عکسی عجیب از نشست یک دشت!
کد خبر: ۹۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
با توجه به مساحت دشت وایقان، عمق فاجعه را وقتی می فهمیم که بدانیم این دشت بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب خود را در اثر مصرف از دست داده و با خالی شدن آب، بار روی اسکلت سفره آب زیر زمینی افتاده و نشست ایجاد شده است.

بتن ریزی که در عکس زیر مشاهده می شود مربوط به یک "چاه مشاهده ای” در دشت وایقان شبستر است که با آن نوسان ماهانه تراز ایست آبی را اندازه میگیرند؛ این بتن ریزی هم سطح زمین انجام می شود.

نشست دشت به اندازه ای رسیده است فاصله بتن ریزی مزبور تا زمین به ۶۰ سانتی متر رسیده است.

عکسی عجیب از نشست یک دشت!

با توجه به مساحت دشت مزبور ، معنی نشست اینست که این دشت بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب خود را در اثر مصرف از دست داده و با خالی شدن آب، بار روی اسکلت سفره آب زیر زمینی افتاده و نشست ایجاد شده است.

این در حالیست که حتی سالهای آتی اگر پرآب هم باشد دشت هرگز بالا نخواهد آمد بعبارت دیگر ما آب سالهای پرآب را نیز ازدست خواهیم داد و ذخیره چندانی نخواهیم داشت یعنی دشتهای کشور نیز در حال نابودی است اگر فکری به حال آنها نشود.

دشتهایی همچون دشت کاشان هم وضعیت بهتری ندارند و به وضوخ نشست زمین اطراف کیسینگ چاهها مشاهده می شود. ضمن اینکه طبق اطلاعات واصله واحدهای مسکونی اطراف رودخانه های خشکی همچون زاینده رود در اصفهان نیز از ابتدای سال ۹۰ شروع به نشست کرده و ترک در دیوارهای خانه ها ظاهر شده است.
منبع: جهان
برچسب ها: نشست ، دشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
1
خب اگه زمين نشست کرده خود بتن هم بايد با دشت نشست مي کرد مگر اينکه ستون نگهدارنده در عمق خيلي پايين تر از لايه هاي زمين نصب شده باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار