چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟
کد خبر: ۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: 2017 December 20    -    ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کفش‌ها و بوت‌های جیر جزو محبوب‌ترین انواع کفش و بوت زنانه و مردانه هستند اما مشکل اصلی در ارتباط با آن‌ها تمیز کردن کفش جیر و بوت جیر است. در این مقاله چند ترفند برای مراقبت از اکسسوری‌های جیر و تمیز کردن آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.
چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟کفش‌ها و بوت‌های جیر جزو محبوب‌ترین انواع کفش و بوت زنانه و مردانه هستند اما مشکل اصلی در ارتباط با آن‌ها تمیز کردن کفش جیر و بوت جیر است. چون اگرچه جیر شیک و تطبیق پذی و بادوام است اما به دلیل داشتن سطح خاص و اسفنجی شکل به سادگی کثیفی‌ها را به خود جذب می‌کند و تمیز کردن آن هم ساده نیست بنابراین ممکن است بسیاری افراد به همین دلیل ساده از کفش و سایر اکسسوری‌های جیر چشمپوشی کنند و سراغ جنس‌هایی بروند که تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن ساده‌تر است مثل چرم طبیعی یا مصنوعی. اما پوشیدن یک جفت بوت ساق کوتاه جیر در زمستان بسیار وسوسه کننده است چون به همه لباس‌های شما می‌آید و به جای چشمپوشی از این وسوسه بهتر است روش صحیح تمیز کردن کفش جیر را یاد بگیرید. در این مقاله  چند ترفند برای مراقبت از اکسسوری‌های جیر و تمیز کردن آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟

شاید بتوان گفت اولین اصل شیکپوشی تمیز و مرتب بودن است. بنابراین زمانی که کفش‌های کثیف و لک شده پوشیده‌اید نباید انتظار داشته باشید که شما را شیک‌پوش و خوش‌لباس قلمداد کنیم. کفش‌های جیر هم آن قدر گران هستند که نتوانید پس از هربار کثیف شدن آن را دور بیندازید و کفش نویی برای خودتان بخرید. پس هر فرد شیکپوش و با شم اقتصادی باید بداند که چطور از لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌های خود مراقبت کند و به دلیل دشواری نگهداری از نوع خاصی از این لباس‌ها نباید استایل خود را محدود کند.


کفش‌ها و بوت‌های جیر هم به عنوان کفش‌های پاییزی و زمستانی همیشه مستعد کثیف شدن و گلی شدن هستند چون در این فصل سطح خیابان‌ها تمیز نیست و باید برای موقعیت‌های ناخوشایند زیادی آماده باشید. پس اگر می‌خواهید این کفش‌ها و بوت‌های زیبا و تطبیق پذیر را در کمد لباس‌ها و ترکیب استایل خود داشته باشید باید بتوانید به درستی آن‌ها را تمیز کنید تا بیشترین و بهترین استفاده را از این کفش‌ها داشته باشید. برخلاف آنچه که تصور می‌شود تمیز کردن جیر چندان هم دشوار نیست و نیاز به دقت و رعایت چند نکته خاص دارد. در ادامه این مقاله 5 نکته را برای تمیز کردن کفش جیر و بوت جیر و هر نوع اکسسوری یا لباس جیر می‌خوانید.

چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟

یک برس مخصوص برای تمیز کردن جیر تهیه کنید
البته بوت‌ها و کفش‌های جیر را بدون برس هم می‌توان تمیز کرد اما اگر کفش‌ها یا بوت‌های جیر شما برایتان بسیار عزیز هستند لازم است که برایشان هزینه کنید و یک برس مخصوص تمیز کردن جیر تهیه کنید. این برس‌ها کار تمیز کردن کفش جیر را بسیار ساده‌تر می‌کنند. این برس‌ها اگر کیفیت خوبی داشته باشند قیمت نسبتا بالایی هم دارند اما شما را برای یک عمر راحت می‌کنند و دیگر لازم نیست نگران کثیفی‌ها و لکه‌های ناجور روی لباس‌ها و اکسسوری‌های جیر خود باشید. هنگام استفاده از این برس‌ها دقت داشته باشید که برس را تنها در یک جهت حرکت دهید. حرکت دادن برس مخصوص جیر به صورت رفت و برگشتی یا چرخشی می‌تواند به الیاف حساس جیر آسیب برساند و آن را خراب کند.

چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟


قبل از تمیز کردن کفش جیر از روزنامه مچاله شده استفاده کنید
قبل از این که شروع به تمیز کردن کفش جیر خود کنید لازم است که داخل آن را با تعداد کافی کاغذ مچاله شده یا روزنامه مچاله شده پر کنید (قسمت رنگی و عکس دار روزنامه را استفاده نکنید چون ممکن است به رویه داخلی کفش شما رنگ بدهد) این کار کمک می‌کند که در طول فرآیند تمیز کردن کفش‌ها، آن‌ها شکل خود را از دست ندهند و فرم طبیعی و اصلی خود را حفظ کنند. این کار نه فقط زمانی که کفش را تمیز می‌کنید بلکه در زمان‌های دیگر هم توصیه می‌شود و لازم است زمانی که کفش یا بوت جیر یا چرم خود را نمی‌پوشید داخل آن را با روزنامه یا کاغذ مچاله شده پر کنید تا تغییر شکل ندهد و خراب نشود.

سطح کفش جیر را با یک حوله تمیز بمالید و پاک کنید
پس از این که داخل کفش یا بوت خود را با کاغذ مچاله شده به اندازه کافی پر کردید برس مخصوص تمیز کردن جیر را بردارید و کثیفی‌های روی کفش را به آرامی از سطح آن پاک کنید. پس از این مرحله یک حوله تمیز یا دستمال پرزدار مناسب بردارید و با دقت سطح کفش را با آن بمالید و پاک کنید. دقت کنید که نباید از آب یا دستمال مرطوب و نمدار استفاده کنید چون رطوبت و آب باعث لک شدن و خراب شدن کفش جیر شما می‌شود و همین دستمال پرزدار ساده می‌تواند پس از زدودن لکه‌ها و آلودگی‌های روی کفش جیر، لایه‌های گرد و غباری را که در سطح کفش شما وجود دارد و دیده نمی‌شود (و ممکن است بعدا روی بافت جیر تثبیت شود) پاک کند و فرآیند تمیز کردن کفش جیر را کامل کند.

چطور در زمستان از بوت‌های جیر خود مراقبت کنیم؟

لکه‌های روی کفش جیر را با کمک یک پاک کن مخصوص جیر تمیز کنید
اگر از بازار محصولات مراقبت لباس اطلاع داشته باشید احتمالا با پاک کن مخصوص جیر هم آشنایی دارید. این پاک کن‌ها برای پاک کردن لکه‌های روی سطوح جیر طراحی شده‌اند و اگر کفش و اکسسوری جیر شما بریتان اهمیت زیادی دارد بهتر است برای خرید این پاک کن‌ها هم سرمایه گذاری کنید. اگر لکه روغن، آب یا لکه دیگری روی کفش جیر شما تشکیل شده باشد به راحتی می‌توانید آن را با پاک کن مخصوص جیر پاک کنید و کفی است پاک کن را چندبار (مثل مداد پاک کن) روی سطح جیر بکشید تا لکه به طور کامل از بین برود. سپس با دستمال یا حوله پرزدار مناسب سطح آن را پاک کنید و مواد اضافی را سطح الیاف جیر جدا کنید.

برای تمیز کردن لکه‌های بزرگ و مقاوم از سرکه سفید کمک بگیرید
گاهی لکه‌های روی بافت جیر پیچیده‌تر هستند و پاک کردن آن‌ها مانند پاک کردن لکه آب و روغن ساده نیست. مثلا ممکن است غذا روی کفش شما بریزد یا لکه نمک یا چیزهای دیگری آن را آلوده کند که با پاک کن و برس و روش‌های معمول دیگر قابل پاک شدن نباشد. در چنین موقعیتی بهتر است تا زمانی که لکه تازه است و پاک شدن آن ساده‌تر است اقدام کنید، برای این کار توصیه می‌شود از سرکه سفید استفاده کنید، کمی سرکه را روی یک دستمال سفید تمیز بریزید و با آن سطح لکه را به آرامی بمالید تا کاملا پاک شود. سرکه خاصیت لکه بری قوی دارد و به بافت جیر هم آسیبی نمی رساند به همین دلیل بهترین انتخاب برای این کار است.

مجله قرمز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار