پرستیژ مدیریتی را فراموش کنید
کد خبر: ۹۴۶۰
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
خلاقیت و ایجاد تمایز لزوما انجام یک کار عجیب و غریب نیست. حقیقت این است که شاید شما نتوانید یکسری اصول را تغییر دهید. بیش از 80% کالاهای هر صنف شبیه هم هستند، اما این شما هستید که باید آنها را بفروشید و مشتریان عموما جذب شیوه فروش شما می شوند، تا کالایی که خریداری می کنند.
اصول موفقیت در کسب و کارهای کوچک بزرگترین شرکت های دنیا زمانی کوچک بودند، پس اگر شما هم کسب و کار کوچکی راه اندازی کرده اید، خودتان را جدی بگیرید و از همین ابتدای کار، اصول مدیریتی را رعایت کنید. به شما تبریک می گویم؛ در راه بزرگی قدم گذاشته اید.


به گزارش «تابناک با تو»، در دنیای کسب و کارهای امروز، خلاقیت از مهترین عوامل موثر در پیشرفت شماست. متفاوت فکر کنید و تفاوت ها را اجرا کنید.
مشتریان امروزی عاشق تغییر اند و پولشان را برای کسب تجربه های جدید خرج می کنند. سیستم سنتی خود را بشکنید و به خلق تمایز فکر کنید.

خلاقیت و ایجاد تمایز لزوما انجام یک کار عجیب و غریب نیست. حقیقت این است که شاید شما نتوانید یکسری اصول را تغییر دهید. بیش از 80% کالاهای هر صنف شبیه هم هستند، اما این شما هستید که باید آنها را بفروشید و مشتریان عموما جذب شیوه فروش شما می شوند، تا کالایی که خریداری می کنند.

ـ شما به عنوان یک مدیر نوپا باید سازمان خود را به صورت افقی گسترش دهید، زیرا برقراری ارتباط بین مدیران و پرسنل را آسان می کند و باعث ایجاد خلاقیت بیشتری می شود.

ـ قدرت نهفته پرسنل خود را باور کنید و با رعایت اصول مدیریتی، آنها را در انجام کارهایشان آزاد بگذارید. معمولا نوآوری ها بر اثر یک اتفاق و در یک لحظه رخ می دهند و اگر شرایط مناسب طرح و اجرای اولیه برای کارمندان وجود نداشته باشد، ممکن است آن ایده سوخت شود!


ـ هیچ گاه به دنبال نتیجه سریع و فوری نباشد. تجربه شخصی به من ثابت کرده است هر کارمندی برای اجرای درست کارهایش به یک زمان معین نیاز دارد و این زمان برای هرکس متفاوت است. سعی کنید پتانسیل های اجرایی کارمندانتان را بشناسید و به میزان توان و سرعت عملشان، فرصت مناسبی برای انجام کارها در اختیارشان بگذارید.

ـ افق زمانی مناسب برای خود داشته باشید. شما باید بتوانید آینده کوتاه مدت و بلند مدت کاری خودتان را توضیح دهید. بیان جزئیات در پیشرفت شما تأثیر بسزایی دارد. به عنوان یک مدیر باید بتوانید نقشه راه خود را ترسیم کنید. پیش بینی مسیر پیش رو به طرز چشمگیری شما را برای مدیریت اتفاقات ناخواسته آماده می کند.

ـ خودتان را برای پرداخت هزینه نوآوری آماده کنید. بدون شک در مسیری که سراسر آزمون و خطاست، احتمال شکست نیز وجود دارد. شما باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشید و پرسنل خود را برای نوآوری های تازه تشویق کنید. ویژگی ذاتی نوآوری این است که قدرت باورنکردنی را به کسب و کار شما می دهد. پس بهای رسیدن به این گنج بزرگ را بپردازید و آن را به دست بیاورید.

ـ پرستیژ مدیریتی را فراموش کنید. متأسفانه در جامعه ما که اکثر اقتصاد آن دولتی است، پشت میز نشینی و رفتار دگم و بسته تبدیل به پرستیژ کاری شده است. در کسب و کارهای خرد، مدیریت بیش از آنکه به پرستیژ نیاز داشته باشد، نیازمند حضور موثر در صحنه اجرا و بینش صحیح نسبت به فرآیند امور است. سعی کنید ارتباط تنگاتنگی با پرسنل خود داشته باشید و از ایده ها و روش های اجرایی آنها با خبر شوید تا در مواقع حساس قدرت تصمیم گیری داشته باشید و غافلگیر نشوید. البته این موضوع به معنای دخالت در امور کارمندان نیست.

عظیم ربیع زاده


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار