مشکل پول خُرد برای کرایه تاکسی حل شد +عکس
کد خبر: ۹۳۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش گوشی های هوشمند، استفاده از ابزارهای مختلف موبایل برای سهولت در انجام کارها رواج یافته است.

تابه‌حال فکر کردید که ای کاش راهی هم برای جایگزینی پول‌ خُرد به‌خصوص در پرداخت کرایه‌ تاکسی‌ وجود داشت ؟! اگر فردی هستید که مسیر کاری خود را با تاکسی‌ طی می‌کنید، بدون شک چنین سوالی چندین بار در ذهن شما نقش بسته است.

در حال حاضر با وجود برنامه های جدید تلفن همراه شما می توانید به راحتی کرایه تاکسی خود را از طریق موبایل پرداخت کنید.

یکی از اپلیکیشن هایی که امکان پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را برای شما فراهم می‌کند، فون پی (PhonePay) نام دارد که هم اکنون بیش از 5 هزار تاکسی در تهران به این نرم افزار مجهز شده اند که به زودی تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

مشکل پول خُرد برای کرایه تاکسی حل شد

با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود و اسکن بارکد تاکسی به آسانی قادر به پرداخت آنلاین کرایه تاکسی خواهید بود.

اپلیکیشن PhonePay(فون پی) به صورت رایگان برای دو سیستم عامل «اندروید» و «آی او اس» عرضه شده و شامل دو نسخه راننده و مسافر است که می توانید به راحتی با یک جستجو در گوگل آن را به صورت رایگان دریافت کنید .

برنامه «فون پی» امکان دسترسی به لیست تراکنش های انجام شده را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نحوه‌ کار با «فون‌پی» بسیار آسان است ، کافی است با نوشتن نام و شماره تلفن همراه خود در این نرم افزار ثبت نام کنید.

بعد از آن وارد برنامه شده و دکمه پرداخت را بزنید تا مستقیم به صفحه‌ اسکن بارکد وارد شوید.

مشکل پول خُرد برای کرایه تاکسی حل شد

بارکد راننده را اسکن کنید تا نام او قابل مشاهده شود، سپس مبلغ کرایه را وارد و پرداخت را لمس کنید تا در عرض چند ثانیه مبلغ از حساب دیجیتالی شما کسر و به حساب دیجیتال راننده واریز ‌شود.

برای استفاده از «فون پی» و پرداخت کرایه از طریق این نرم افزار، متصل بودن شما به اینترنت ضروری است ، اما راننده نیازی به ارتباط اینترنتی ندارد.

دقت کنید که واحد کرایه در هنگام پرداخت تومان است لذا بر حسب عادت در استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان، مبلغ را به ریال وارد نکنید.

نرم افزار موبایلی «فون‌پی» برای عضویت ۲ هزار تومان اعتبار هدیه به شما اهدا خواهد کرد ، لذا برای خرید شارژ بیشتر دکمه‌ خرید اعتبار را لمس و پس از مشخص کردن مبلغ دلخواه، مانند یک خرید اینترنتی ساده حساب خود را شارژ کنید

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری از تکنولوژی های نوین اظهار کرد: با توجه به توسعه و گسترش استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه در میان مردم، پرداخت کرایه تاکسی‌ها از طریق این نرم‌افزارها مثل نرم افزار «فون پی» یا پرداخت تلفنی، برای مسافران امکان پذیر شده است و به وسیله این ابزار مشکل پول خُرد نیز حل می‎شود.

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
خیلی وقتا کار نمیکنه و به ندرت تو تاکسی ها دیده میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار