«محمد رسول‌ا...(ص)» بالاتر از فيلم «مصطفي عقاد »و«ده فرمان» ايستاد
کد خبر: ۹۳۱۶
تاریخ انتشار: 2015 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
فيلم «محمد رسول ا...( ص) » مجيد مجيدي پس از نخستين نمايش جهاني خود در مونترال توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و نشريات مختلف به زبان‌هاي گوناگون به باز تاب نمايش اين فيلم در جشنواره مونترال پرداختند و در باره اين فيلم اظهار نظر کردند . فيلمي که در روز‌هاي پنج شنبه و جمعه گذشته در اين جشنواره به نمايش در آمد و با استقبال منتقدان مواجه شد.فيلم «محمد رسو ل ا... (ص)» ساخته مجيد مجيدي براساس نظر سنجي ۴۲۷ کاربر اينترنتي در سايت «آي  ام دي بي» موفق به دريافت امتياز 8.7 درصداز ۱۰ امتياز شده است. رتبه‌اي که کمتر فيلمي موفق به دريافت آن مي‌شود. در حال حاضر بايد فيلم «محمد رسو ل ا...(ص)» را در ميان فيلم هاي مشابه اش که در هاليوود ساخته شده اند، صدرنشين دانست.فيلم هاي «الرساله » ساخته «مصطفي العقاد» 8.6، «ده فرمان» ساخته «سيسيل ب. دوميل» 7.9، «آخرين وسوسه مسيح» ساخته «مارتين اسکورسيزي» 7.6 و «نوح» ساخته «دارن آرنوفسکي» 5.9 امتياز دريافت کرده اند. به گزارش فارس، کاربراني که به فيلم «مجيدي» امتياز داده اند «محمد رسو ل ا...(ص)» را به شعري عاشقانه تعبير کرده و اين فيلم را يک نقاشي زيبا دانسته اندکه هر کسي از تماشاي آن در يک گالري لذت مي‌برد.

گاردين: فيلم مجيدي فضايي دوستانه ميان شيعه و سني به وجود آورده است

روزنامه انگليسي زبان گاردين پس از اکران فيلم «محمد رسول ا...(ص)» در جشنواره فيلم مونترال نوشت: با وجود آن که احتمال مي‌رفت اين فيلم به يکي از جنجالي‌ترين‌ پروژه هاي سينمايي سال هاي اخير تبديل شود با جوي دوستانه روبه رو شد و در کمال تعجب فضايي دوستانه ميان شيعه و سني به وجود آورده است. به گزارش فارس اين روزنامه آورده است: فضاي کنفرانس مطبوعاتي آرام بود و مجيدي از تيم رقيب قطري خود که اخيرا در حال ساخت فيلم ديگري درباره حضرت محمد (ص) هستند، براي ساخت پروژه هاي آتي با موضوع اسلام دعوت به همکاري کرد. به گزارش ايرناروزنامه گاردين فيلم «محمد رسول ا ...(ص)» را از نظر معنوي صادق، مسئول و شاعرانه دانسته و نوشته است: بسياري از صحنه‌هاي فاخر اين اثر توانسته نام مجيدي را با کارگردانان مطرح آثار سينمايي اواخر دهه 1980 همراه کند.

اسکاي نيوز: فيلم «محمد رسول ا...(ص)» يک موفقيت جهاني است

بسياري از رسانه‌هاي ايتاليايي فيلم «محمد رسول ا...(ص)» را يک موفقيت جهاني براي مجيدي خواندند.به گزارش ايرنا، خبرگزاري اسکاي نيوز نوشت: هدف مجيدي در اين فيلم، شکستن تصوير خشونت آميزي است که در افکار عمومي از اسلام ارائه مي‌شود و گروه‌هاي تروريستي مسلح افراطي مانند داعش خود را به اين دين نسبت مي‌دهند.مجيدي در اين فيلم درپي اتحاد ميان اهل سنت و شيعيان در تمام جهان از عراق تا يمن و سوريه است نه تفرقه ميان آن ها.

سامي يوسف : علماي الازهر فيلم «محمد رسول ا...(ص)» را نديده اند

سامى يوسف به عنوان خواننده يکي ازموسيقي‌هاي متن فيلم مجيدي درمصاحبه با رويترز گفت: من مطمئن هستم علماي الازهر و کسانى که از فيلم «محمد رسول ا...(ص)» انتقاد کرده اند هنوز اين اثرر ا نديده اند و مخالفت آن‌ها بيشتر به دليل ترويج و حضور فرهنگي ايران در اين فيلم است.به گزارش فارس، اواشاره کرد بسيارشرم آور است درمقابل توليدات بسياري از زندگي حضرت مسيح وديگرپيامبران فقط دو محصول اصلي درباره توصيف زندگي حضرت محمد (ص) داريم.

«هافينگتون پست» فيلم مجيدي را باشکوه و اسطوره‌اي خواند

منتقد «هافينگتون پست» نشريه معتبر فرانسوي فيلم مجيدي را که به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره مونترال به نمايش درآمد باشکوه خواند. به گزارش مهر منتقد هافينگتون پست فرانسوي نوشت: «محمد رسول ا...(ص)» فيلمي رمانتيک-تاريخي است که چون يک نقاشي ديواري باشکوه بر کودکي حضرت محمد (ص) تمرکز دارد. اين محصول سه ساعته، يادآور فيلم هاي اسطوره‌اي مذهبي دهه ۱۹۵۰ است که همه احساسات خوب را منعکس مي‌کردند.
خراسان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار