خوردن دوغ و ماست همراه با غذا ممنوع!
کد خبر: ۹۵۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 22    -    ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
یک کارشناس طب سنتی گفت: خوردن دوغ و ماست همراه با غذا به‌ویژه غذاهای گوشتی مانند کباب موجب تولید مواد بیماری‌زا و بیماری‌هایی مانند دردهای مفصلی و سوء‌هاضمه می‌شود.

سید جواد علوی درباره غذای مناسب و سالم اظهار داشت: غذای مناسب، غذایی است که بعد از خوردن آن فرد به حالاتی مانند خمودگی، بی‌حالی، نفخ و قراقر (صدای شکم)، یبوست، اسهال و نظایر آن مبتلا نشود.
وی افزود: انسان از خوردن غذا لذت می‌برد‌ و به این لحاظ اگر در انتخاب یا نحوه استفاده غذاها دچار خطا شود, تاوان آن را نخستین مرحله معده و بعد تمام دستگاه گوارش می‌پردازد.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: خوردن دوغ و ماست همراه با غذا به‌ویژه غذاهای گوشتی مانند کباب، موجب بروز دردهای مفصلی و سوء‌هاضمه می‌شود.

علوی اضافه کرد: بیدار ماندن زیاد باعث از بین رفتن رطوبات اصلی بدن‌، اختلال در هضم غذا‌، خشکی مغز و در نهایت سبب جنون می‌‌شود.

وی متذکر شد: خوردن باید به‌هنگام اشتهای راستین باشد چرا که در هنگام سیری و پر بودن معده و بدن، خوردن بیشتر باعث تداخل و فساد غذا، اسهال و بیماری می‌شود.

علائم اشتهای واقعی

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: علائم اشتهای واقعی عبارتند از: ایجاد سبکی در معده و زیر آن، عدم آروغ با بوی غذای قبلی و بدبو، احساس سبکی در حرکات و افزایش حواس پنج‌گانه چون بویایی و شنوایی.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
بهتر از نوشابه هست که . اتفاقا همیشه برام سواله چرا این نوشیدنی خوشمزه و پر از خاصیت تو کشورهای دیگه همه گیر نشده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار