اعتراض رسمی ایران به قتل جوان ایرانی در آمریکا+عکس
کد خبر: ۹۳۱۵۴
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
 ایران با ارسال یادداشت اعتراضی به سفارت پاکستان به عنوان حافظ منافع ایران در ایالات متحده نسبت به اقدام پلیس آمریکا در شلیک منجر به فوت یک جوان ایرانی، خواستار رسیدگی سریع به این عمل جنایی شد.

در یادداشت دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن آمده است: مطلع شدیم که متاسفانه بیژن قیصر 25 ساله در اثر شلیک بدون دلیل پلیس کشته شده است.
 
اعتراض رسمی ایران به قتل جوان ایرانی در آمریکا 
 
در این یادداشت افزوده شده است: پلیس اعلام می کند که او پس از تصادف، فرار کرده اما شواهد و اتومبیل او نشانی از تصادف ندارد و تا کنون هم پلیس دلیلی را برای شلیک سه گلوله به سر مقتول که به گفته یکی از شاهدان در فاصله نزدیک انجام شده، ارائه نداده است.
 
یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران می افزاید: اگر پلیس یک کشور اسلامی چنین عمل جنایی را مرتکب شده بود، وزارت امورخارجه آمریکا این اقدام را یک عمل تروریستی می دانست و به سرعت محکوم می کرد اما حال که پلیس خودشان یک تبعه خارجی را مورد هدف قرار داده است، هیچ صدایی از آن ها به گوش نمی رسد.
 
در ادامه این یادداشت آمده است: در موارد دیگر جنایی، در کمتر از 48 ساعت خبر رویداد منتشر و تحقیقات آغاز می شود اما در این مورد بیش از 2 هفته، مخفی مانده است.
 
دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران قویا این عمل خشونت آمیز و شنیع را محکوم کرده و از بخش های مسئول و اف بی آی خواسته است در قبال مرگ بدون محاکمه این جوان ایرانی پاسخگو باشند.
 
چند رسانه محدود آمریکایی خبردادند که بیژن قیصر جوان ایرانی 25 ساله در ایالت ویرجینای شمالی در 17 نوامبر توسط پلیس آمریکا در بزرگراه جورج واشنگتن به ضرب گلوله کشته شده است.

ایرنا
برچسب ها: قتل ، جوان ایرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار