بازداشت جوان مست قبل از بریدن سرپسربچه در پارک شهر
کد خبر: ۹۳۰۴۲
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی یک مهر 1355 می‌پردازیم.

اسب خشمگین در میدان شوش تهران، گوش پسر 12 ساله‌ای را با دندان کند

دیروز مردی به نام عباسعلی در حالیکه گوش فرزند دوازده ساله‌اش علی را در یک شیشه پر از الکل گذاشته بود، به کلانتری 15 تهران رفت و اطلاع داد که اسب یک گاری در میدان شوش گوش پسرش را با دندان کنده است.

مأموران به تحقیق پرداختند و در میدان شوش صاحب اسب را که محمد شفیع نام دارد، دستگیر کردند، محمد شفیع در کلانتری ضمن بازجویی اظهار کرد که علی در میدان شوش به آزار اسب وی پرداخته و میخ تیز بلندی را مرتبا به بدن اسب فرو می‌کرده است.

وی افزود: اسب چندین بار از شدت درد پایش را به زمین کوبید اما آزار علی با وجود تذکرات پی‌درپی رهگذران و من به جایی نرسید، عاقبت، اسب که به‌شدت خشمگین شده بود به طرف علی حمله برد و با دندان، گوشش را کند.

پرونده این حادثه از طریق کلانتری 16 تهران با دادسرای ناحیه سه رفت و غلامعلی عابدی رسیدگی به آن را برعهده گرفت.

ضربه مشت، مستأجر را کشت

در نزاع بین یک مالک و مستأجر در خیابان آریانا، کوچه گل‌محمدی مستأجر کشته شد؛ مالک خانه که شاهین نام دارد برای تخلیه خانه خود، یکی از دوستانش را به عنوان نماینده دادستان معرفی کرد و گفت: حکم تخلیه خانه را گرفته است، علی؛ مستأجر از صاحب‌خانه خواست حکم تخلیه را نشان دهد که همین موضوع باعث نزاع لفظی و سپس درگیری بین آن دو شد.

در این بین صاحب‌خانه با مشت ضربه‌ای به شکم علی زد و علی با این ضربه بر زمین افتاد، با مداخله چند تن از همسایه‌ها از ادامه دعوا جلوگیری شد، علی به بیمارستان انتقال یافت ولی معالجات در مورد وی موثر واقع نشد و درگذشت.

مأموران کلانتری 11 تهران با اعلام فوت علی، موضوع را با دادسرای تهران در میان گذاشتند و مصطفی محجوب؛ بازپرس کشیک دادسرا مأمور رسیدگی به پرونده برای تحقیقات به محل حادثه رفت.

بنابر اظهار چند نفر از همسایه‌ها، علی به علت بیماری چندی قبل تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و دوران نقاهت را می‌گذارند، جنازه به اداره پزشکی قانونی تهران انتقال داده شد و بازپرس از مأموران کلانتری 11 تهران خواست شاهین را دستگیر کنند و پس از تحقیقات لازم به دادسرا بفرستند، تحقیقات همچنان ادامه دارد.

جنجال یک مست در پارک شهر

جوان مستی که قصد داشت سر بچه‌ای را جلوی چشمان پدرش ببرد, دستگیر شد، این جوان «کریم برمکی» نام دارد و معروف به «کریم‌ترکه» است، او دیروز به علت خوردن مشروب زیاد از حال طبیعی خارج شد و هنگامیکه در ضلع غربی پارک شهر تهران میوه می‌فروخت با مردی به نام سعید که قصد داشت از او میوه بخرد، درگیری پیدا کرد.

کریم ترکه ناگهان پسربچه‌ای که همراه سعید بود را از پدرش جدا کرد و چاقویی را از جیب خود بیرون آورد و با تهدید به پدر بچه گفت که می‌خواهم بچه را قربانی کنم، کریم سپس تیغه چاقو را روی گردن بچه 6 ساله که علی نام دارد، گذاشت، چند میوه‌فروش و عابر که شاهد این ماجرا بودند در یک لحظه از پشت سر، کریم ترکه را گرفتند و مانع انجام کار او شدند.

مأمور گشت کلانتری 12 تهران نیز در همین هنگام سررسید و کریم ترکه را به کلانتری برد، از طریق کلانتری نیز پرونده اتهامی کریم به دادسرای ناحیه سه تهران فرستاده و تحقیقات از سوی دادیار تحقیق دادسرا در این زمینه آغاز شد.

تسنیم
برچسب ها: حوادث قدیمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار