن کمک می‌کنند.

مرسدس AMG C63 با یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی ارائه می‌شود در حالی که مدل S آن از کنترل الکترونیکی دیفرانسیل و امکان تعیین شرایط رانندگی همانند AMG GT و پورشه 911 توربو سود می‌برد. اندازه چرخ‌ها 18 اینچ و برای مدل S هم 19 اینچ می‌باشند.

طراحی این اتومبیل در سپرها و هواکش‌های جلو و همچنین اسپویلر لبه‌ای خاص AMG در جلو از انواع کوپه عادی متمایز است. با این وجود، دقت بیشتر نشان می‌دهد که تنها درها، سقف و درب صندوق بین این مدل ها مشترکند.

گلگیرهای عقب 6.6 و گلگیرهای جلو 6.35 سانتی‌متر عریض‌تر شده‌اند تا تایرهای عریض‌تر را در خود جای دهند و تعادل اتومبیل در پیچ‌های تند نیز افزایش یابد.

با ورود به داخل کابین، یکی از بهترین کابین‌ها را در این کلاس از نظر فضای داخلی و طراحی مشاهده خواهید کرد.

استفاده از فیبر کربن در کنسول میانی، آلومینیوم مات و چرم سوراخ‌دار و صندلی‌های اسپرت جلب توجه می‌کنند.

کیفیت صدای سیستم صوتی برمستر نیز خیره‌کننده است. هرچند که شاید برخی به شنیدن صدای جذاب اگزوز این اتومبیل بیشتر متمایل باشند.

زمانی که این کوپه اسپرت وارد بازار شود، قیمتی اندکی بیش از مدل سدان خواهد داشت. این یعنی حدود 70 هزار دلار برای نسخه معمولی و کمتر از 80 هزار دلار برای مدل S. رقابت بین این اتومبیل و آئودی RS5 و ب‌ام‌و M4 و لکسوس RC F جذاب خواهد بود.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار