تهران سردتر می‌شود
کد خبر: ۹۳۱۷۵
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوا در اکثر مناطق کشور از بارش برف در برخی مناطق خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی گفت: با نفوذ جریان‌های شمالی، بارش درسواحل غربی خزر شروع می‌شود که انتظار می‌رود روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی، بارش‌ها درسواحل دریای خزر تشدید می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز در غرب خلیج فارس و جنوب غرب کشور نیز رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا (۱۰ آذر) علاوه بر بارش در سواحل شمالی کشور در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل بارش برف و وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد، همچنین از بعد ازظهر امروز و طی روز جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وظیفه در ادامه گفت: کاهش دما در دامنه‌های البرز از فردا تا یکشنبه تداوم داشته که این کاهش دما بین ۲ تا ۵ درجه و در شمال شرق کشور از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق وزش باد شدید نیز پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی فردا و شنبه، شرق خلیج فارس و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای و حداقل دمای۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار