پارک به شرط غذا خوردن
کد خبر: ۹۴۶۴
تاریخ انتشار: 2015 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
 يکي از مهم ترين معضلات موجود در مناطق ييلاقي طرقبه و شانديز را مي توان کمبود جاي پارک و پارکينگ عنوان کرد، به نحوي که در ساعات شلوغ و پرتردد، بسياري از مردم براي پيدا کردن جاي پارک خودرو با مشکل مواجه مي شوند. اين در حالي است‌که رستوران داران طرقبه-شانديز نيز مقابل رستوران خود را به پارکينگ اختصاصي شان تبديل کرده اند. بعضي از صاحبان واحدهاي پذيرايي بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندان، حاشيه رو به روي مجموعه شان را از آن خود مي دانند که در برخي از موارد هم از پارک خودرو غير از مشتريان خود جلوگيري مي کنند.



مشکل تردد براي شهروندان

«سيدان» يکي از شهروندان درباره مشکلات تردد و پارک خودروها مي گويد: متأسفانه پارک خودرو ها درحاشيه خيابان ها به ويژه در پايان هفته ،باعث ترافيک و شلوغي مي شود.حتي در بعضي شب ها نيز سر و صدا خيلي زياد است که آرامش را از ما سلب مي  کند.يکي از شهروندان ساکن در طرقبه که براي مجلس عروسي يکي از بستگان به يکي از رستوران ها مراجعه کرده است، اظهار مي کند: در حال پارک خودروام بودم که پارکبان يکي از رستوران ها از پارک خودرو ممانعت کرد . وقتي موضوع را جويا شدم پارکبان رستوران گفت که اين مکان مربوط به رستوران است و کسي اجازه پارک دارد که بخواهد از رستوران مذکور استفاده کند.

پارک به شرط غذا

يکي از مسافران در شانديز درباره اين مسئله مي گويد: خودرو ام را مقابل يکي از رستوران هاي حاشيه خيابان پارک کردم که با مخالفت پارکبان رستوران مواجه شدم. وقتي به او گفتم حاشيه خيابان متعلق به همه مردم است، در جواب گفت: مقابل رستوران ، محل پارک خودروهايي است که براي صرف غذا پارک مي‌کنند.«اصغري»اظهارمي کند:منطقه شانديز به لحاظ ييلاقي بودن پذيراي مسافران زيادي است که مسئولان بايد براي جلوگيري از سرگرداني گردشگران در مناطقي از شهر پارکينگ احداث کنند.

يکي از رستوران داران نيز مي گويد: بيشتر مجموعه هاي پذيرايي اين منطقه به جز محور ابرده و زشک داخل مجموعه خود پارکينگ دارند اما به دليل شلوغي و پذيرش زياد مشتري پارکينگ داخل مجموعه کفايت نمي کند که بيشتر مشتريان به ناچار در حاشيه خيابان پارک مي کنند. «خادم پير» شهردار طرقبه نيز درباره پارک وسايل نقليه مقابل رستوران ها مي گويد: در حال پيگيري اين موضوع هستيم؛ با سازمان ترافيک استان هم صحبت هايي شده است که در صورت موافقت ، طرح موقتي پارک متر را در خيابان ها اجرايي کنيم.

حاشيه خيابان ها در انحصار رستوران ها

فرمانده راهور شهرستان طرقبه - شانديز نيز در باره موضوع پارک خودروها مقابل رستوران ها مي گويد: از سال 91 به سازمان حمل و نقل شهرداري طرقبه پيشنهاد پارک متر را داديم و اعلام کرديم که از جاغرق تا طرقبه اين کار انجام شود.سرگرد«رحيمي»مي‌افزايد:متاسفانه بعضي از رستوران داران تصور مي کنند که خيابان ملک اختصاصي است در حالي که اين حريم خيابان است.وي با بيان اين که نحوه پارک خودرو ها مشکلاتي را براي پليس ايجاد مي کند، مي گويد: با نصب پارک متر مي توانيم پارکينگ ها و نحوه پارک خودروها را مديريت و جاي پارک را به صورت عادلانه بين مردم و گردشگران تقسيم کنيم .

پيگيري براي احداث پارکينگ

شهردار شانديز نيز دراين باره خاطر نشان مي کند: متأسفانه در اجراي طرح هادي ، طرحي مبني بر تأمين پارکينگ به صورت هدفمند براي مجموعه هاي گردشگري ديده نشده است.مهندس «رجب زاده» اظهار مي کند: در رابطه با فضاهاي گردشگري و رستوران ها صدور مجوز به شرطي است که براي هر 100 متر فضاي گردشگري بايد چهار فضاي پارک تأمين شود که در غير اين صورت پايان کار داده نخواهد شد.

وي مي افزايد:همه مسافران و شهروندان در حاشيه خيابان ها مجاز به پارک خودروي خود هستند و هيچ رستوران داري حق ندارد از پارک کردن وسيله نقليه اي ممانعت کند چرا که حاشيه خيابان محل پارک انحصاري رستوران ها نيست.رجب زاده با بيان اين که يکي از اولويت هاي کار شهرداري، احداث پارکينگ است، گفت: يکي از اصلي ترين برنامه هاي شهرداري که مطالعه آن هم انجام شده، احداث يک خيابان زيرگذر در بستر شهر است که براي اين خيابان فضاي سبز و پارکينگ در نظر گرفته شده که در صورت تملک زميني که در اين مسير است، مشکلات ترافيکي و پارکينگ حل خواهد شد.فرماندار طرقبه - شانديز نيز درباره اين وضعيت مي گويد: صاحبان رستوران ها اجازه ندارند فضاي پارک مقابل رستوران را انحصاري خود و از پارک وسايل نقليه مردم به هر دليلي ممانعت کنند.«سيد حسن حسيني»مي افزايد: براي ساماندهي وضعيت پارک خودروها مقابل رستوران هاي مناطق ييلاقي طرقبه – شانديز بايد برنامه ريزي خوبي به منظور احداث پارکينگ انجام شود.وي موضوع پارک مقابل رستوران ها را يکي از دستور کارهاي شوراي ترافيک شهرستان اعلام مي کند و مي افزايد:اين موضوع در دستور کار قرار گرفته است و به صورت جدي پيگيري مي شود.
خراسان رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار