راهکاری برای 7 سال عمر بیشتر
کد خبر: ۹۴۴۴
تاریخ انتشار: 2015 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
 کارشناسان سلامت بر این باورند که تنها 25 دقیقه پیاده‌روی سریع در طول روز، هفت سال به عمر فرد اضافه می‌کند.

به گفته متخصصان انجام فعالیت‌های ورزشی معمولی می‌تواند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را در افراد 50 یا 60 ساله به نصف کاهش دهد.

بیماری سرخرگ‌های قلبی، اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در انگلیس به حساب می‌آید به طوری که در هر هفت دقیقه به مرگ یک نفر منجر می‌شود و انجام فعالیت‌های ورزشی از مدت‌ها قبل به عنوان شیوه‌ای مناسب برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری در نظر گرفته می‌شود زیرا احتمال بروز چاقی و دیابت را می‌کاهد.

نتایج مطالعه ارائه شده در کنگره انجمن کاردیولوژی اروپا حاکی از آن است که انجام مرتب فعالیت‌های ورزشی می‌تواند طول عمر فرد را افزایش دهد.

در این بررسی 69 فرد غیرسیگاری سالم که در فاصله سنی 30 تا 60 سال بودند و به طور مرتب ورزش نمی‌کردند در دانشگاه «زارلند» آلمان مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنین در طول دوره شش ماهه از این افراد درخواست شد تا تمرینات ایروبیک و قدرتی را انجام دهند و آزمایش‌های خون گرفته شده از آنان حاکی از شروع فرآیند ضدپیری و ترمیم DNAهای قدیمی این افراد بود.

به گفته متخصصان، زمانی که افراد به طور مرتب ورزش می‌کنند قادر هستند فرآیند پیری را به تاخیر اندازند. با وجود آنکه نمی‌توان به طور کامل فرآیند پیر شدن را متوقف کرد اما این امکان وجود دارد که زمان فرا رسیدن آن را به تاخیر انداخت.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، ورزش کردن، عمر فرد را سه تا هفت سال افزایش می‌دهد و همچون داروی افسردگی، عملکرد شناختی فرد را تقویت می‌کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش شروع زوال عقلی را به تاخیر می‌اندازد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار