بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ+عکس
کد خبر: ۹۴۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
 همه در مورد گروه های خلافکاری مانند یاکوزا، کارتل های مکزیکی و سه گانه ها شنیده اید و حتی دار و دسته های ساختگی و غیرواقعی نیز مورد توجه قرار گرفته اند. برخی وجود چنین دار و دسته های خلافکاری از مردان جوان و خشن را مانند برخی فیلم های خشن، بازی های ویدیویی پر از کشتار و موسیقی های خطرناک، نماد فساد اجتماعی می دانند که ارزش های بشری را نابود ساخته اند اما باید بدانید که دار و دسته های خشن و خلافکار تنها مربوط به دوران مدرن نیستند و این گروه ها در طول تاریخ حضور داشته اند. در ادامه شما را با تعدادی از ترسناک ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ آشنا خواهیم کرد.
 
1-آپاچی ها

آپاچی ها یک دار و دسته خیابانی در فرانسه بودند که در اوایل قرن بیستم در بحبوحه شروع جنگ جهانی اول در خیابان های پاریس حکمرانی می کردند. آن ها آپاچی خوانده می شدند زیرا در هنگام حمله چنان خوفناک بودند که وقتی خبر جنایات آن ها به گوش پلیس می رسید، آن ها را مانند جنگجویان آپاچی خشن و بیرحم می دانستند. اعضای این گروه لباس بسیار خاص و مرتبی به تن داشته و با ظاهر بسیار نوپرست خود کلاهی خاص و یک پیراهن راه راه به تن می کردند که خیلی زود شناخته شده و بسیاری از مردم از نحوه لباس پوشیدن آن ها تقلید می کردند اگر چه عضو این گروه نبودند. آن ها یک ورزش رزمی خاص خود به نام «ساواته» داشتند که تمامی اعضای گروه آن را آموزش می دیدند.
 
این روش مبارزه بر پایه ی ضربات مشت و لگد استوار بود. وقتی اعضای این گروه در تعداد فراوان با استفاده از این فن رزمی گروهی از نجیب زادگان پاریسی را کتک زدند، بسیاری از  نجیب زادگان این شهر برای دفاع از خود فنون ساواته را یاد گرفتند تا بتوانند در مقابل حملات مداوم آپاچی ها عکس العملی درخور داشته باشند. اما سلاح اصلی آپاچی ها این ورزش رزمی نبود زیرا آن ها یک سلاح بسیار خاص ساخته بودند که حتی باعث حسادت جیمز باند می شد. این طپانچه علاوه بر این که سلاحی گرم بود می توانست به عنوان چاقو نیز مورد استفاده قرار گرفته و با تا کردنش می شد از آن یک پنجه بوکس بسیار قوی ساخت. آن ها با ساخت چنین سلاحی نشان دادند که هیچ ترسی از کشت و کشتار در مقیاس گسترده ندارند.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


2- دار و دسته چهل فیل

یکی از چیزهایی که دار و دسته چهل فیل را از دیگر گروه های این فهرست متمایز می کند این است که تمای اعضای این گروه زنان بودند. قبل از این که تفکرات فمینیستی شکل بگیرند، اعضای این گروه بحث احترام به جنسیت زنان را پیش کشیدند و تلاش آن ها برای این بود که در هنگام خرید کردن زنان بدون هیچ گونه مزاحمت و ناراحتی در یک محیط خصوصی خریدهای خود را به شیوه ای خاص انجام دهند. در واقع این گروه با سرخوشی و شادی تمام فروشگاه ها را از کالاهای باارزش خالی می کردند.
 
این گروه از اواخر قرن هجدهم تا اواسط دهه ی 1950 به فعالیت های خود ادامه داد و به طور ویژه در اطراف شهر لندن فعالیت داشت. نکته جالب در مورد این گروه خلافکار این بود که مردان در سلسله مراتب قدرت نقشی بسیار ضعیف و دون پایه داشتند. سردسته این گروه زنی به نام مگی هیل بود که به اندازه ی زیبایی خیره کننده اش زنی بیرحم و خشن بود. وی حلقه هایی با نگین الماس داشت که شباهت زیادی با پنجه بوکس داشته و در هنگام مواجهه با تهدید از آن ها برای زخمی کردن طرف مقابل استفاده می کرد.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


3- هیچ ندان ها (ملقب به تشت های خونین)

دار و دسته هیچ ندان ها گروهی از خشن ترین و سرسخت ترین مردان در دوران جنگ داخلی ایالات متحده در منطقه بالتیمور بودند که برای چیزی بسیار ترسناک تر از مواد مخدر و یا قلمرو مبارزه می کردند: هدف اصلی آن ها سیاست بود. این گروه برای فعالان سیاسی ملی گرا که مخالف مهاجران بودند کار می کردند و مردم را با تهدید وادار به رأی دادن به کسانی که خودشان می خواستند می کردند. این گروه اسم خود را از سیاستمدارانی که مورد حمایتشان بودند می گرفتند زیرا آن ها همواره در پاسخ به سوالاتی در مورد این گروه خشن می گفتند:" من هیچ نمی دانم". آن ها مراکز رأی گیری را قرق کرده، با درفش های نوک تیز به مردم حمله کرده، آن ها را به شدت کتک زده و آن ها را درون خمره هایی پر از خون می انداختند که به همین دلیل به آن ها گروه تشت های خونین داده شد.
 
آن ها حتی رأی دهندگان را در زیرزمین های نمناک زندانی کرده و آن ها را وادار می کردند به افراد مورد نظر هیچ ندان ها رأی بدهند. یکی از افراد بدشانسی که توسط هیچ ندان ها این شرایط ناخوشایند را تجربه کرد ادگار آلن پو مشهور بود که چند روز بعد بیمار شده و در نهایت درگذشت. آن ها همچنین خانه های زیادی را به آتش کشیده و با کسانی که به صورت داوطلبانه سعی می کردند آتش را خاموش کنند درگیر می شدند.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


4- کابوکیمونو

اعضای گروه کابوکیمونو (Kabukimono ) که در زبان ژاپنی به معنای دیوانگان است که از گروهی از سامورایی ها که به دلیل نداشتن اربابی که برای او کار کنند مست کرده و قدرت نمایی می کردند سرچشمه گرفته بودند. آن ها نوجوانانی بسیار مسلح بوده و شبیه زنان لباس پوشیده و آرایش کرده و البته شیوه سخن گفتن و کلمات رایج خاص خود را داشتند و موهایشان را بلند می کزدند. آن ها جنگجویانی خبره بودند که با تیزترین شمشیرها می توانستند هر کسی را به قتل برسانند. آن ها در خیابان ها مست کرده و رقیبانشان را در طی دوئل هایی خونین به قتل می رساندند و در واقع به هیچ چیزی اهمیت نمی دادند. شعار آن ها این بود:" من عمر بیش از حد درازی داشته ام!" که نشان می داد آن ها کوچکترین اهمیتی به قانون نداده و از آن هراسی نداشته اند. برخی بر این باورند که گروه های یاکوزا از همین دار و دسته نشأت گرفته اند هرچند یاکوزاها دوست ندارند با این دار و دسته مقایسه شوند.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


5- ووروسکی میر

دار و دسته ووروسکی میر (دزدهای قانونی) در اردوگاه های کار اجباری دوران حکومت شوروی سابق موسوم به گولاگ شکل گرفتند که گروهی از دزدها، سارقان سرراهی و قاتلانی بودند که برای حمایت از یکدیگر به یک گروه مشترک پیوسته بودند. آن ها هیچ علاقه ای به رژیم شوروی نداشته و یک سازمان مخوف مختص خود را ساخته بودند که از برخی از جهات با حکومت بیرحم استالینی شباهت داشت. این گروه دارای قوانین خاصی بود که در صورت زیر پا گذاشتن آن ها، فرد خاطی در برابر اعضای گروه محاکمه می شد. اعضای گروه تتوهای خاصی داشتند که بر اساس آن شناخته می شدند، روشی که امروزه نیز در میان دار و دسته های خلافکار در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در آن دوران این گروه تلاش می کردند که لباس و غذا را به صورت قاچاق وارد زندان ها کنند. این گروه در قاچاق کالا چنان موفق عمل کرد که پایه گذار مافیای روسیه شد.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


6- موهوک ها

مانند دار و دسته آپاچی ها، موهوک ها که در قرن هجدهم در شهر لندن فعالیت می کردند نام خود را از یک قبیله سرخپوست به نام «موهوک» گرفته بودند و گروهی بودند که انتظار دارید تنها در کابوس ها یا فیلم های آخرالزمانی ببینید. بعد از این که گروهی از نمایندگان سرخپوستان آمریکایی برای دیدار با ملکه بریتانیا وارد لندن شدند، چنان مردم شهر را تحت تاثیر قرار دادند که برخی از جوانان شهر به افتخار آن ها گروهی تشکیل داده و آن را دار و دسته موهوک ها نامیدند. این گروه شب هنگام در خیابان ها به مردم حمله کرده و صورت مردم را زخمی می کردند.
 
برخی حتی صورت قربانیان را به شدت مجروح کرده، بینی آن ها را بریده، مردم را به شدت کتک زده و گاهی نیز زنان را در داخل بشکه های چوبی فرو کرده و از تپه ها بالا برده و سپس به پایین می غلتاندند. شایعه شده بود که اعضای این گروه از جوانان مرفه شهر هستند و این موضوع باعث ترس شدیدی در میان مردم فقیر شهر لندن شده بود که از ثروتمندان شهر دل خوشی نداشتند. آن ها معمولاً مست کرده و در خیابان ها به آشوب و هرج و مرج دامن می زدند.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


7- دار و دسته پنج نقطه

دار و دسته پنج نقطه (The Five Points) یک گروه ایتالیایی- آمریکایی در دوران ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی در ایالات متحده بود که از اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم در 5 نقطه از منهتن فعالیت می کردند. آل کاپون روزگاری عضو این دار و دسته بود و بعدها به یک گانگستر مشهور و رهبر مافیا تبدیل شد. در واقع او در دوران عضویت در این گروه و در طی یک دعوا در کافه ای زخمی در ناحیه صورت برداشت که باعث شد بعدها به وی لقب «صورت زخمی» داده شود.
 
قبل از اینکه مافیا با لباس های شیک و براق در ایالات متحده شکل بگیرد این دار و دسته پنج نقطه بود که چنین طرز لباس پوشیدنی را در بین گروه های خلافکار و گنگستری رواج داد. آن ها موفق ترین و بدنام ترین دار و دسته ی خلافکار نیویورک و شاید تمام آمریکا بودند و بعدها بسیاری از آن ها به عضویت مافیا درآمدند.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


8- تاگی

تاگی ها (Thuggee ) در قرن نوزدهم هند گروهی از قاتلان، دزدان و خلافکاران بودند که شباهت زیادی با نینجاهای مرموز داشتند. فعالیت های این گروه چنان وحشتناک بود که بعدها واژه ی «Thug» به معنای جانی و آدمکش از آن ها گرفته شد. این گروه حتی روی مافیا را سفید کرده و رکورد گینس را در زمینه ی بیشترین قتل ها در میان گروه های خلافکار به خود اختصاص داده اند. هر یک از اعضای این گروه به وضوح بی ارزش بودن قانون را ابراز کرده و آشکارا از فعالیت های غیرقانونی خود سخن می گفتند.
 
عضویت در این گروه کاملاً ارثی بود پس اگر پدر عضو تاگی ها بود فرزند نیز چاره ای جز حضور در این حرفه مورورثی خانوادگی نداشت: حرفه قتل. تاگی ها قربانیان خود را به صورت کاملاً اتفاقی انتخاب می کردند و نشان هایی را دنبال می کردند که به اعتقاد آن ها توسط کالی، خدای مرگ، برای آن ها مشخص شده بود. آن ها با قربانی دوست شده و با او سفر می کردند تا زمانی که فرصت مناسب سر می رسید. رمز آن ها برای کشتن قربانی عبارت «تنباکو را بیاور» بود و سپس یکی از افراد گروه قربانی را خفه کرده و متعلقات وی به سرقت می رفت.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


9- پسران بلوط زنده

دار و دسته پسران بلوط زنده گروهی از خلافکاران در نیواورلئان بودند که در اواسط قرن نوزدهم این شهر خوفناک را در ترسی بیش از پیش فرو بردند. در این زمان افراد پلیس تنها به صورت گروهی عمل می کردند و البته تنها در طول روز و در شرایطی که تا دندان مسلح بودند. افراد گروه پسران بلوط زنده چماق های چوبی ساخته شده از چوب بلوط داشتند که با استفاده از آن ها به کافه ها و فروشگاه های محلی حمله کرده و همه چیز را ویران می کردند.
 
اگر مالک کافه یا فروشگاه خوش شانس و البته باهوش بود با دیدن آن ها پا به فرار می گذاشت و در غیر این صورت مرگ وی محتمل بود. در واقع آن ها از رقبای تجاری این افراد پول می گرفتند تا طرف دیگر که خطری برای تجارت وی محسوب می شد را از سر راه بردارند. البته بعضی اوقات نیز این کار تنها برای تفریح انجام می شد. سردسته این گروه مردی به نام رد بیل ویلسون بود که چنان سبیل پرپشتی داشت که در صورت ضرورت می توانست یک چاقو را در درون آن پنهان سازد.
 
 مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
 


10-گریزپاها

گریزپاها (Scuttlers) گروهی از جوانان منچستری بودند که در قرن نوزدهم این شهر را به آشوب کشیده بودند. این گروه در واقع شعبه های زیادی در نقاط مختلف شهر داشته و در بین خود آن ها نیز رقابت شدیدی برای بدست آوردن قلمرو بیشتر در میان بود و همواره با چاقو، بطری و میله های آهنی به جان هم می افتادند. هدف آن ها بدست آوردن مواد یا پول و یا چیز دیگری نبود. آن ها تنها می خواستند کنترل خیابان ها را در دست داشته باشند.
 
آن ها سبک لباس پوشیدن خود را داشته و معمولاً دستمالی به سر می بستند و یا کلاهی روی سر تراشیده خود می گذاشتند و دسته ای از موهای خود خود را تا روی چشم چپ بلند می کردند. این افراد عمدتاً نوجوان چنان خوفناک بودند که واژه ی هولیگان برای ارجاع به آن ها ابداع شد. این گروه بیش از 600 نفر عضو داشته و برای حاکمیت بر خیابان ها، کوچه ها و یا هر گوشه ای از شهر به جان هم می افتادند در حالی که کاسبان و مردم محلی از ترس در خانه ها و مغازه هایشان پنهان می شدند.
 
مخوف ترین و بیرحم ترین دار و دسته های خلافکار در طول تاریخ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
1
5
من فكر نكنم كثيفتر و بيرحمتر از داعشي ها و مغولهاي چنگيز باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
2
تاگی هندیها همون طاغی یا طغیانگره؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار