کاغذ سنگی به بازار می آید
کد خبر: ۹۳۴۶
تاریخ انتشار: 2015 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
حمیدرضا کریم نژاد، بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تولید کاغذ امروز در کشور سبب قطع مقادیر قابل توجهی درخت می شود اما با استفاده از سنگ آهک که معادن بسیار آن در استان یزد در دسترس است، نوعی کاغذ تولید می شود که کیفیت و دوام بسیار بهتری نسبت به کاغذهای در دسترس فعلی دارد.

وی افزود: کاغذ سنگی ظاهری کاملا شبیه به کاغذهای فعلی دارد و قیمت آن نسبت به کاغذ معمولی ارزانتر است و برای استفاده از آن نیاز به هیچ فناوری جدیدی نیست و به سادگی می توان با خودکارهای معمولی و ماشین آلات چاپ برای آن استفاده کرد.

کریم نژاد با اشاره به اینکه کیفیت بالای این کاغذ و بافت منسجم و متراکم آب برای چاپ بسیار مناسب است، عنوان کرد: این کاغذ انقلاب بزرگی در صنایع بسته بندی و چاپ ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: کاغذ سنگی در برابر آب، پارگی و گذشت زمان بسیار مقاوم است و اگر ۷۰۰ سال نیز در بایگانی بماند، کاملا سالم و بدون تغییر رنگ می ماند.

کریم نژاد با اشاره به اینکه بازیافت کاغذهای معمولی در بهترین حالت آن را به مقوا و کارتن تبدیل می کند و پس از مدتی نیز به زباله تبدیل می شود، افزود: بازیافت کاغذ سنگی از طریق دیستگاه های میکسر صورت می گیرد و دوباره به چرخه تولید همین کاغذ باز می گردد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات بیان کرد: چهار ویژگی مهم این کاغذ، سبز بودن صنعت تولید آن، عدم نیاز به آب در چرخه تولید و کم آبخواه بودن صنعت تولید آن، بی نیازی به قطع درختان و ماندگاری بالای آن است.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید این کاغذ هم کنون راه اندازی و ماشین آلات آن نیز نصب شده است، بیان کرد: کاغذ سنگی تا دو ماه دیگر روانه بازار می شود.

کریم نژاد ظرفیت اولیه ساخت این کاغذ را پنج هزار تن و در فازهای بعدی بیش از ۳۰ هزار تن در سال اعلام کرد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات با بیان اینکه این گروه تعاونی در حوزه صنایع دانش محور به ویژه صنایع IT و الکترونیک در کشور بی رقیب است، اظهار داشت: ساخت پارکینگ هوشمند، دستگاه حضور و غیاب با فناوری کاملا بومی، ساخت تریبون های الکترونیک مجهز به کلیه تجهیزات صوت بی سیم، صنایع روشنایی، بردهای هوشمند و ... از تولیدات این گروه است که با نمونه های خارجی با کیفیت قابل رقابت است.

وی، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی پیشگامان عصر ارتباطات را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مجموعه تاکنون توانسته برای ۱۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند.

خبرنگاران با حضور در شهرک صنعتی و شهرک علم و فناوری یزد از بخش های مختلف این واحد بازدید کردند.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار