درمان جای جوش با روش های طبیعی
کد خبر: ۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: 2017 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
روی برخی صورت ها جای جوش از بین نمی رود و باعث زشتی پوست صورت خواهد شد. برای رفع جای جوش و مقابله با پیری زودرس آن می توانید از برخی روش های درمانی خانگی کمک بگیرید.
درمان جای جوش با روش های طبیعی
روی برخی صورت ها جای جوش از بین نمی رود و باعث زشتی پوست صورت خواهد شد. برای رفع جای جوش و مقابله با پیری زودرس آن می توانید از برخی روش های درمانی خانگی کمک بگیرید. محصولات طبیعی مانند آلوئه ورا، آب لیمو، روغن سیاه دانه، عسل و روغن دانه گل رز در این زمینه کمک زیادی به شما خواهند کرد.
 
درمان جای جوش با روش های طبیعی
 
جای جوش های صورت را با راهکار های ساده گیاهی از بین ببرید.

جوش صورت شایع ترین مشکل پوستی در ایالات متحده است. افراد بسیاری که از جوش صورت رنج می برند بعدها خود را مواجه با مشکل جدیدی به نام جوش صورت می بینند.

جای جوش صورت در واقع قسمتی از فرآیند بهبود هستند. پس از این که جوش از بین رفت پوست سعی می کند تا آسیبی را که وارد شده جبران کند. با تولید کلاژن ، پوست شروع به بهبود می کند. با تولید کم کلاژن روی پوست شما جای جوش به صورت تو رفتگی ایجاد می شود و در صورت تولید زیاد کلاژن جای جوش صورت به شکل بر آمدگی ایجاد می شود.

در حالی که ADD آکادمی پوست آمریکا کار هایی مثل جراحی و لیزر را پبشنهاد می کند، شما می توانید برای یافتن راه رهایی از برخی درمان های طبیعی نیز بهره ببرید.

روغن سیاه دانه

این ماده که در شرق اروپا، غرب آسیا و خاور میانه یافت می شود یک گیاه دارویی است که روغن آن مصارف مختلفی دارد. علاوه بر خواص آنتی باکتریال و خواص ضد ویروسی این روغن دارای خاصیت ضد التهاب نیز هست. البته کاهش التهاب تنها راه برای کاهش و از بین بردن جای جوش نیست. تحقیقات نشان داده که این خاصیت باعث سرعت بخشیدن به بهبود پوست می شود و همچنین باعث جلوگیری از ابتلای مجدد به آکنه می شود.

روغن دانه گل رز

به طور کلی این ماده به عنوان یک راه حل برای جلوگیری از پیری پوست استفاده می شود. روغن دانه رسیده به طور گسترده ای در دسترس است و می تواند به طور مستقیم به پوست اعمال شود. یک مطالعه همچنین نشان داده است که می توان از آن برای درمان زخم ها استفاده کرد. گرچه مطالعه مختص زخم های جراحی خاص بود، این روغن نیز می تواند در کاهش زخم ها و جای جوش صورت مفید باشد. محققان دریافتند که استفاده از آن دو بار در روز باعث بهبود ظاهر زخم ها و تغییر رنگ آن ها می شود.

عسل

شما برای استفاده از این ماده درمانی حتی نیاز به رفتن به داروخانه ندارید. عسل برای اهداف متعدد پزشکی، از جمله سوختگی، زخم، و تبخال استفاده می شود. و تحقیقات نشان می دهد که عسل می تواند جای جوش را بهوبد بخشد، و احتمال بروز زخم را روی پوست کاهش می دهد. محققان دریافتند که استفاده مستقیم از عسل می تواند ببه پاکسازی پوست به دلیل خواص ضد باکتری آن کمک کند. عسل همچنین قادر به مبارزه با عفونت است که ممکن است آکنه بیشتری ظاهر شود.
 
درمان جای جوش با روش های طبیعی 
آلوئه ورا

مثل عسل، آلوئه ورا یک درمان خانگی رایج است. در مورد جوش صورت این ماده به طور مشابهی باعث بهبود می شود. بر اساس یک مطالعه ، استفاده از آلوئه ورا به طور مستقیم به زخم و جای جوش باعث کاهش التهاب و اندازه بافت زخم می شود. شما می توانید ژل و محصولات آلوئه ورا در داروخانه ها پیدا کنید، شما همچنین می توانید این گیاه را خودتان رشد دهید یا بخرید. برگ ها را ببرید و ژل چسبنده را به طور مستقیم به پوست بمالید.
 
آب لیمو

هیچ تحقیق قابل توجهی وجود ندارد که ثابت کند که آب لیمو در از بین بردن جای جوش ها موثر است. با این حال، شواهد بی حد و حصری برای این موضوع وجود دارد. بسیاری می گویند که در استفاده از آب لیمو در بهوبد جای جوش صورت موفق بوده اند. مدافعان تاثر لیمو می گویند این امر باعث کاهش تغییر رنگ پوست شما می شود. از آنجا که آب لیمو بسیار اسیدی است، فقط چند قطره به طور مستقیم بر روی جای جوش صورت اعمال می شود.

درست است که داروهای طبیعی اثبات شده برای جای جوش صورت وجود دارد. با این حال، در مقایسه با بسیاری از کرم ها و لوسیون های گران قیمت که اثرات آنها نیز به همین اندازه ثابت نشده است، مواد و داروهای طبیعی مزایای بیشتری دارند، چراکه هزینه کمتری دارند و عوارض جانبی کمتری دارند. به عبارت دیگر، یک بار ارزش امتحان کردن را دارند.
 
دکتر سلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار