علت حذف درس دهقان فداکار از کتب درسی چه بود؟
کد خبر: ۹۳۳۷۴
تاریخ انتشار: 2017 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
سید محمد بطحایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که به منظور ارائه گزارش 100 روزه عملکرد وزارت آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود ضمن عرض تسلیت فوت دهقان فداکار به اعلام آخرین وضعیت بازسازی مدارس در مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های ما فضای آموزشی است و باید رسیدگی جدی در حیطه استحکام بناها صورت گیرد.

وی افزود: حدود ۸۰ فضای آموزشی در مناطق زلزله زده نیازمند تخریب و بازسازی هستند. لازم است از خیران قدردانی کنیم. ما در برخی استان ها و شهرها به بازسازی و مقاوم سازی فضاها نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۳۰ کانکس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اما به ۲۰۰ کانکس نیاز داریم گفت: بعد از فصل سرما بازسازی مدارس آغاز می شود هرچند در این مدت کلاس های درس با قوت آغاز شده اند.

به گفته بطحایی ظرف سه هفته آینده تخریب مدارس آغاز می شود و امیدواریم مدارسی که کلاس های کمی داشته اند تا مهرماه سال آینده بازسازی شوند.

وی درباره حذف درس دهقان فداکار از کتب درسی عنوان کرد: موضوعات کتب درسی هرچندسال یک بار تغییر می‌کند؛ درس دهقان فداکار در کتاب فارسی سوم دبستان نیز جای خود را به نمادهای دیگری داده است.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار