هشدار جدید ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی+عکس
کد خبر: ۹۳۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
 هشدار جدید ایلان ماسک در رابطه با خطرات هوش مصنوعی (AI)، مدتی کوتاه پس از پخش ویدیوی حرکات آکروباتیک یک ربات، در قالب چند توییت منتشر شده است.
 
هشدار جدید ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی

ایلان ماسک (Elon Musk) سرمایه‌دار و کارآفرینی معروف و همچنین، مدیرعامل دو شرکت بزرگ تسلا و اسپیس ایکس، مدت‌هاست در کنار صاحب‌نظران برجسته دیگری در دنیای تکنولوژی و علم، در مورد مشکلات احتمالی ناشی از توسعه بدون کنترل هوش مصنوعی و امکان ساخت تجهیزات کشتاری مانند ربات های قاتل، اطلاع‌رسانی می‌کند.

به تازگی هم هشدار ایلان ماسک بعد از وایرال شدن ویدیوی حرکات آکروباتیک و پشتک زدن رباتی به نام اطلس (Atlas)‌ از کمپانی بوستون داینامیکس، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این نابغه‌ی تکنولوژی در توییت اول خود در این رابطه گفت که پیشرفت کنونی ربات‌ها با امکاناتی که این وسایل در چند سال پیش رو به آن‌ها مجهز خواهند بود، قابل‌مقایسه نیست و ربات‌هایی مانند اطلس در آینده نزدیک، توانایی جابه‌جایی با سرعتی را خواهد داشت که ردیابی حرکات آن‌ها با چشم غیرمسلح ممکن نمی‌شود.

هشدار جدید ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
تصویر توییت هشدار جدید ایلان ماسک


مدتی بعد، توییت دیگر ایلان ماسک با دقت بیشتری موضوع AI و خطرات توسعه ربات‌ها را موردبررسی قرار داد و از مثال تاسیس سازمان‌هایی مانند اداره هوانوردی فدرال آمریکا که برای کنترل ترافیک هوایی به وجود آمده‌اند،‌ استفاده شد؛ ماسک گفت که هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای به خطر انداختن جان اعضای جامعه را دارد و به همین خاطر، شهروندان باید در کنترل توسعه‌ی آن سهیم باشند.

البته هشدار جدید ایلان ماسک به دنبال صحبت‌های اخیر او در آخرین گردهمایی انجمن فرمانداران ملی (National Governors Association) در ماه جولای مطرح شده است؛ ماسک از این سخنرانی گفت که قانون‌گذاران باید قبل از اینکه ربات‌ها شروع به کشتن انسان‌ها کنند، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده و رسیدگی به این مسئله را بیش از این به تاخیر نیندازند.

هشدار جدید ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی

این سرمایه‌دار بزرگ که در سال 2015 به همراه 116 تن از سایر افراد تاثیرگذار در حوزه فناوری درخواستی برای ایجاد قوانین در مورد توسعه‌ی سلاح‌های مبتنی بر AI را به سازمان ملل ارائه کرد، معتقد است که بزرگ‌ترین خطری که در حال حاضر حیات انسان را تهدید می‌کند،‌ به حوزه رباتیک مربوط می‌شود.

همانطور که اشاره شد، در کنار ماسک اشخاص دیگری مانند بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و دانشمند برجسته استوین هاوکینگ هم داعما در رابطه با خطرات هوش مصنوعی و مورد تهدید بودن نسل بشر از طرف این تکنولوژی هشدار می‌دهند و قانون‌گذاران سراسر جهان را به بررسی دقیق‌تر و جدی‌تری مسئله دعوت می‌کنند.

البته با وجود اینکه ربات اطلس چابکی و قدرت مانوری همانند یک انسان را نداشته و از طرف دیگر،‌ هدف ساخت آن انجام ماموریت‌ها امدادرسانی است،‌ نگرانی افرادی مانند ماسک و دیگران در مورد پتانسیل مخرب چنین فناوری‌هایی قابل‌درک بوده و تغییر کاربری رباتی مانند محصول جدید بوستون داینامیکس برای فعالیت در میدان نبرد، کابوسی است که با بی‌توجهی متخصصان به حقیقت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

گجت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
1
داستان خلقت ادم و شنیده باشید از هوش مصنوعی هم میترسید ادم هم وقتی سیب و از دست حوا گرفت داشت قانون و دور میزد چون خدا گفته بود میوه درخت را نچیند و نخورد و ادم سیب و خورد چون حوا چیده بود اینجوری قانون خم شد هوش مصنوعی هم با قوانین ما همینکارو میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار