پاسخ دولت به ابهامات یارانه ای مردم
کد خبر: ۹۴
تاریخ انتشار: 2015 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
ربیعی چگونگی حذف یارانه پر درآمدها را اعلام کرد
پاسخ دولت به ابهامات یارانه ای مردم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چگونگی حذف یارانه پر درآمدها گفت: به هیچ عنوان کسی را به صرف اینکه در یکی از گروه های اجتماعی خاص است از جمع یارانه بگیران حذف نکرده ایم.
 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی با حضور در استودیوی خبر 21 افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده بود تا افراد غیر نیازمند را از چرخه یارانه بگیران حذف کند.

وی ادامه داد : مجلس در سال 94 هم حدود شش هزار میلیارد تومان را از بودجه پیشنهادی دولت حذف و دولت را مکلف کرد که به همین میزان افراد غیر نیازمند را از یارانه بگیران حذف کند.

ربیعی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها، طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و نمی توان به آن کم توجهی کرد، گفت : در سال 93 مطالعات اولیه بسیاری را صورت دادیم و پایگاه های اطلاعاتی را اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف قانونی، ما در بودجه سال 93، نظام شناسایی را فعال و برخی را حذف کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه سال 94 باید آیین نامه ای را بنویسیم اما هنوز این کار را آغاز نکرده ایم و امیدواریم روندی که از سال 93 آغاز کرده ایم، امسال نیز ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم دقت خود را بالا ببریم افزود: تقریباً اعتراض ها، سه دهم درصد بود و افرادی که یارانه آنها قطع شده بود با مراجعه به ما و پس از اینکه اطلاعات را می دیدند قانع می شدند.

ربیعی گفت: اکنون تعدادی را بر اساس تکلیف قانونی سال 93 از جمع یارانه بگیران حذف کرد ه ایم و امسال نیز در صورت نوشتن آیین نامه، این روند را امتداد می دهیم.

وی افزود: این کار به دقت انجام می شود و با تدوین نظام اعتراض، با دقت زیادی به اعتراض ها رسیدگی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سعی کردیم خطاهای خود را در این زمینه به حداقل کاهش دهیم و خطای نوع اول و دوم ما بسیار ناچیز بوده است.

ربیعی گفت: با دقت بالایی که در این کار صورت می دهیم به مرّ قانون عمل خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار