آیا ماجرای هورمون ها واقعیت دارد؟
کد خبر: ۹۳۱۰
تاریخ انتشار: 2015 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استفاده از هورمون در پرورش مرغ صرفه اقتصادی ندارد.

سید جواد حاج مجتهدی بیان کرد: استفاده از هورمون در پرورش مرغ صرفه اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش مرغ در مرغداری‌ها صرفا با فرایندهای اصلاح نژادی همراه بوده به گونه‌ای که باعث افزایش رشد مرغ می‌شود و هیچگونه هورمونی در مرغداری‌ها استفاده نمی‌شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به لزوم  ورود بخش خصوصی به امور تنظیم بازار، اظهار کرد: دولت سال گذشته بسیاری از امور را به عهده اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه گذاشته است به طوریکه تمامی فعالیت‌ها از ابتدای جوجه ریزی و در نهایت کنترل واحدهای مرغداری از وظایف تشکل‌ها محسوب می‌شود تا آنها  نیز در کاهش هزینه‌های تولید و تنظیم بازار نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به خرید بیش از 10 هزار تن مرغ جهت تنظیم بازار در سال گذشته، عنوان کرد: تقریبا 500 هزار عدد مرغ پیر تخم گذار نیز برای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود آن خریداری شده بود و امسال نیز به همین منوال خرید صورت گرفته تا بازار دچار تلاطم نشود.

حاج مجتهدی تصریح کرد: واحدهای دامپروری باید با استفاده از علم روز و انرژی‌های نو در جهت کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصولات حرکت کنند تا بدین شکل علاوه بر بهینه سازی، هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه خرید مرغ در شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌گیرد، اعلام کرد: خرید مرغ در سایزهای 1 تا 1.5 کیلوگرمی با قیمت 6650 تومان و در سایز 1.5 تا 1.8 کیلوگرم با قیمت 6500 تومان صورت می‌گیرد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تامین نهاده‌های لازم در مرغداری‌ها را یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید دانست و افزود: تمامی واحدهای مرغداری که در آنها جوجه ریزی انجام می‌گیرد، نهاده‌های لازم را به صورت دوماهه و بدون کارمزد تحویل می‌گیرند.

وی در خصوص سرانه مصرفی مرغ در خراسان رضوی، گفت: سرانه مصرفی مردم استان برای مرغ زیر 25 کیلوگرم است در حالیکه این مقدار باید 25 کیلوگرم باشد و باید این سرانه با اعطای سبدهای غذایی با برنامه‌ریزی و در زمان بندی‌های مشخص، افزایش یابد.

حاج مجتهدی با اشاره به صادرات 2500 تن مرغ و 40 هزار تن تخم مرغ در سال گذشته، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار تن تخم مرغ صادر شده و یکی از 5 کشتارگاه مجاز برای صادرات مرغ به روسیه در استان است که قابلیت تامین هر میزان مرغ مورد نیاز در قطاع مختلف و با کیفیت بالا را دارد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار