بهترین مکان های دیدنی بهشت عاشقان طبیعت
کد خبر: ۹۳۶۴۸
تاریخ انتشار: 2017 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
اگر در فصل پاییز به این شهر زیبا سفر کنید، با فرشی از برگ‌های رنگارنگ پاییزی مواجه خواهید شد که با قدم زدن بر روی آنها می‌توانید از صدای خش‌ خششان در زیر پاهایتان لذت ببرید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی‌های خارق‌العاده شاهرود آشنا کنیم.
بهترین مکانهای دیدنی بهشت عاشقان طبیعتبه گزارش «تابناک باتو»؛ بهترین مکانهای دیدنی شاهرود یا بهشت عاشقان طبیعت است که علاوه بر کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل‌های سرسبز، آثار باستانی، بناهای مذهبی و مسجدهای قدیمی را نیز در خود جای داده است.

اگر در فصل پاییز به این شهر زیبا سفر کنید، با فرشی از برگ‌های رنگارنگ پاییزی مواجه خواهید شد که با قدم زدن بر روی آنها می‌توانید از صدای خش‌ خششان در زیر پاهایتان لذت ببرید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی‌های خارق‌العاده شاهرود آشنا کنیم.
پل سرچشمه
پل سرچشمه بر روی رودخانه شاهرود ساخته شده و قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه باز می‌گردد.
پل سرچشمه پل سرچشمه بر روی رودخانه شاهرود ساخته شده و قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه باز می‌گردد.
موزه آب شاهرود
موزه آب شاهرود نخستین موزه اختصاصی آب در ایران است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است.
در این موزه از قدیمی‌ترین تا جدیدترین اختراعات و تولیدات مرتبط با آب به نمایش گذاشته شده است.
موزه آب شاهرود موزه آب شاهرود نخستین موزه اختصاصی آب در ایران است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. در این موزه از قدیمی‌ترین تا جدیدترین اختراعات و تولیدات مرتبط با آب به نمایش گذاشته شده است.
موزه شاهرود
در این موزه می‌توانید اشیاء و آثار مکشوفه تاریخی از جمله شکل حیوانات مختلف، قبضه ساخته شده از استخوان گوزن، سوزن و سنجاق از جنس استخوان و خیلی آثار باستانی دیگر را تماشا کنید.
موزه شاهرود در این موزه می‌توانید اشیاء و آثار مکشوفه تاریخی از جمله شکل حیوانات مختلف، قبضه ساخته شده از استخوان گوزن، سوزن و سنجاق از جنس استخوان و خیلی آثار باستانی دیگر را تماشا کنید.
پارک ملی خارتوران
پارک ملی خارتوران به «آفریقای ایران» مشهور است و طبیعت بکر و مناظر زیبایی را در خود گنجانده است. این پارک بعد از «پناهگاه حیات وحش نایبندان» در طبس، لقب دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را با خود به یدک می‌کشد.
پارک ملی خارتوران پارک ملی خارتوران به «آفریقای ایران» مشهور است و طبیعت بکر و مناظر زیبایی را در خود گنجانده است. این پارک بعد از «پناهگاه حیات وحش نایبندان» در طبس، لقب دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را با خود به یدک می‌کشد.
دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش
بهترین زمان سفر به این دشت شهریور ماه است که در آن می‌توانید شاهد چشم‌انداز بدیع و دل‌انگیز میلیون‌ها گل آفتابگردان که در این دشت شکفته‌اند، باشید.
دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش بهترین زمان سفر به این دشت شهریور ماه است که در آن می‌توانید شاهد چشم‌انداز بدیع و دل‌انگیز میلیون‌ها گل آفتابگردان که در این دشت شکفته‌اند، باشید.
آبشار و قندیل های یخی آوستا
آبشار و قندیل یخی آوستا ابرسج از جاذبه‌های ناشناخته شاهرود است.
آبشار و قندیل های یخی آوستا آبشار و قندیل یخی آوستا ابرسج از جاذبه‌های ناشناخته شاهرود است.
بازار تاریخی شاهرود
بازار تاریخی شاهرود از مهم‌ترین مراکز تجاری شهر است و مانند دیگر بازارهای سنتی کشور از معماری سنتی و زیبایی برخوردار است.
آثار معماری که در این بازار موجود هستند، متعلق به دوران قاجاریه به بعد هستند.
بازار تاریخی شاهرود بازار تاریخی شاهرود از مهم‌ترین مراکز تجاری شهر است و مانند دیگر بازارهای سنتی کشور از معماری سنتی و زیبایی برخوردار است. آثار معماری که در این بازار موجود هستند، متعلق به دوران قاجاریه به بعد هستند.
مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی میاندشت
دو کاروانسرای این مجموعه یادگاری به جای مانده از دوران قاجاریه ودوران «شاه عباس اول» است.
این کاروانسراها از آب انبار، حمام، چاپارخانه، تلگراف‌خانه تشکیل می‌شوند.
مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی میاندشت دو کاروانسرای این مجموعه یادگاری به جای مانده از دوران قاجاریه ودوران «شاه عباس اول» است. این کاروانسراها از آب انبار، حمام، چاپارخانه، تلگراف‌خانه تشکیل می‌شوند.
روستای مُجِن
روستای مجن با معماری خاص و پلکانی خود لقب «ماسوله کویر ایران» را از آن خود کرده است. آبشار با‌صفا و دل‌انگیز این روستا که از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است در ۳۵ کیلومتری شمال‌غرب شاهرود در منطقه‌ای زیبا برای تفریح اهالی روستا و گردشگران قرار گرفته است.
روستای مُجِن روستای مجن با معماری خاص و پلکانی خود لقب «ماسوله کویر ایران» را از آن خود کرده است. آبشار با‌صفا و دل‌انگیز این روستا که از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است در ۳۵ کیلومتری شمال‌غرب شاهرود در منطقه‌ای زیبا برای تفریح اهالی روستا و گردشگران قرار گرفته است.
 پارک آبشار شاهرود
پارک آبشار شاهرود، مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت زیبا،
آب و هوای مطبوع و تماشای چشم‌اندازهای دیدنی است.
پارک آبشار شاهرود پارک آبشار شاهرود، مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت زیبا، آب و هوای مطبوع و تماشای چشم‌اندازهای دیدنی است.
آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی
«علی ‌بن‌ جعفر» یا «علی بن احمد خرقانی» عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری قمری است.
«خواجه عبدالله انصاری» شاعر و عارف نامی قرن پنجم هجری قمری از شاگردان  معروف این استاد است.
آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی «علی ‌بن‌ جعفر» یا «علی بن احمد خرقانی» عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری قمری است. «خواجه عبدالله انصاری» شاعر و عارف نامی قرن پنجم هجری قمری از شاگردان معروف این استاد است.
مسجد آقا شاهرود
مسجد آقا شاهرود از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که از سردر ورودی،
صحن، ایوان، شبستان‌های متعدد، آب‌انبار قدیمی، حجره‌ها و بناهای خدماتی تشکیل می‌شود.
مسجد آقا شاهرود مسجد آقا شاهرود از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که از سردر ورودی، صحن، ایوان، شبستان‌های متعدد، آب‌انبار قدیمی، حجره‌ها و بناهای خدماتی تشکیل می‌شود.
کویر رضا آباد
یک طرف کویر رضا آباد،‌ دارای تپه‌های رسی بلند است و طرف دیگرش دارای دشت برهوت و تپه‌های ماسه‌ای است.
کویر رضا آباد یک طرف کویر رضا آباد،‌ دارای تپه‌های رسی بلند است و طرف دیگرش دارای دشت برهوت و تپه‌های ماسه‌ای است.
آبشار نکارمن
نکارمن از روستاهای خوش آب و هوای شاهرود است که در فاصله ۲۵ کیلومتری آن واقع شده است.
آبشار کوچک و زیبایی در این روستا قرار گرفته  و به راحتی می توانید از آن دیدن کنید.
آبشار نکارمن نکارمن از روستاهای خوش آب و هوای شاهرود است که در فاصله ۲۵ کیلومتری آن واقع شده است. آبشار کوچک و زیبایی در این روستا قرار گرفته و به راحتی می توانید از آن دیدن کنید.
روستای قلعه بالا
روستای قلعه بالا هم‌جوار با پارک ملی خارتوران قرار گرفته و آن را به‌عنوان «نگین سبز توران» می‌شناسند زیرا چشم‌انداز کاملی از «دشت بیارجمند» دارد و از چنارهای کهنسال زیبا و قنات‌های زیادی برخوردار است.
روستای قلعه بالا روستای قلعه بالا هم‌جوار با پارک ملی خارتوران قرار گرفته و آن را به‌عنوان «نگین سبز توران» می‌شناسند زیرا چشم‌انداز کاملی از «دشت بیارجمند» دارد و از چنارهای کهنسال زیبا و قنات‌های زیادی برخوردار است.
باغ گردشگری اورس
باغ گردشگری اورس، باغی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات است که از امکاناتی نظیر فضای سبز، آمفی‌ تئاتر، فست‌ فود، کافی‌شاپ، چای دودی رایگان، فروشگاه مواد‌ غذایی، آلاچیق، کبوترخانه، پیست دوچرخه‌سواری، سالن شیشه‌ای و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است.
باغ گردشگری اورس باغ گردشگری اورس، باغی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات است که از امکاناتی نظیر فضای سبز، آمفی‌ تئاتر، فست‌ فود، کافی‌شاپ، چای دودی رایگان، فروشگاه مواد‌ غذایی، آلاچیق، کبوترخانه، پیست دوچرخه‌سواری، سالن شیشه‌ای و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است.
جنگل ابر

این جنگل از بکرترین و قدیمی ترین جنگل‌های ایران است که بیشتر مواقع فضای آن از اقیانوسی از ابر پوشیده می‌شود که به همین خاطر آن را «جنگل ابر» می‌نامند.
جنگل ابر این جنگل از بکرترین و قدیمی ترین جنگل‌های ایران است که بیشتر مواقع فضای آن از اقیانوسی از ابر پوشیده می‌شود که به همین خاطر آن را «جنگل ابر» می‌نامند.
چشمه هفت رنگ مُجِن
چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران است .
در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است.
چشمه هفت رنگ مُجِن چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران است . در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است.
مسجد جامع شاهرود
مسجد جامع شاهرود قدیمی‌ترین مسجد شاهرود است که قدمت آن به دوره ایلخانان می‌رسد.
مسجد جامع شاهرود مسجد جامع شاهرود قدیمی‌ترین مسجد شاهرود است که قدمت آن به دوره ایلخانان می‌رسد.
 
منبع: کجارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار