چهره های مشهوری که به دلیل ایدز جانشان را از دست دادند
کد خبر: ۹۳۹۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
نکته باور نکردنی درباره این بیماری این است که حتی افراد مشهور و سلبریتی ها نیز از آن در امان نخواهند بود. فهرست سلبریتی هایی که در اثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند فراتر از حد تصور شماست.
چهره های مشهوری که به دلیل ایدز جانشان را از دست دادند

شاید ایدز مخوف ترین بیماری باشد که انسان تاکنون با آن مواجه شده است به نحوی که هر کسی با شنیدن نام این بیماری ناگاه ترسی عمیق را در وجودش حس خواهد کرد. سالانه هزاران نفر در سراسر دنیا در اثر ابتلا به این بیماری گاهاً پنهان و نحس جان خود را از دست می دهند. نکته باور نکردنی درباره این بیماری این است که حتی افراد مشهور و سلبریتی ها نیز از آن در امان نخواهند بود. فهرست سلبریتی هایی که در اثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند فراتر از حد تصور شماست. ایدز هیچ تبعیضی بین چهره ها، رنگ پوست ها، جایگاه های اجتماعی و یا جنسیت قایل نمی شود.

این بیماری خوفناک با بیرحمی تمام هجوم آورده و می کشد. در طول دهه های ۷۰ و ۸۰ قرن بیستم که هنوز اطلاع رسانی در مورد این بیماری بسیار کم و ناچیز بود و البته اطلاعات زیادی نیز در مورد این بیماری وجود نداشت، طبیعتاً کمتر کسی نیز روش های جلوگیری از ابتلا به این بیماری را می دانست. در آن دوران ایدز به طور گسترده ای افراد دارای انحرافات اخلاقی را مبتلا می ساخت و خیلی زود به دیگر اقشار جامعه نیز سرایت کرد. در ادامه این مطلب می خواهیم چهره های مشهوری را به شما معرفی کنیم که در اثر ابتلا به بیماری ایدز جانشان را از دست داده اند.

۱-رابرت برَد دیویس

رابرت دیویس بازیگر شناخته شده نقش بیلی هیس در فیلم «قطار سریع السیر نیمه شب» (Midnight Express) در سال ۱۹۴۱ در ایالات متحده به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۵ مشخص شد که حامل ویروی اچ آی وی است و خیلی زود بیماری نشانه های شوم خود را به این بازیگر خوش آتیه نشان داد. دیویس در سال ۱۹۹۱ در سن ۴۱ سالگی به دلیل ابتلا به ایدز جان داد.

۲-راک هادسون

زمانی که اعلام شد راک هادسون بزرگ، ستاره بزرگ هالیوود ناقل ویروس اچ ای وی است تمام آمریکا و حتی همه دنیا در شوکی بزرگ فرو رفت. بیماری او در سال ۱۹۸۵ تشخیص داده شد و درست چند ماه بعد نشانه های این بیماری کشنده در وی ظاهر گردید. الیزابت تیلور و دوریس دیو که دوستان نزدیک هادسون بودند نمی توانستند جلوی اشک های خود را بگیرند. راک هادسون خیلی زود و تنها یک ماه قبل از این که جشن تولد ۶۰ سالگی اش را بگیرد در ۲ اکتبر ۱۹۸۵ مرگ را در آغوش کشید.

۳- استیو روبل

در اواسط دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰، بزرگ ترین محل آواز خوانی در جهان «استودیو ۵۴» نام داشت. استیو روبل مالک این استودیو شخصی شناخته شده بود که از شهرت، پول، خودروهای گران قیمت و سریع، عمارت های مجلل و البته زنان زیبا چیزی کم نداشت اما همین موضوع باعث شد که وی روابط اخلاقی بی بند و باری داشته باشد. روبل به دلیل روابط جنسی نامشروع فراوان و مصرف مواد مخدر به بیماری ایدز مبتلا شد و خیلی زود به مصرف داروی مشهور AZT  روی آورد اما در ۲۵ جولای ۱۹۸۹ در اثر ابتلا به هپاتیت جان خود را از دست داد.

۴- داک رامبو (نورمن جی رامبو)

داک رامبو یکی از بازیگران مشهور آمریکایی بود که در سال ۱۹۹۴ و در سن ۵۲ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری ایدز در کالیفرنیا جان خود را از دست داد.

۵- ژان آنتونی ری

در دهه ۱۹۸۰ همه از دیدن حرکات موزون این رقصنده سیاه پوست که به نام «له روی» معروف شده بود لذت می بردند. او در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳ در سن ۴۱ سالگی در اثر ابتلا به بیماری ایدز جان سپرد.

۶- ریکی آویلس

این بازیگر پرتغالی حرفه بازیگری خود را به عنوان کمدین آغاز کرد و خیلی زود بازی در نقش های منفی سینمایی را آغاز نمود. او در فیلم «پدر خوانده ۳» در کنار اندی گارسیا و آل پاچینو حضور داشت و البته در فیلم «راه کارلیتو» (Carlito’s way) نیز با آل پاچینو و شان پن همبازی شد. او به دلیل استقاده از سرنگ آلوده هروئین به ایدز مبتلا شده و در ۱۷ مارس ۱۹۹۵ در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفت.

۷- فردی مرکوری

خواننده انگلیسی سرشناس گروه «کویین»، فردی مرکوری، با گروه موسیقی خود تاریخ ساز شده و فصلی نو را در دنیای موسیقی باز کرد به نحوی که خود و گروهش به افسانه ها پیوستند. اما به دلیل روابطه همجنس بازی اش به ایدز مبتلا شد و در ۲۴ نوامبر ۱۹۹۱ در سن ۴۵ سالگی درگذشت. او قبل از مرگ تلاش های بسیاری برای آگاهی دادن به گروه های مختلف جامعه در مورد این بیماری انجام داد.

۸- کلاوس نومی

کلاوس نومی یک خواننده آلمانی به صدایی بسیار خاص بود که برنامه های بسیاری را به دیوید بووی اجرا می کرد. نومی در ۶ آگوست ۱۹۸۳ و در سن ۳۹ سالگی در اثر ابتلا به این بیماری مهلک جان خود را از دست داد.

۹- رودولف نوریف

رودولف نوریف یکی از رقصنده های مشهور روسی بود که از شوروی گریخته و به غرب آمد. وی شهرت خود در شوروی را در غرب نیز تکرار کرد اما در سن ۵۴ سالگی در پاریس به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان سپرد.

۱۰- جیا کارانگی

یکی از مدل های شناخته شده دهه ی ۱۹۸۰، جیا کارانگی بود که در اوج شهرت و زیبایی در سن ۲۶ سالگی در اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داد. وی شخصیت قوی نداشت و به همین دلیل شهرت و توجه عمومی خیلی زود زندگی او را دستخوش تغییراتی شدید نمود. کارانگی خیلی زود به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و در ۱۸ نوامبر ۱۹۸۶ در بیمارستانی در فیلادلفیا درگذشت. در شب مرگش تنها مادرش  همراه او بود و دنیای مد و فشن به همان سرعتی که او را به شهرت رسانده بود به همان سرعت نیز او را به فراموشی سپرد. هیچ کس در مراسم تدفین او شرکت نکرد.

۱۱- استیون استاکر

استیون استاکر بازیگر سرشناسی بود که بسیاری وی را به خاطر بازی در نقش خلبانی جسور در فیلم کمدی «هواپیما» (Airplane) می شناسند. او در  ۱۳ آوریل ۱۹۸۶ در اثر ابتلا به بیماری ایدز در سن ۳۸ سالگی جان داد.

۱۲- مریت باتریک

مریت باتریک بازیگری آمریکایی بود که همه او را به خاطر بازی در مجموعه فیلم های «پیشتازان فضا» (Star Trek) در نقش پزشک سفینه می شناسند. او در ۱۷ مارس ۱۹۸۹ در سن ۳۰ سالگی در اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داد. روی سنگ قبر او اسم واقعی اش حک نشد و اسم دکتر دیوید مارکوس که بسیاری از مردم را عاشق خود کرده بود روی سنگ قبر او نقش بست.

۱۳- آنتونی پرکینز

بازیگری خجالتی و متواضع که در جوانی قلب بریژِیت باردو جین فوند را شکسته بود، آنتونی پرکینز نام داشت. بازیگر اصلی فیلم «روانی» (Psycho) به دلیل طبیعت رفتاری خجالتی اش رابطه خوبی با زنان نداشت اما بسیاری گفته بودند که دلیل ابتلای او به ایدز رابطه داشتن به نوریف و ویکتوری پرینسزال بوده است. وی از همسرش،بری برنان دو پسر داشت و در ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۲ در سن ۶۰ سالگی در اثر ابتلا به ایدز جان خود را از دست داد. همسر او نیز در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سوار بر هواپیمای خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز بود که به برج های دوقلو کوبیده شد.

۱۴- مایکل جیتر

در ۳۰ مارس ۲۰۰۳، تام هنکس در مرگ یکی از بهترین دوستان و همبازی اش در فیلم «مسیر سبز» (Green Mile) به سوگ نشست. مایکل جیتر در سن ۵۰ سالگی در اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داد. همه او را به خاطر بازی خیره کننده اش در نقش ادوارد دلاکرو همراه با موش دوست داشتنی اش در فیلم «مسیر سبز» به یاد می آورند.

 
روزیاتو
برچسب ها: ایدز ، بیماری ، سلبریتی ، مرگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
اغلب فوتی ها بین سال های 1985تا 1995 بودند... خیلی جالبه این موضوع میتونه یه موضوع تحقیقاتی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
دوست عزیز نکته جالب این است که در این بازه زمانی که اشاره کردید ،شناخت عمومی و حتی تخصصی مردم و پزشکان از این بیماری بسیار اندک بود.بعنوان مثال در بسیاری از رستورانهای اروپا و آمریکا برای پیشگیری از شیوع بیماری به استفاده از ظروف یکبار مصرف روی آوردند و حتی سرقتهای بسیاری از بانکها و فروشگاهها با تهدید استفاده و پاشیدن بزاق و خون مشکوک انجام گرفت. ناگفته نماند که تصور عمومی مردم این بود که فقط همجنسبازها به این بیماری مبتلا میشوند.
مهرگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
دانشمند چون اون موقع ایدز تازه کشف شده بود و درمان بیماری هم وجود نداشت.. همه فوت میکردن... الان میزان فوتی به حداقل رسیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار