برگزیت، شکل گذرنامه های انگلیسی را تغییر داد+عکس
کد خبر: ۹۵۳۲۷
تاریخ انتشار: 2017 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
 وزارت کشور انگلیس روز جمعه از تغییر شکل ظاهری گذرنامه‌های این کشور پس از خروج رسمی از اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد که عبارت 'اتحادیه اروپا' از جلد این مدرک هویتی حذف خواهد شد.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: گذرنامه‌هایی که پس از اکتبر سال 2019 میلادی، یعنی 7 ماه پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا صادر خواهد شد، برخلاف نمونه‌های فعلی که جگری‌رنگ است، به آبی تیره (سرمه‌ای) تغییر می‌یابد.
 
برگزیت، شکل گذرنامه های انگلیسی را تغییر داد 

بازگشت جلد آبی به گذرنامه‌های انگلیسی که نخستین بار در سال 1921 میلادی طراحی‌شده بود به‌عنوان نماد پیروزی طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که از مدت‌ها پیش خواستار چنین تغییری بودند.

دولت انگلیس اعلام کرد که در گذرنامه‌های جدید از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده‌شده که امکان کلاهبرداری از آن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

براندون لویس معاون وزیر کشور در امور مهاجرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خروج از اتحادیه اروپا فرصت منحصربه‌فردی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا دوباره هویت خود را احیا کنیم و بر این اساس گذرنامه‌های جدید به شکل نمادین قبلی‌اش بارنگ آبی بازخواهد گشت.

به گفته رسانه‌های انگلیسی، گذرنامه‌های جگری‌رنگ پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس تا ماه اکتبر همچنان تولید خواهد شد اما عبارت 'اتحادیه اروپا' از روی جلد آن حذف می‌شود.

در جلد گذرنامه‌های فعلی انگلیس عبارت 'اتحادیه اروپا، پادشاهی متحده و ایرلند شمالی' نوشته‌شده است.

وزارت کشور انگلیس می‌گوید که دارندگان گذرنامه‌های فعلی نیازی به تعویض گذرنامه‌های خود تا زمان انقضای آن ندارند.

اولین گذرنامه جگری‌رنگ در سال 1988 بر اساس دستورالعمل اتحادیه اقتصادی اروپا در انگلیس صادر شد.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس با انتشار یادداشتی در توییتر خود اعلام کرد که گذرنامه‌های جدید انگلیسی نشانگر هویت مستقل مردم این کشور خواهد بود.

همچنین برخی رسانه های انگلیسی گزارش دادند که در مدت یک سال گذشته تقاضا برای دریافت گذرنامه ایرلندی از سوی مردم انگلیس افزایش چشمگیری را داشته است.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار