سلاطین پرسرعت جاده‌ها+عکس
کد خبر: ۹۵۲۱
تاریخ انتشار: 2015 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
بسیاری از مخاطبان دنیای خودرو عاشق هیجان و ماجراجویی هستند. برای این گروه لذت بیشتر مترادف با افزایش تعداد سیلندرها، سوپاپ ها و اسب بخار است. آنچنان از غرش صدای موتور هیجانی می شوند که چینن حالتی را در هیچ جای دیگر نمی توانند تجربه کنند. حال به عقیده شما برای افرادی با خصوصیات مذکور چه مکانی می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد؟!

ممکن است در پاسخ به ایتالیا، آلمان و حتی انگلیس با آستون مارتین محبوبش اشاره کنید اما بی شک منطقی ترین گزینه کشور آمریکا خواهد بود. جایی که محصولات کارخانه های اتومبیل سازی آن هر کدام دارای افسانه ای خاص خود هستند. افسانه ای که از دهه های گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طراحی خاص، استفاده هوشمندانه از زوایا و جسارت در توسعه بخش های مختلف بدنه، موتورهای پرحجم با سر و صدای زیاد، راحتی بسیار زیاد داخل کابین و ... همه را یکجا باید در محصولات آمریکایی جستجو کرد. هنوز هم مواجهه با یک عضلانی دهه 70 از کمپانی شورولت، کرایسلر و یا داج هر مخاطبی را از خود بیخود می کند و حس هیجان را به بالاترین سطح ممکن می رساند. از این رو امروز برای شما یک اجراجویی خودرویی به سبک آمریکایی در نظر گرفته ایم. سری به دنیای سوپر اسپرت ها می زنیم تا با محبوب ترین آنها در جاده های این کشور بیشتر آشنا شویم.

شورولت کامارو زد ال وان

کامارو یکی از افسانه ای ترین تولیدات لاین شورولت از کمپانی جنرال موتورز به شمار می رود. از دهه 60 تا کنون میلیون ها نفر را با طراحی بی نظیر خود همراه ساخته و همچنان در جاده ها حکمرانی می کند. تفاوتی ندارد که یک نسل اولی را سوار شوید و یا جدیدترین مدل در هر صورت شما به عنوان یک فرد خاص مورد توجه دیگران قرار خواهید داشت. هم اکنون یکی از سلاطین جاده های آمریکا کامارو زد ال وان مدل 2013 است که رقابت نزدیکی را با ماستنگ شلبی جی تی 500 دنبال می کند. موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری با 580 اسب بخار خروجی حقیقتا هیجان انگیز خواهد بود.

شورولت کوروت زد آر 1

بازهم با شورولت سرو کار داریم زیرا این برند بخشی از تاریخ پرافتخار خودروی آمریکا را به خود اختصاص داده است. آقای خاص شورولت کسی نیست به جر کوروت که طی سال ها با استینگ ری ها دلبری کرده است. یکی از سلاطین جاده های آمریکا در روزگار کنونی کوروت زد آر وان است. این خودرو یا بهتر بگوئیم هیولا خروجی برابر با 638 اسب بخار دارد. بدنه فیبرکربن و آلومنیومی به کاهش وزن و افزایش شتاب آن کمک زیادی کرده است.

داج چلنجر اس آر تی8 392

چلنجر یکی از برترین طراحی های دنیای خودرو برای تمام دوران را همراه خود دارد. این خودرو یکی از بهترین عضلانی های جهان است. با پرداخت هزینه ای مناسب می توانید یک نسل سومی اس آر تی8 392 مدل 2008 را از آن خود کرده و در خیابان ها حکمرانی کنید. این قوچ وحشی تا 470 اسب بخار خروجی دارد که توسط قلب تپنده 6.4 لیتری 8 سیلندر تامین می شود. ترمز های بزرگ برمبو اطمینانی برای کنترل هر چه بهتر آن خواهد بود.

داج وایپر جی تی اس

این افعی خطرناک را همه دوست دارند به ویژه آنکه عاشق سرعت و قدرت نیز باشند. مدل 2013 جی تی اس با 640 اسب بخار خروجی قوانین خود را در جاده ها اعمال می کند. ترمزهای ضد قفل مسئولیت توقف وایپر را در مکانیسمی کم نقص به اجرا می گذارند. صدای غرش موتور 10 سیلندر وایپر یکی از فوق العاده ترین ها در جهان خودرو محسوب می شود.

فالکون اف 7

برای خاص بودن در میان سوپر اسپرت های آمریکایی، فالکون گزینه خوبی به شمار می رود. بدنه ای از فیبرکربن به همراه قلب تپنده ای از جنرال موتورز از سری ال اس 7 ترکیب مناسبی را تشکیل داده است. اف 7 با 620 اسب بخار خروجی در جاده ها حریف می طلبد.

فیسکرکارما

هر جند به دلیل مشکلات به یک گروه چینی واگذار شد اما همچنان روح طراحی آمریکایی را در خود حفظ کرده است. این هیبریدی خوش سیما از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توروبوشارژ با خروجی 260 اسب بخار به همراه دو موتور الکتریکی بهره می برد.

فورد جی تی

این خودرو از افتخارات صنعت خودروی آمریکا است. جی تی 550 اسب بخاری زیبایی و قدرت را با یکدیگر ترکیب کرده است. فقط جی تی مانند جی تی است؛ این یک قانون است که نباید آنرا فراموش کنید.

هنسی ونوم جی تی

هر جا صحبت از خاص ترین ها باشد قطعا ونوم جی تی در رتبه های بالایی جدول حضور خواهد داشت. بسیاری این خودرو را سریع ترین خودروی جهان می دانند. موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری با خروجی 1200 اسب بخار برایتان کافی است؟! تا آگوست 2014 برابر با 16 دستگاه از 25 دستگاه ونوم تولیدی به فروش رسیده است.

مازلر ام تی 900

سوپر اسپرتی خاص است که البته نمی توان آنرا کاملا آمریکایی دانست زیرا انگلیسی ها نیز در ساخت آن مشارکت داشته اند. تا کنون تنها 14 عدد از آن تولید شده و همین برای متفاوت بودن کافی است. ام تی 900 تا 600 اسب بخار خروجی دارد.

روساین کیو وان

این سوپر اسپرت با موتور 6 سیلندر و 450 اسب بخار خروجی در جاده های آمریکا حضور دارد. تولید محدود و قطعات لوکس از آن خودرویی متفاوت ایجاد کرده است.

سالین اس 7

دیگر سوپر اسپرت آمریکایی است که از کالیفرنیا محصولات خود را روانه بازار می کند.اس 7 تا 750 اسب بخار خروجی دارد.

ماستنگ شلبی جی تی 500

نام آشنای محبوب این لیست بوده و نیازی به معرفی ندارد. جی تی 500 تا 620 اسب بخار خروجی را در اختیار شما قرار می دهد. ماستنگ از محبوب ترین های دینیا خودرو محسوب می شود.

وکتور دبیلو 8

یک سوپر اسپرت تمام عیار محسوب می شود. تنها 22 نمونه از ویکتور تولید شده است. در ساخت این خودرو از مواد مخصوص صنعت هوافضا استفاده شده است. موتور 5.7 لیتری آن تا 650 اسب بخار خروجی دارد.

پول نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار