اثرات انواع کفش‌ بر سلامت پاهاي شما
کد خبر: ۹۴۰۰
تاریخ انتشار: 2015 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
اثرات انواع کفش‌ بر سلامت پاهاي شما

اثرات کفش‌ بر پاهاي شماکفش‌هايي با پاشنه‌هاي خيلي بلند، کفش‌هاي تخت يا همان کفش‌هاي باله و چکمه‌هايي بلند که تا بالاي زانوي شما مي‌آيد: مي‌دانم، که چقدر همه اين انواع کفش را دوست داريد. اما آيا مي‌دانيد که اين کفش‌ها چه اثري بر پاي شما مي‌گذارد؟ اثرات کفش‌ بر پاهاي شما چه با پاشنه‌هاي تيز چه با پاشنه يک سرهت- بالرين يا اسنيکر، خلاصه هر نوع کفشي بر روي پاي شما تاثيري مي‌گذارد. هافينگتون پست يو اس، به اين اثرات علاقه‌مند شده و از کارشناسان خواسته است که به بررسي اين اثرات بپردازند.

اين نشريه با دکتر نيل بليتز، کارشناس جراحي پا و ارتوپد و دکتر ژاکلين سوترا، کارشناس بهداشت پا به گفت وگو نشسته است. نداشتن تعادل با کفش‌هاي پاشنه بلند اين نوع کفش‌ها سنگيني بدن شما را به جلوي پاهاي‌تان مي‌اندازد و عدم تعادل ايجاد مي‌کند. آنها کفل‌ها و زانوهاي‌تان را وادار مي‌کنند به سمت جلو خم شوند. با پوشيدن اين کفش‌ها ريسک کمردرد و پيچ خوردگي را به جان مي‌خريد. تعادل کم با کفش‌هايي با پاشنه‌هاي يک سره کفش‌هايي با پاشنه‌هاي يک سره نيز همان اثرات ساير کفش‌هاي پاشنه بلند را دارند اما تعادل بدن در اين کفش‌ها کمي بيشتر است. اين کفش‌ها اغلب در قسمت جلوي خود، زيرکفشي‌هايي دارند که شيب آن را کاهش مي‌دهد و کمتر آزاردهنده هستند، اما با اين وجود بايد مواظب پيچ خوردگي پا و ساير موارد بهداشت پا باشيد. ب

وت‌ها و نيم‌بوت‌هاي با اثرات کفش‌هاي پاشنه بلند دکتر بليتز مي‌گويد: « بوت‌ها و نيم بوت‌هاي پاشنه بلند نيز دقيقا همان اثر عدم تعادل کفش‌هاي پاشنه بلند را دارند اما آن قسمت اين کفش‌ها که تا بالاي پا مي‌آيند، باعث تعادل بيشتري در شما مي‌شود. ». در هر صورت، اين کفش‌ها همان آسيب‌ها را به بدن مي‌زنند. کفش‌هاي باله بدون پاشنه، بدون خطر؟ «کفش‌هاي پاشنه بلند، خطرناک هستند اما اين دليل نمي‌شود که کفش‌هاي تخت، هيچ مشکلي نداشته باشد.» کفش‌هايي که زيادي صاف هستند، از خميدگي پا محافظت نمي‌کنند. آنها صاف صاف هستند و با پوشيدن آنها احتمال هرگونه خطري براي پاهاي شما وجود دارد. چه خطري؟ التهاب زردپي، التهاب و درد پاشنه پا. اسنيکرها هميشه راه حل نيستند « اسنيکرها کفش‌هايي هستند که بسياري از متخصصين، پوشيدن آنها را پيشنهاد مي‌کنند. اما بعضي از انواع آنها هستند که خيلي تخت هستند و همان اثر کفش‌هاي باله را بر روي خميدگي پاهاي شما مي‌گذارند. ( مانند کفش‌هاي مدل آل‌استار ). کفش‌هاي پياده‌روي نيز که زيرسازي بيش از حدي دارند، مشکلاتي براي پاشنه پا ايجاد مي‌کنند. صندل‌هاي پلاستيکي اين صندل‌ها، براي تعطيلات مناسب هستند اما کفش‌هاي ايده‌آلي نيستند. اين کفش‌ها خيلي تخت هستند و به اين دليل که با پوشيدن آنها پا با هر سطحي تماس پيدا مي‌کند، احتمال ايجاد عفونت افزايش پيدا مي‌کند.

الو دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار