تکرار داستان پلیس مهربان در تهران +تصاویر
کد خبر: ۹۳۱۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کمک کردن به دیگران از جمله مسائلی است که بیش از این که فرد دریافت کننده کمک را خوشحال کند، خود فرد را از اقدامی که انجام داده راضی می‌کند.

کمک به دیگران بار‌ها و در موارد متعدد توصیه شده است. این کمک می‌تواند در موضوعات مختلف باشد و از سوی اقشار مختلف صورت گیرد.

پیش از این و پس از باران شدیدی که در شهر تهران رخ داد، استوار دوم وظیفه "سعید اسماعیلی"، با اقدامی که انجام داد مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفت. او با کمک به یک کودک فال فروش، سعی داشت کاری کند که این کودک از خیس شدن در امان بماند. پس از آن بود که عنوان پلیس مهربان به سعید اسماعیلی داده شد و وی مورد تقدیر قرار گرفت.

نمونه‌های مشابه این اقدام به طور مکرر مشاهده شده است.

گاه یک پلیس دست پیر مردی را می‌گیرد تا او را از خیابانی که خودرو‌ها در آن با سرعت در حال تردد هستند رد کند؛ و یا در نمونه‌ای دیگر، پیش از این گزارش شده بود که یک پلیس، جان کودکی که در حالت خفگی بود را نجات داد. باید به این موضوع توجه شود که اقدامات این چنینی کم نیستند.

درهمین رابطه و در نمونه‌ای قابل توجه، نیرو‌های پلیس تهران برای کمک کردن به راننده یک تاکسی دست به کار شدند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در زیر گذر میدان امام حسین (ع) یک تاکسی خاموش شد و راننده هر کار که کرد، موفق به روشن کردن خودرو خود نشد.

ساعت از ۷ صبح گذشته بود و حجم خودرو‌های در حال تردد از این زیرگذر نیز بسیار زیاد بود.

خاموش شدن این خودرو تاکسی موجب ایجاد ترافیک شدید در یک لاین زیرگذر شده بود و راننده هم به تنهایی قادر به حرکت خودروی خود نبود.

ترافیک در حال پس زدن به سایر نقاط بود که در این حال، ۳ تن از نیرو‌های پلیس که در میدان امام حسین (ع) مستقر بودند برای کمک به این راننده تاکسی وارد عمل شدند. آن‌ها در یک مسافت با شیبی بسیار تند، خودرو خاموش شده را هل دادند تا در نهایت تاکسی روشن شد.

این اقدام پلیس مورد توجه خودرو‌های عبوری قرار گرفت و رانندگان سایر خودروها، قدردانی خود از نیرو‌های پلیس حاضر در این صحنه را اعلام کردند.

 
 
اقدامات این چنینی سبب شده در بسیاری از موارد عنوان "پلیس مهربان" به نیرو‌های راهور داده شود.


در این زمینه باید توجه شود که کمک کردن به دیگران تنها مختص نیرو‌های پلیس نیست و تمام نیرو‌های امدادی در موارد متعدد ثابت کرده اند که برای کمک به دیگران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
1
ماشین من هم تو اتوبان کرج یک بار ماهک دنده اش در رفت... تو ترافیک... تو ماشین هم هیچ کس نبود گمگ کنه.... دو مامور برای جلوگیری از ترافیک اومدن ماشین رو هول دادن سمت شانه راه... دمشون گرم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
2
خدا حفظشون کنه
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
0
زمستان گذشته صبح زود در همدان دمای هوا یک دفعه افت شدیدی کرد به طوری که بعد از پل روگذر تختی قطعه ای از خیابان یخبندان شده بود و ساعتی بود که همه سر کار یا مدرسه میرفتند، یک سرهنگ راهنمایی رانندگی به همراه یک سرباز وظیفه امده بودند وسط خیابان و با اشاره از ماشینها میخواستند احتیاط کنندتا ماشین ماسه پاشی برسه. نکته جالبش این بود که قبل از اینکه تصادفی رخ بده ایشان اقدام کرده بودند، بر خلاف اکثر اوقات که همیشه اتفاقی میفته بعدبه فکر جلوگیری از اتفاقات بعدی میفتیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار