مخترع دستگاه ATM که بود؟ +عکس
کد خبر: ۹۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
خودپرداز یا ATM نام دستگاهی است که تقریبا همه ما حداقل یکبار در روز ممکن است سروکارمان به آن بیفتد، اما سوال اینجاست که این دستگاه را چه کسی و در چه سالی اختراع کرد؟

در سال 1967 میلادی، یک مخترع انگلیسی به نام جان شفرد بارون John Shepherd-Barron ایده ساخت دستگاهی را در سرمی‌پروراند که بتواند از طریق آن شکلات‌های کاکائویی را به راحتی و بدون هیچ دردسری تحویل بگیرد.

این مخترع انگلیسی که در سال 2010 و در سن 90 سالگی از دنیا رفت، اگرچه هیچگاه دستگاه تحویل شکلات اتوماتیک را نساخت، اما توانست یکی از بزرگترین اختراعات بشر را در کارنامه علمی و پژوهشی خود ثبت کند و آن دستگاه ATM یا خودپرداز است.

مخترع دستگاه ATM که بود

گفتنی است؛ دستگاه خودپردازی که جان شفرد آن را اختراع کرد در ابتدا شکل ساده و جمع و جور فعلی را نداشت و طراحی و بدنه بسیار حجیمی داشت، اما رفته رفته سایر پژوهشگران بر روی این اختراع کار کردند و آن را پروراندند.

همچنین نکته جالب اختراع دستگاه خودپرداز این است که ایده ساخت آن در حمام و زیر دوش آب به ذهن جان شفرد خطور کرد. جان شفرد در تاریخ 15 می 2010 و در اینورنس انگلستان از دنیا رفت. در ادامه تصویری از جان شفرد بارون مخترع دستگاه خودپرداز مشاهده می‌کنید

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
یک خاورمیانه ای اختراعش کرد اینم مث تمام اختراعات عالم که کار ما خاورمیانه ای هاست را استعمار بنام خود ثبت کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار