وقوع 53 پس لرزه در منطقه هجدک
کد خبر: ۹۳۲۴۰
تاریخ انتشار: 2017 December 01    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
جانشین ستاد مدیریت بحران استان از اعلام آمادگی استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای پشتیبانی خبر داد و گفت: بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در ساعات اولیه وارد استان کرمان شده است.

«سید مصطفی آیت اللهی موسوی» در حاشیه بازدید استاندار کرمان از مناطق زلزله‌زده با اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر در ساعت 6 و دو دقیقه صبح امروز، در عمق ده کیلومتری زمین، در دهستان حرجند از توابع بخش کوهساران، گفت: شهر هجدک و هفده روستای دهستان حرجند از توابع بخش کوهساران کانون زلزله اخیر بوده‌اند.

موسوی با اشاره به این‌که 68 روستای بخش کوهساران، 10 هزار نفر جمعیت دارای سکنه دارند، افزود: در این منطقه بیش از 108 چشمه و قنات وجود دارد که 90 درصد قنوات بر اثر زلزله اخیر ریزش کرده‌اند که طی بازدید میدانی عوامل جهاد کشاورزی، لایروبی قنوات صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید براین‌که بازدید از 70 روستای منطقه توسط جمعیت هلال‌احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن انجام شده و آماربرداری صورت گرفته است، یادآورشد: 14 تیم امدادی و 60 نیروی امدادی در ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان از اعلام آمادگی استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای پشتیبانی خبر داد و تصریح کرد: بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در ساعات اولیه وارد استان کرمان شده است.

موسوی به زلزله سال 83 شهرستان‌های زرند و راور اشاره کرد و گفت: ساختمان‌هایی که در همان سال توسط دولت مقام‌سازی شده بود، موجب شد تا در زلزله اخیر استان، تلفات جانی نداشته باشیم و خسارت در حد خانه‌هایی است که به‌علت غیرمقاوم بودنشان، باید در گذشته تخریب می‌شدند.

وی با اشاره به این‌که پس از زلزله 6.1 ریشتر صبح امروز، 53 پس لرزه به وقوع پیوسته است، افزود: راه‌های مسدود شده، با کمک اداره راهداری بازگشایی شده هم‌چنین قطع برق در 2 روستا نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته، وصل شده است و هم‌اکنون مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار