گران‌ترین شهرهای جهان برای کسب‌وکار کدامند؟
کد خبر: ۹۳۱۱۸
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
 به نقل از چاینامورنیگ پُست، بر اساس بررسی انجام شده تحت عنوان «دفتر اداری در جهان» مشخص شد که اجاره بهای دفتر اداری در هنگ کنگ از لندن هم پیشی گرفته است و این شهر را تبدیل به گران‌ترین شهر جهان برای اجاره دفاتر اداری کرده است؛ البته این برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد است که لندن عنوان گران‌ترین شهر جهان را برای اجاره دفتر کار از دست می‌دهد.

علت اصلی این تغییر به تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و به دنبال آن کاهش ارزش پوند نسبت داده می‌شود؛ این تصمیم بریتانیا قیمت مسکن در لندن را هم ارزان کرده است.

براساس مطالعه جدید، در سال ۲۰۱۷ میانگین هزینه یک میز کار در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی، سالانه ۲۷ هزار و ۴۳۲ دلار بوده است؛ اما هزینه اجاره میز کار در لندن در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته با ۱۹ درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۶۶۵ دلار در هر سال رسیده است. این هزینه‌ها شامل مالیات و خدمات رایگان هم می‌شوند.

در این گزارش عنوان شده که تقاضای بالایی برای اجاره دفاتر کار در حوزه بانکداری و صنایع فاینانس در هنگ کنگ دیده می‌شود و شرکت‌ها با انجام هزینه‌های بالا به دنبال توسعه کسب و کار خود در این شهر هستند.

بیشتر شرکت‌های چینی ساختمان‌های اداری منطقه تجاری مرکزی هنگ کنگ را اشغال کرده اند و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی میزان حضور آن‌ها در هنگ کنگ ۶ درصد افزایش پیدا کرده است و رشد خالص آن‌ها در اشغال فضای تجاری هنگ کنگ معادل یک میلیون فوت مربع است. هزینه اجاره دفتر اداری برای هر فوت مربع در هنگ کنگ به ازای هر ماه در برخی از قسمت‌های این شهر ۲۰۰ دلار است.

بر پایه این گزارش شهر‌های «توکیو» با ۱۸ هزار و ۱۱۱ دلار، «فرفیلد کانتری» با ۱۷ هزار و ۴۱۴ دلار، «سان فرانسیسکو» با ۱۶ هزار و ۲۰۱۵ دلار، «نیویورک» با ۱۵ هزار و ۹۳۱ دلار، «سیلکون ولی» با ۱۵ هزار و ۴ دلار، «ژنو» با ۱۳ هزار ۴۲۴ دلار، «سیدنی استرالیا» با ۱۱ هزار و ۹۹۷ دلار و «پاریس» با ۱۱ هزار و ۷۵۶ دلار به ترتیب در رتبه سومین تا دهمین شهر‌های گران جهان برای اجاره دفتر کار قرار گرفتند.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار