دستفروشان مترو بیماری پوستی منتقل می کنند
کد خبر: ۹۴۵۱
تاریخ انتشار: 2015 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
با زیاد شدن تعداد فروشنده‌ها در واگن‌های مترو رقابت سنگین شده و همه تلاش می‌کنند تا بازار را به دست آورند اما با اینکه مسئولان شهرداری بازارهایی را برای فروشندگان مترو در نظر گرفته‌اند تا کالاهای خود را در آنجا عرضه کنند اما نه تنها از تعداد دستفروشان مترو کم نشده است بلکه روز به روز به تعداشان اضافه می‌شود چرا که دستفروشان معتقد هستند هیچ بازاری مانند مترو شلوغ و پر مشتری نیست.

درآمدی پرسود در اعماق زمین

طی سال‌های گذشته هر چقدر که تعداد واگن‌های مترو تهران افزایش پیدا کرده تعداد دستفروشان هم زیاد شده است و اگر هر روز هشدار مسئولان مترو برای عدم خرید از دستفروشان به گوش برسد باز دستفروشان روز پرفروش خود را خواهند داشت.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در دستهای این دستفروشان فروخته می‌شود. از محصولات خوراکی و پوشاک گرفته تا جلد مدارک و لوازم مدرسه و غیره که شاید بتوان گفت در دسترس بودن این محصولات و قیمت پایین آن موجب خرید آنها از دستفروشان توسط افراد شده است.

عدم ساماندهی دستفروشان توسط مسئولان مترو

برخلاف دستفروشانی که در سطح شهر با برخورد شهرداری مواجه می‌شوند اما دستفروشان مترو در عمق زمین در آسایش به کسب و کار خود ادامه می‌دهند.

وقتی موضوع را از مسئولین مترو و شهرداری پیگیری کردیم جواب مناسبی ندادند و اظهار کردند که دستفروشی جرم محسوب نمی‌شود و این خود مردم هستند که با خرید نکردن از این افراد از تعداد آن‌ها می‌کاهند.

دستفروشان لوازم آرایشی ناقل بیماری‌های پوستی
در میان محصولاتی که توسط دستفروشان به فروش می‌رسد لوازم آرایشی بیشتر به چشم می‌خورد.

لوازم آرایشی که با درخواست خریداران بر روی دستهایشان تست می‌شود و این کار چندین بار در روز انجام می‌شود و سپس توسط افراد خریداری می‌شود غافل از اینکه این کار باعث انتقال بیماری‌های مختلفی می‌شود.

دکتر پرویز طوسی متخصص پوست و مو بیان کرد: تست کردن این لوازم بر روی دست باعث انتقال بیماری‌های پوستی می‌شود و اگر فردی دچار بیماری‌های عفونی یا زگیل باشد و خراش روی پوستش ایجاد شده باشد با این کار باعث انتقال ویروس یا عفونت به فرد دیگر می‌شود.

وی افزود: استفاده کردن از این لوازم به صلاح افراد نیست زیرا اکثر این لوازم تقلبی هستند و در دراز مدت باعث حساسیت، خارش و قرمزی پوست می‌شود.

طوسی در پایان خاطرنشان کرد: لوازم آرایشی که در تماس مستقیم با چشم هستند باعث اگزما، عفونت پلک و متورم شدن آن می‌شوند پس تا جای ممکن از خرید این لوازم از دستفروشان خودداری شود.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار